Ät rätt sorts smör!

URRninja skrev:
Hehe.. tack men det handlar bara om att jag inte äter kött så jag har tagit reda på lite saker om gelatin och löpe helt enkelt.
Ok, tror jag läste nåt häromdagen om nån annan som blev förundrad över dina sjuka specialkunskaper. Men då handlade väl det också om gelatin och löpe. :hihi

Jocke skrev:
Jag beundrar dig också Flamma77.

Och stackars er som inte har smör (förlåt - bordsmargarin) på mackan.

Tack... :rodnar

Men jag lider inte! Det går jättebra endå, serru! :tummenupp

URRninja skrev:
Hehe.. tack men det handlar bara om att jag inte äter kött så jag har tagit reda på lite saker om gelatin och löpe helt enkelt.
Ahhh en manlig MW :tummenupp det förklarar din eminenta kunskap om mejeriprodukter.

Flamma77 skrev:
Funlighten har jag inte kommit till än...tycker inte om de syntetiska smakerna!
Blanda med riktig frukt!...om man inte dietar....
Apelsin+ halv passionsfrukt är gott, eller apelsin och en kiwi, till en burk kesella.

Såja, såja! lugn och fin.... :) Men man måste ha kolhydrater oxå! Flera funktioner i din kropp vill helst ha glukos... Dessutom får du inte ignorera det snabba kolhydraternas anabola effekt under en uppbyggnadsperiod!

Håll er borta från Funlight! Det har aspartam som sötningsmedel som är tumörframkallande (tester på labbråttor). Ska man nu ha sötma så är riktigt socker bra mycket bättre - fast kroppen är inte gjord att ta omhand så stora mängder socker som man till vardags klämmer i sig...

svar

det heter väl margarin när det understiger en viss fetthalt ändå???varför använda smör överhuvudtaget??Det finns ju valfett som nån brukar skriva.he he

svar

KIRE skrev:
MMMMmmm
En grundsten i min kost. Jag blandar ihop den med krossade linfrön och funlight saft. Supergott och nyttigt. Massa protein, fibrer och fleromättade fetter :yoparty

Inga kolhydrater i stort sett. Jag hatar dom :huvet
På den tiden man deffade inför tävlingarna så brukade jag göra smarrigt godis av kesella,björnbärssylt o en ynka skopa vaniljglass till ätdagarna.Bara att köra i en mixer o frysa in.Blir som glassig röra.Faktiskt gott.

Mavve skrev:
Lova mig nu alla att ni aldrig mer kommer köpa nåt annat bordssmör än BECEL PRO ACTIVE!

Ni bör helst inte äta det andra om ni är rädda om era kroppar......

Jag vet :fakta

faktum é att det é inte bra att äta det om man inte har problem med kolestrolet

ktmjacke skrev:
det heter väl margarin när det understiger en viss fetthalt ändå???

Nej nej, margarin är vegetabiliskt (nästan alltid i alla fall, fast man kan göra det på animaliska fetter också, t.e.x. ister) och smör är animaliskt, det vill säga gjort på grädde. Det har ingenting alls med fetthalten att göra.

Margarin med under 41% fett kallas lättmargarin, 41-80 % kallas bara margarin. Smör har 80% fett.

svar

URRninja skrev:
Nej nej, margarin är vegetabiliskt (nästan alltid i alla fall, fast man kan göra det på animaliska fetter också, t.e.x. ister) och smör är animaliskt, det vill säga gjort på grädde. Det har ingenting alls med fetthalten att göra.

Margarin med under 41% fett kallas lättmargarin, 41-80 % kallas bara margarin. Smör har 80% fett.
Tackar för det utförliga svaret :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...