Äta levande ap-hjärna?

Vet du om man äter levande apa någonstans?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det en myt eller inte?
Jag har hört från tre olika personer att de erbjudits det eller att de har en nära vän som gjort det. Har nyligen också hört att en jag känner skulle ha gjort det men jag har inte frågat honom än.
En av dem som erbjöds det påstod att han krånglade ur sig det i och med att "apan är hans skyddshelgon enligt svensk kultur".

Googlade lite och hamnade, inte oväntat, på flashback där det , inte oväntat, mest var en massa babbel.

Om man gör det, blir det inte jävligt slabbigt? Gör det ont på apan eller är det som i Hannibal att den bara tycker det är konstigt?

Någon som testat som tänker erkänna? :näsblod

Ingen myt men vad jag vet förbjudet sedan länge på dom flesta ställen där det praktiserats. Fanns till och med specialla bord för det, har inte provat eller varit i närheten men jag har sett foton. Om jag kommer ihåg rätt var dom från Tanzania.

Fast egentligen så kan man ju inte äta levande hjärna väl...
Så fort du har skurit av en bit du ska stoppa i munnen så dör ju den biten... Alltså äter man död hjärna..:va

Delikatess i Kina. Vet ej om det fortfarande är lagligt (om det nu spelar någon roll).

Paw riktikct.

Skulle med glädje göra det samma mot en människa som gjort det mot en apa. Och jag skulle njuta av det.

Så fort du har skurit av en bit du ska stoppa i munnen så dör ju den biten... Alltså äter man död hjärna..:va

Hjärnan är inte något levande i sig öht

Last edited:
När jag var riktigt liten såg jag den där Indiana Jones-filmen, glömt vad den heter.
Men äter de inte aphjärna där? Är de i afrika någonstans?
Ungefär det enda jag kommer ihåg. Var väl 11 när jag såg den senast.

edit: Skulle utspela sig i Indien, inspelad i Sri Lanka

Indiana Jones and the Temple of Doom
Banned In: India

Monkey brains. That’s what got Indy’s first outing banned in near-namesake India. Or more specifically, the movie’s “racist portrayal of Indians and overt imperialistic tendencies”.

Chilled monkey brains are famously served to Dr Jones as dessert in the Pankot Palace banquet scene.

In reality, many Hindus consider monkeys sacred, due to the simian God character Hanuman from the Indian Sanskrit epic Ramayana.

Spielberg shot the movie in Sri Lanka though, which looks like India. And isn't too bothered about eating monkey.

Inte levande dock.

Last edited:

True, men apan lever fortf. Det är alltså frågan, kanske borde jag göra en ny tråd som heter:

"Äta ap-hjärna från apa som levde när hjärn-biten avlägsnades?"

Skulle du med glädje äta människohjärna? Fan va ecklitt!! :zpy

Haru källa? Jag hittar inget på nätet, inget som är trovärdigt i alla fall.

Jag var ca 15 och en vän till familjen jobbade inom typ FN och jag tror det var i Tanzania. Han visade foton. Om dom var levande eller döda när dom åts är jag inte säker på.

Redan då var det förbjudet där på grund av åtgången av apor.

Antagligen ansågs det öka potensen. Människor har i alla tider ätit dom äckligaste saker med motivet att det är bra för potensen.

Last edited:
Jag var ca 15 och en vän till familjen jobbade inom typ FN och jag tror det var i Tanzania. Han visade foton. Om dom var levande eller döda när dom åts är jag inte säker på.

Hittade nu den här sidan som innehåller i princip samma argument som jag funderat på:

http://maxent.org/ch/monkey_brains.html

Bl.a.

Eating live monkey brains as a delicacy is highly unlikely and the canonical tale is almost certainly not true. Key elements are unbelievable and undocumented. This includes that the monkey is live (and conscious), strapped below the table and that the diners excitedly bop the screaming, kicking monkey on the head, while blood squirts all around. Then they presumably wipe off the blood, have a good laugh and enjoy the delicious brains. Yum!

Det är helt enkelt osannolikt att det är trevligt även om man skiter i apans välbefinnande, jag tror inte på det.

Skulle du med glädje äta människohjärna? Fan va ecklitt!! :zpy

Haru källa? Jag hittar inget på nätet, inget som är trovärdigt i alla fall.

Skulle vara förvånad om man nu inte kunde äta hjärnan på en levande apa. Det finns ju folk som gillar att döda kvinnor under sexakten och det finns att få tag på runt om i världen

Äta död apa är väl inget fel, det är den levande grejen som låter skum - och förmodligen inte sann.

Hjärnan är inte något levande i sig öht
Det där får du utveckla för att det ska kunna bli rätt, för som du skrivit nu är det fel.

Till TS:
Detta var på tapeten för några år sen och då var det i Taiwan där några turister räddade en apa som skulle få hjärnan plockad.
Detta är dock förbjudet i Taiwan, så det som skedde var i nån håla där om jag inte är ute och simmar.
http://www.iol.co.za/index.php?set_id=1&click_id=31&art_id=qw1089957960168B235

Skulle vara förvånad om man nu inte kunde äta hjärnan på en levande apa. Det finns ju folk som gillar att döda kvinnor under sexakten och det finns att få tag på runt om i världen

Finns det ställen där man kan döda kvinnor under sexakten runt om i världen? :confused: Du vet att "The Hostel" inte var en dokumentär väl?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon