Är vissa MC förare helt dumma i huvudet?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ni som säger att ni aldrig skulle köra en meter utan skinnställ etc.

Jag antar att ni även har det när ni cyklar? Eller kanske rollerblades?
Ser inget fel att glida te stan i 30-50 km/h i kortbyxor o tröja när det är 30 grader varmt.
 

chomme

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Ort
bagdad
Hoj
r6 2004
Jag trodde aldrig att jag skulle köra utan ställ innan jag fick kortet ,men nu har jag kört utan nästan hela sommaren då jaga bara har åkt fram o tillbaks i kommunen .
Jag vet att det är dumt , jag vet att det kommer göra ont när jag faller (om jag faller) , jag vet att de många som tittar på mig som om jag vore en idiot men jag vet också att det är jag som bestämmer vad jag åker i och att de mitt problem inte deras . jag vet också att jag inte är en dålig människa för att jag åker utan ställ vilket vissa tror.

Det jag vet mest är att det skönaste i världen är att känna luften åka in i shortsen och svalka mina heta pungkulor i höga farter en het sommardag! :yoparty

kör försiktigt o gasa som fan puss
 

Husaberg 650

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
OLOFSTRÖM
Hoj
Husaberg 650 sm/end - 06
så sa jag också då jag körde hem från jobbet för att äta lunch då en lastbil körde ut framför mig, är sjukskriven ännu e snanrt ett år sedan detta hände höll en hastighet av 50km/h de gör väldigt ont och de är oftast då de händer olyckor, inte då man är fullt utrustad men varje förare gör ju som dom vill de är ju deras ensak, men skulle de hända något så kanske man inte kör hoj mer pga skadorna, de räcker med 50km/h för att de ska va slut på de roliga
 

Freedom

Guest
Är det inte läge att stänga tråden med orden att om du gasar utan skydd så så blir det jäkligt tråkit för dig även om det är varmt så får du sota för det.
 

sandstream

Guest
Freddola skrev:
2291377 Ni som säger att ni aldrig skulle köra en meter utan skinnställ etc.
Jag antar att ni även har det när ni cyklar? Eller kanske rollerblades?
Ser inget fel att glida te stan i 30-50 km/h i kortbyxor o tröja när det är 30 grader varmt.
Och hur många kör max 50 med hojen när de har shorts och t-shirt?
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
sandstream skrev:
2291876 Och hur många kör max 50 med hojen när de har shorts och t-shirt?
Jag :rolleyes:

Sen tror jag faktiskt man drar på sig mer skador när man krashar i 200 med skinställ än 50 utan.
Sån är jag iaf. När jag har full skyddsutrustning kör jag så hårt att jag kmr slå mig mer och hårdare om jag krashar än när jag kör utan.
 
Last edited:

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
GuruPower skrev:
2287860 Är lite konfunderad :3freak

Under hela våren så snackas det om skinnställ för x antal tusen sedan för xxx tusen. :yoparty
Sedan kommer sommaren och temperaturen stiger - då snackas det om vad folk åker i. :confused:
När man sedan kollar in folk man möter då åker folk i T-shirt och shorts :huvet

Senario:
1. Våren kommer och man köper ett dyrt och fint skinnställ
2. Sommaren kommer och man tar ut MCn, då lägger man undan sitt oanvända skinnställ för att köra i T-shirt :fatta!

Är det inte bättre att sluta vara fegis under vår och höst och slippa köpa dyra skinnställ och utrustning? :va Skit i ditt skinnställ och kör i T-shirt året om vetja :fatta! inte undra på att F-premierna går upp :huvet

Eller är det omöjligt att bli påkörd eller krasha under sommaren?
Är mest lite orolig för alla våra vänner därute utan ordentligt med skydd. :pannkyss


En sköterska klippte sönder mitt skinnställ förra sommaren så nu har jag ju inget. Men jag tycker att det är skönt att köra utan skydd, känns fritt och härligt med vinden som fläktar och sen är det ju mycket lättare om man använder hojen som transportmedel, man behöver ju aldrig byta om och trassla med såna saker.

Edit: Det här lät väldigt ironiskt men det är det inte. När jag körde mcbud körde jag ofta med svartajeans när det var varmt och det kunde ju bli flera veckor om man hade tur. Kommer ihåg hur skönt det var när man kom ut på motorvägarna och fick ställa sig upp och känna den svalkande fartvinden långsamt torka dom fuktiga skinkorna.
 
Last edited:

Freedom

Guest
Robban W skrev:
2291904 En sköterska klippte sönder mitt skinnställ förra sommaren så nu har jag ju inget. Men jag tycker att det är skönt att köra utan skydd, känns fritt och härligt med vinden som fläktar och sen är det ju mycket lättare om man använder hojen som transportmedel, man behöver ju aldrig byta om och trassla med såna saker.
Jag hoppas att du skojar!
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag tog hojen ned till fiket vid badplatsen i veckan och mötte flera andra hojar, ingen hälsade på mig - kan det bero på att jag åkte i avklippta jeans och t-shirt och puttrade fram i 50 på 70-väg med en av mina turbohojar?
:squid

Fullt munderad får ni dock se mig i Västerås nästa helg när jag kanske blir av med ett DLS-slutsteg och CDT-högtalare. :D
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Psychobiker skrev:
2291272 Ja, om man nu kör en längre sträcka och kommer till en stad, så har man ju inte så mycket att välja på...Eller ska man stanna och knöla ner hela skinnstället i en ryggsäck så fort man passerat staddsgränsen? :fatta!

/Pajje

Eller så väljer man då tidigare att istället köra runt staden? :tungan

Dålig koncentration har nog knäckt många mc-förare.

Men poängen var i varje fall att hur man än gör så finns där risker kvar - så slutsatsen borde vara att anpassa klädsel efter planerad körning.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
sandstream skrev:
2291876 Och hur många kör max 50 med hojen när de har shorts och t-shirt?

Jag tex. När jag åker i badshorts och tofflor på grusvägen så åker jag inte snabbare än så. I jeans åker jag ca 100-110 på 90-vägen ut till mina föräldrar.
Är det varmt ute och jag hellre åker hojen (då bilen saknar ac) så åker jag gärna i jeans. Shorts vill jag inte åka i inne i stan, mest för att folk tycker jag är blåst dårå....
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
ja tycker att alla som har tid å ORKAR bry sig om vad andra har på sig eller inte är ena jävla puckon...får ja säga så?
 

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Lysekil
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Jag kör i jeans året om. Men det är Kevlarjeans,alltså speciella jeans avsedda för mc-åkning med knäskydd, höftskydd och ett foder av aramid=kevlar som är samma material som i skottsäkra västar och sågskyddsbyxor för skogsarbetare, otroligt skönt att slippa skinnbyxorna när det är varmt. :banana
 
Last edited:

Jossan

www.rr-jossan.se
Gick med
18 Mar 2006
Ort
Stockholm, Älvsjö
Hoj
Aprilia RS 125
Det brukar vara väldigt lätt att snacka, men det är väl att föredra att det blir varmt och svettigt istället för ett sjukhus besök kan jag tycka....
 

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Svart 600 Hornet
är inte alla hojåkare det?

vem skulle annars sätta sig på ett fordon med två hjul där föraren är totlat oskyddad? Minsta lilla sak på vägen kan få hojen ur kurs. Folk tror du kommer i 30 (moped) när du igentligen kör i 100... Det är halt på två hjul på vintern... Den är stöldbegärlig... Du behöver kläder som kostar pengar... Du har OFTAST en svindyr försäkring... Du får knappt med dig något på fordonet..Den du skjutsar behöver skydd... Glömde jag något?

Som du kanske förstår är vi alla totalt rubbade här inne. Att vi sedan sitter och pratar om det gör inte saken bättre :hihi
 
Last edited:

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Örnie skrev:
2294046 är inte alla hojåkare det?

vem skulle annars sätta sig på ett fordon med två hjul där föraren är totlat oskyddad? Minsta lilla sak på vägen kan få hojen ur kurs. Folk tror du kommer i 30 (moped) när du igentligen kör i 100... Det är halt på två hjul på vintern... Den är stöldbegärlig... Du behöver kläder som kostar pengar... Du har OFTAST en svindyr försäkring... Du får knappt med dig något på fordonet..Den du skjutsar behöver skydd... Glömde jag något?

Som du kanske förstår är vi alla totalt rubbade här inne. Att vi sedan sitter och pratar om det gör inte saken bättre :hihi

Du glömde att andrahandsvärdet har samma kurva som en isglass, i övrigt håller jag med /J.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top