Ärlig Solnapojk!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Polisen ringde nyss och undrade var jag befann mig. "Öh, i Solna?" svarade jag och undrade vad jag nu hade ställt till med. Det enda jag kunde komma på var att hojen inte stod så bra. Nån Volvoraggare hade parkerat inne på gården där jag brukar stå. Men inte fan letar väl polisen rätt på en om man parkerat fel på en gård som Europark håller koll på??? Han verkade tillfreds med att jag var i Solna i alla fall, jag är skriven i Östersund och det här var ju uppenbarligen en person från "Stockholmspolisen".

Konstapeln berättade att nån granne sett att nycklarna satt i min motorcykel och tagit hand om dem. Han hade ringt på varenda dörr utom min och sedan ringt polisen, Axelsson hette han visst. Jag gick ut och väntade en stund vid hojen och sen kom en kille på 15 bast springande med andan i halsen. Tyvärr hade jag bara 20 spänn i plånboken, önskar att jag hade haft en hundring eller nåt! Så gött med ärliga och hjälpsamma människor!

"Och hädanefter håller du reda på nycklarna, ok?" sade Axelsson.

"Ja konstapeln!" kontrade jag med. För en gångs skull hinner man med den där repliken som man oftast kommer på fem minuter för sent.

Life is good!

(fan, med lite sinnesnärvaro hade jag tagit grabbens nummer... skit också.)

Solskenshistoria!

Ser du han igen så ge han en tur på hojjen eller nåt.

Enligt min mening finns det ingen ekonomisk erstättning som kan överträffa den känslan som infinner sig när man hjälpt en medmänniska i nöd. Pojken fick känna sig betydelsefull och sedd och det betyder mer än något annat. Men jag förstår att du vill belöna honom på något sätt. Erbjud honom en åktur om du ser honom en annan gång. Då blir han säkert överlycklig. Han måste givetvis lova att inte berätta för mamma.

Jag brukar alltid stå och leta i väskan och i alla jävla fickor på mig när jag kommer fram till hojen, och när jag precis är på väg att ge upp så inser jag att de sitter kvar i tändningen :( Det är säkerligen ett 10-tal gånger de tre senaste veckorna....

Härligt, hade ju varit lite trist om fel person hade upptäckt att nycklarna satt i. Dock lite luddig historia, greppade inte riktigt allt. Hette grannen inte Axelsson? Ringde killen som tog hand om nycklarna på hos alla i området förutom dig?

Man blir så glad när man stöter på seriösa och ärliga personer! :tummenupp

lorkan skrev:
2306012 Härligt, hade ju varit lite trist om fel person hade upptäckt att nycklarna satt i. Dock lite luddig historia, greppade inte riktigt allt. Hette grannen inte Axelsson? Ringde killen som tog hand om nycklarna på hos alla i området förutom dig?

Jag kände själv att det blev lite osammanhängande...

Konstapeln hette Axelsson Stockholmspolisen (han sa så i alla fall) och grabben som hittade nycklarna ringde på hos de som bodde i trappuppgången närmast hojen, men jag hade ju inte parkerat på "rätt ställe" eftersom Volvon stod ivägen. :)

Man kan säga att det var Volvonraggarens fel alltihopa...

.

Dee_cati skrev:
2305944 Jag brukar alltid stå och leta i väskan och i alla jävla fickor på mig när jag kommer fram till hojen, och när jag precis är på väg att ge upp så inser jag att de sitter kvar i tändningen :( Det är säkerligen ett 10-tal gånger de tre senaste veckorna....
Ha hemmanyckeln på samma ring som till motorcykeln. Då lär du inte glömma bort?

MikkE skrev:
2306107 Ha hemmanyckeln på samma ring som till motorcykeln. Då lär du inte glömma bort?

Fast jag har varit på väg in till grannen på våningen under ett par gånger så... Vet inte om det skulle hjälpa.

Fan vad skönt att höra att det fortfarande finns ärligt folk. :tummenupp
Som någon skrev ovan, bjud han på en åktur nästa gång du ser honom

Last edited:
Lurch skrev:
2306129 Fast jag har varit på väg in till grannen på våningen under ett par gånger så... Vet inte om det skulle hjälpa.

Dessutom vill man väl inte ha världens största nyckelknippa som slår mot styrhuvudet hela tiden? :7peta

MikkE skrev:
2306107 Ha hemmanyckeln på samma ring som till motorcykeln. Då lär du inte glömma bort?

Näe, för mycket nycklar på den knippan. Men just nu är det bara nyckeln och inget mer, sätter jag dit någon nyckelring av nåt slag så lär det hjälpa antagligen...

Oj oj oj! Villken tur du hade! Men om han e en granne så kanske du ser han någon mera gång? Och dåkanske du hinnar "tack" ordentligt.. göm inte att buga och ta ihand! :lol

Edit: Sorry, läste inte alla inläggen.. :rodnar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...