Även solen har fläckar..

Men ärligt talat... 89 på en 50 väg och blir av med lappen i EN MÅNAD????
Jaaa... själv skulle man väl aldrig få tillbaks den, eller var går den gränsen... vid 40 över???
sjukt att länsstyrelsen slickar :arsele iaf. (enligt min personliga obetydliga åsikt)

Borde man skriva ut och ha me sig o visa upp om man åker fast... "Jag följer bara er körstil, och det är ju ni som är lag och ordning va?"

6 st av 314 på en 5-årsperiod, det är 0,38 % varje år det. Tidningarna kan då sätta rubriker. Med ett sånt häktiskt jobb indikerar snarare den siffran att de är extremt exemplariska.

Jag syftar inte på att alla poliser eller att dom där är dåliga. Min far är polis och jag har INGENTING emot poliser. Så är det. Min reaktion är däremot att straffet blev 1 månad, det skiljer på folk o folk.

mb skrev:
6 st av 314 på en 5-årsperiod, det är 0,38 % varje år det. Tidningarna kan då sätta rubriker. Med ett sånt häktiskt jobb indikerar snarare den siffran att de är extremt exemplariska.

Tänk på att det är dessa som blivit stoppade, hur ofta ser man fartkontroller? Förutom nu på våren när det är en massa? :va

"- Poliser bör, även privat, vara ett föredöme i trafiken. Det ligger i yrkesrollen att vi bör vara särskilt noga med att följa regelverket."

Hmm... Man skulle kanske printa ut det och lägga i brevlådan hos en polis här i stan? Han äger en Yamaha offroadhoj, och de gånger jag har sett honom köra på den körs det mer på ett hjul än på två - och hastigheten ska vi inte tala om.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back