Ärligt nu - kan du köra på bakhjulet o hålla den där?

Kan du köra på bakhjulet å hålla den uppe längre än 5sec?

• Antal röstningar
    0

AddePadde90

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
2011 Kawasaki z750
Ok, handen på hjärtat nu och utan önsketänkade. Kan du köra på bakhjulet och hålla den uppe i mer än, ska vi säga 5sec?

Jag är mer intresserad av hur fort folk har kört på bakhjulet :7peta Mitt rekord hittils är 230 km/h.. farten är inte den som är läskig utan de är landningen i den farten när hjulet slutat snurra också :crash efter sådär 170 km/h blir det nästan enklare att wheela för då kommer de så mycket luft framifrån som också trycker hojen upp på bakan :D

Jag är mer intresserad av hur fort folk har kört på bakhjulet :7peta Mitt rekord hittils är 230 km/h.. farten är inte den som är läskig utan de är landningen i den farten när hjulet slutat snurra också :crash efter sådär 170 km/h blir det nästan enklare att wheela för då kommer de så mycket luft framifrån som också trycker hojen upp på bakan :D

Jag är mer imponerad desto långsammare någon kan köra på bakhjulet.

3 km e väl det längsta jag kört
strax över 250 e det snabbaste, men det e inte ofta.

60 upp.. växlar till 3:an & tuffar på .. 120-140 brukar kännas lagom

Kan inte själv wheela, men skulle gärna lära mig. Blir nog faktiskt mest impad på folk som lyckas balansera hojen i långsam fart. Fått för mig att de e svårast sättet att wheela.

Kämpar på att hålla den uppe (höhöhö) i <50. Visst, accelerations-wheelies är väll ballt, men det är waaay ballare att glida på balanspunkten riktigt sakta. *bör tilläggas att jag kör supermotard.

Last edited:
Ärligt nu..

Tänkte att jag skulle försöka lära mig lite i sommar. Vill först lära känna hojen helt, och bekanta mig med motorkaraktären. Känns lite tryggare när man vet hur motorn drar, och när den gör det.

Men för att svara på frågan. Absolut inte! :)

svårt är det utan tvekan, dock beror det inte på vilken hoj man har, det finns dom som wheelar med scooters.. gäller bara att nöta in tekniken. (kanske inte ska säga så mycket då jag inte kan alls..)
Nja, lite svårt med lillninjan tycker jag... :rolleyes:

Jag får upp den men som Hultqvist säger så blir det en accelartions sträcka. Inte riktigt lyckats komma i balans punkten o hålla den där.

Skulle förmodligen skita ner mig om framhjulet råkade lämna marken vid gaspådrag. Sen skulle jag nog klota och tvingas ligga och lukta bajs på akutmottagningen.:rodnar

Så nope, sådana konster får jag vördnadsfullt överlåta åt dem med mer hår på bröstet än undertecknad.

Höll på och jöllade lite ifjol. Men nu har jag sett två wheelietutorials på tuben....så nu kan jag :crash

Är bara snåljåpar som inte har råd att byta framdäck som wheelar ju :tungan

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...