Polisen ringde nyss och undrade var jag befann mig. "Öh, i Solna?" svarade jag och undrade vad jag nu hade ställt till med. Det enda jag kunde komma på var att hojen inte stod så bra. Nån Volvoraggare hade parkerat inne på gården där jag brukar stå. Men inte fan letar väl polisen rätt på en om man parkerat fel på en gård som Europark håller koll på??? Han verkade tillfreds med att jag var i Solna i alla fall, jag är skriven i Östersund och det här var ju uppenbarligen en person från "Stockholmspolisen".
Konstapeln berättade att nån granne sett att nycklarna satt i min motorcykel och tagit hand om dem. Han hade ringt på varenda dörr utom min och sedan ringt polisen, Axelsson hette han visst. Jag gick ut och väntade en stund vid hojen och sen kom en kille på 15 bast springande med andan i halsen. Tyvärr hade jag bara 20 spänn i plånboken, önskar att jag hade haft en hundring eller nåt! Så gött med ärliga och hjälpsamma människor!
"Och hädanefter håller du reda på nycklarna, ok?" sade Axelsson.
"Ja konstapeln!" kontrade jag med. För en gångs skull hinner man med den där repliken som man oftast kommer på fem minuter för sent.
Life is good!
(fan, med lite sinnesnärvaro hade jag tagit grabbens nummer... skit också.)
Konstapeln berättade att nån granne sett att nycklarna satt i min motorcykel och tagit hand om dem. Han hade ringt på varenda dörr utom min och sedan ringt polisen, Axelsson hette han visst. Jag gick ut och väntade en stund vid hojen och sen kom en kille på 15 bast springande med andan i halsen. Tyvärr hade jag bara 20 spänn i plånboken, önskar att jag hade haft en hundring eller nåt! Så gött med ärliga och hjälpsamma människor!
"Och hädanefter håller du reda på nycklarna, ok?" sade Axelsson.
"Ja konstapeln!" kontrade jag med. För en gångs skull hinner man med den där repliken som man oftast kommer på fem minuter för sent.
Life is good!
(fan, med lite sinnesnärvaro hade jag tagit grabbens nummer... skit också.)