Ät rätt sorts smör!

URRninja skrev:
Du vet, den innehåller löpe. Löpe utvinner man från magsäcken på två till tre veckor gamla kalvar. Typiskt jox.. :D
Låter som om du jobbar med livsmedel, det gör även jag.

I Israel så får man inte blanda löpe med mjölk pga deras religion, därför använder dom syntetiskt löpe.

URRninja skrev:
Du vet, den innehåller löpe. Löpe utvinner man från magsäcken på två till tre veckor gamla kalvar. Typiskt jox.. :D

:D Nice try!!
Löpe är det man får när man till mjölk sätter till SAMMA ENZYM som kalven har i löpmagen... HA! Mig lurar du inte! :tungan
Här magpumpas inga kalvar!!!

GSXR1100R skrev:
Låter som om du jobbar med livsmedel, det gör även jag.

I Israel så får man inte blanda löpe med mjölk pga deras religion, därför använder dom syntetiskt löpe.

Nix, bara råkar veta det här ändå av någon konstig anledning..

Det finns faktiskt ostar i Sverige som framställs med vegetabiliskt enzym. Milko tillverkar ett par sådana.

Det finns även löpe från svampar och löpe som kommer från mikroorganismer som genmodifierats att producera löpeenzym på samma sätt som man framställer insulin från bakterier.

Flamma77 skrev:
:D Nice try!!
Löpe är det man får när man till mjölk sätter till SAMMA ENZYM som kalven har i löpmagen... HA! Mig lurar du inte! :tungan
Här magpumpas inga kalvar!!!

Jodå, i Sverige används nästan uteslutande kalvlöpe. Och man magpumpar dom inte, man slaktar dom först. Men nästan inga kalvar slaktas i Sverige för löpeproduktion, de kommer oftast från Nya Zeeland och Australien.

URRninja skrev:
Jodå, i Sverige används nästan uteslutande kalvlöpe. Och man magpumpar dom inte, man slaktar dom först. Men nästan inga kalvar slaktas i Sverige för löpeproduktion, de kommer oftast från Nya Zeeland och Australien.
Vad har du för lexikon? Får man låna?

KIRE skrev:
MMMMmmm
En grundsten i min kost. Jag blandar ihop den med krossade linfrön och funlight saft. Supergott och nyttigt. Massa protein, fibrer och fleromättade fetter :yoparty

Inga kolhydrater i stort sett. Jag hatar dom :huvet

Funlighten har jag inte kommit till än...tycker inte om de syntetiska smakerna!
Blanda med riktig frukt!...om man inte dietar....
Apelsin+ halv passionsfrukt är gott, eller apelsin och en kiwi, till en burk kesella.

Såja, såja! lugn och fin.... :) Men man måste ha kolhydrater oxå! Flera funktioner i din kropp vill helst ha glukos... Dessutom får du inte ignorera det snabba kolhydraternas anabola effekt under en uppbyggnadsperiod!

URRninja skrev:

OK! :D Men det är inte så joxigt i mina ögon! Animaliskt ursprung som animaliskt urprung (gelatin väldigt undantaget...) Mjölk kommer också ur kon!!!

Flamma77 skrev:
Funlighten har jag inte kommit till än...tycker inte om de syntetiska smakerna!
Blanda med riktig frukt!...om man inte dietar....
Apelsin+ halv passionsfrukt är gott, eller apelsin och en kiwi, till en burk kesella.

Såja, såja! lugn och fin.... :) Men man måste ha kolhydrater oxå! Flera funktioner i din kropp vill helst ha glukos... Dessutom får du inte ignorera det snabba kolhydraternas anabola effekt under en uppbyggnadsperiod!

Jag vet.. Men jag gillar inte dom. Det värsta är efter träningspassen när man måste ladda 70g dextropur och 50g hydrolyserat vassle.. Man riktigt känner insulinkicken och hur musklerna fylls upp igen...
Jag vill ju vara en slät räka men det går inte :tungan

Flamma77 skrev:
OK! :D Men det är inte så joxigt i mina ögon! Animaliskt ursprung som animaliskt urprung (gelatin väldigt undantaget...) Mjölk kommer också ur kon!!!

Javisst, helt sant. Äter man kött så kan man ju knappast ha några problem med vare sig löpe eller gelatin (fast tråkigt att inte tillverkarna kan använda agar istället i övrigt vegetabiliska produkter åtminstone). Varför är gelatin undantaget?

URRninja skrev:
Javisst, helt sant. Äter man kött så kan man ju knappast ha några problem med vare sig löpe eller gelatin (fast tråkigt att inte tillverkarna kan använda agar istället i övrigt vegetabiliska produkter åtminstone). Varför är gelatin undantaget?

Jag kan mycket väl se framför mig soppan av svålar, ben och JOX som kokas...och hur det luktar. MUMS! Även om det inte smakar nåt av slutprodukten så. Blir inte så sugen bara. :)

KIRE skrev:
Jag vill ju vara en slät räka men det går inte :tungan

Jag vet att du vet! Ville bara retas lite... :tummenupp

Man får ju vara fit i perioder... Längtar efter att få ta upp min "kontrollerade ätstörning", för jag har tränat och lagt på mig över vintern och vill se vad som finns under! :)

URRninja skrev:
Nej, jag sällar mig bara till din beundrarskara. Man kan inte ha så mycket specialkunskaper om nåt utan att ha nån form av professionell anknytning till det. Fast det verkar ju vara så...

Jag beundrar dig också Flamma77.

För övrigt är det Lätt&Lagom som gäller. Asmycket gött jox och går att breda direkt när man tar ur det ur kylen. Dessutom har dom överlägset snyggast förpackningar och typografi. Tror jag... :va
Och stackars er som inte har smör (förlåt - bordsmargarin) på mackan.

Last edited:
Flamma77 skrev:
Inte så lite :3freak är jag...
Hihihi, låter jobbigt. Nä jag åt levertjohej precis, det ska väl vara rätt äckligt det med om man verkligen tänker på vad det är i. För att inte tala om korv, eller godis eller....

Apsis =)

:hej

Jocke skrev:
Nej, jag sällar mig bara till din beundrarskara. Man kan inte ha så mycket specialkunskaper om nåt utan att ha nån form av professionell anknytning till det.

Hehe.. tack men det handlar bara om att jag inte äter kött så jag har tagit reda på lite saker om gelatin och löpe helt enkelt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT