Äta levande ap-hjärna?

Vet du om man äter levande apa någonstans?

• Antal röstningar
    0
Levande eller död så är aphjärna inte så bra mat då man kan få i sig prioner och bli sjuk.

mjoo, lär ju finnas en några dåliga risk med att äta rå hjärna, så individer som tänkt eller som sysslar med detta borde ju bokstavligen talat använda sina egna hjärnor :hihi

Människor har väl ingen känsel "i" hjärnan så en apa borde inte heller känna något, så även om det verkar lite grymt att käka aphjärna när dom fortfarande är vid liv, så gör det inte ont iaf. Det enda som gör ont är väl att öppna skallen för att komma åt hjärnan.

(100% gissningar)

Hjärnan har inte någon känsel. Det vi kallar huvudvärk är istället smärta i nackens muskler eller i huvudets blodkärl alternativt en psykogen smärta.

-Ju mer människan forskar i hjärnan desto mindre vet hon procentuellt om dess egenskaper. När jag tog mina examina kände vi till vad 40% var till för, nu när min son tar sin examen känner vi bara till vad 20% är till för. - professor David H. Ingvar i TV-programmet Fråga Lund.

Under operation i vaket tillstånd så har det rapporterats att patienten känner att lemmar rör sig när det blir tryck på den yttre delen av hjärnan.

Lite kuriosa från wikipedia :)

Har även själv sett på CBS 60 Minutes när dom opererade bort cancer från en äldre mans hjärna, och han var tvungen att vara vaken samtidigt.
cancer var placerad mellan de områden som har hand om talspråket och känsel för fötterna (balanssystem osv. om man inte minns fel).
Iallafall så gick det fint, mestadels så kunde kirurgen med mina ögon och speciella glasögon se cancers p.g.a dess annorlunda färg.
Men så började han närma sig de olika områdena när han skrapade bort cancern. Så dom höll fram kort med olika ord på för patienten som han sa vad han såg för ord, sen helt plötsligt, mitt i ett ord, så bara började han gurgla/brusa, väldigt obehaglig känsla bara av att se det - så kirurgen beslutade sig för att inte skrapa bort mer på den sidan.
Senare började patienten klaga på kittlande och smärtor i fötterna, då var det dags för kirurgen att inte skrapa mer på andra sidan :näsblod

Coolt :yoparty och häftigt att vi klarar av sådana här procedurer med någorlunda lätthet (och schysst att det inte var så mycket high-tech utrustning utan en skarpel, en kirurg och några stora kort med olika ord på "räcker" för något så avancerat ändå.

Inte många som vågat sig på och röstat ser jag. Kan det hänga samman med att det är ett rätt okänt fenomen att äta hjärnan från en levande apa?

Detta måste vara en av de sjukare trådar som skapats på forumet. Hade det inte t ex varit intressantare att diskutera kannibalism? Det ämnet finns det ju spaltmeter att läsa om på internet.

Levande Fugi var rätt spännande:skrämd

Vad är det?
Tror du ska akta dig, nu när vpg-snake får reda på detta lär det inte bli nådigt. :fakta

Jag tycker värdfolket kan ha artigheten att bjuda på ätliga saker.
Eventuellt skall jag till Kina i helgen, var av frågan kom upp, och jag ska ha med en extra resväska med Gainomax. Och jag äter inget som inte finns i västvärlden, det finns en anledning att vi har världsherravälde medan de bor på soptippar. :fakta

Det är rätt stor risk att få i sig prionprotein om man äter aphjärna eller människohjärna som föreslagits i tråden. Det kan resultera i Creutzfeldt–Jakobs sjukdom / kuru. Verkar väl inte så smart?! :)

Tror inte att det är "levande" aphjärna, snarare att apan kommer in levande till bordet.

Här är ett klipp där apan bärs in levande. Spänns fast i mitten av bordet och sedan får gästen klappa ihjäl apan. Sen är det bara att "hugga" in.

VARNING för obehagliga bilder.
http://video.google.com/videoplay?docid=-5237462334704426156

Dessutom är det exakt det klippet som jag pratade om tidigare från kultfilmen faces of death. Och det är fake.

Och jag äter inget som inte finns i västvärlden, det finns en anledning att vi har världsherravälde medan de bor på soptippar. :fakta

Det finns väl mcdonalds i Kina också så det är nog lugnt.

Last edited:
En fd. kollega (ca. 55år) från staterna som tidigare bodde och arbetade runt i hela kina blev inbjuden till middag med just apor som en del av måltiden.
Enligt honom använde de sig av bord med runda hål i mitten där apan placerades så endast huvudet stack upp.

Vad är det?
Tror du ska akta dig, nu när vpg-snake får reda på detta lär det inte bli nådigt. :fakta

Jag tycker värdfolket kan ha artigheten att bjuda på ätliga saker.
Eventuellt skall jag till Kina i helgen, var av frågan kom upp, och jag ska ha med en extra resväska med Gainomax. Och jag äter inget som inte finns i västvärlden, det finns en anledning att vi har världsherravälde medan de bor på soptippar. :fakta

Det är den där giftiga fisken som det sägs att kocken måste begå harakiri om kroggästen dör efter att ha ätit fisken han tillagat.

Visst om man ber om det bjuder dom säkert på MacDonalds men vad är då meningen med att resa ?

Visst om man ber om det bjuder dom säkert på MacDonalds men vad är då meningen med att resa ?

Jag gillar mat och även ny sådan men det finns ju gränser.
Äter alltid lokal mat men man vill ju fan inte ha ögon och skit som de strör i riset. Men som sagt, problemet löst - resan inställd på grund av vulkan.

Det finns väl mcdonalds i Kina också så det är nog lugnt.

Man ska inte äta västerländsk mat i österlandet då de har dålig koll på hur man tillagar den. T ex kan de råa grönsaker vara dåligt tvättade (eller inte alls). I kinesisk mat kokas ju grönsakerna, så då dör ev bakterier. Lokal mat brukar ge mindre risk för sjukdom.

Det är väldigt många hjärnoperationer där patienterna är vakna för att operatören ska veta om/när denne är rätt ute alt om denne kommer fel.
Hjärnan i sig saknar känsel, det som gör ont är att skära i huden och vävnaden fram till benet.

Jag förstår inte poängen, det kan vara lavan som infilitrewrar min gärna!

Om chefen är en idiot, mupp, miffo eller rent av en aphjärna,,,, så kan det ju vara taskigt att äta aphjärna.
Nu är ju inte alla chefer aphjärnor, t,ex min nya chef är undantagen.

Om man kollar på filmklippet från faces of death så finns de ju ett bord som verkar anpassat för att käka aphjärna.
det har säkert varit nån delikatess men är nu förmodligen förbjudet. men händer säkert i smyg..

Jag skulle nog ha lite svårt att äta levande saker. visst myror har man väl käkat men där går nog min gräns för levande ting.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show