Är vissa MC förare helt dumma i huvudet?

GuruPower

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600
Är lite konfunderad :3freak

Under hela våren så snackas det om skinnställ för x antal tusen sedan för xxx tusen. :yoparty
Sedan kommer sommaren och temperaturen stiger - då snackas det om vad folk åker i. :confused:
När man sedan kollar in folk man möter då åker folk i T-shirt och shorts :huvet

Senario:
1. Våren kommer och man köper ett dyrt och fint skinnställ
2. Sommaren kommer och man tar ut MCn, då lägger man undan sitt oanvända skinnställ för att köra i T-shirt :fatta!

Är det inte bättre att sluta vara fegis under vår och höst och slippa köpa dyra skinnställ och utrustning? :va Skit i ditt skinnställ och kör i T-shirt året om vetja :fatta! inte undra på att F-premierna går upp :huvet

Eller är det omöjligt att bli påkörd eller krasha under sommaren?
Är mest lite orolig för alla våra vänner därute utan ordentligt med skydd. :pannkyss
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hehe stämmer rätt bra.
Vi köper massa skydd sen skiter vi i att använda dom.

Måste tyvär erkänna att jag känner igen mig själv rätt bra :tomten
Åker dock aldrig utan ryggskydd nu så lite förbättring har det blivigt!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag tar bara på mig stället då jag ska köra omkull, än så länge har jag prickat rätt! :banana
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
HanneZ skrev:
2287863 Jag tar bara på mig stället då jag ska köra omkull, än så länge har jag prickat rätt! :banana
Vad har du för system när du avgör om du ska krascha eller inte :va

Om du har kört med det länge, går det att omsätta på lotto tror du :D
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Strömma skrev:
2287882 Vad har du för system när du avgör om du ska krascha eller inte :va

Om du har kört med det länge, går det att omsätta på lotto tror du :D
När jag kör utan full mundering så kör jag så pass defensivt att jag kan stanna inför varje oförutsätt hinder, smart va :)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
HanneZ skrev:
2287884 När jag kör utan full mundering så kör jag så pass defensivt att jag kan stanna inför varje oförutsätt hinder, smart va :)

Jo jag har också hört sagan om rödluvan o vargen :7peta :tungan

Vilken fart håller du på en 70väg där det är en häck placerad 1 m från vägkanten ?
 

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Aspudden (Sthlm)
Hoj
Utan hoj...
HanneZ skrev:
2287884 När jag kör utan full mundering så kör jag så pass defensivt att jag kan stanna inför varje oförutsätt hinder, smart va :)

Det spelar ju ingen roll om du hinner stanna när tanten bakom dig inte hinner få på sig glasögonen och bromsa i tid utan kör rakt över dig istället...
Ta på dig stället och kör med insidan på skallen så blir det en fin sommar även för dig :tummenupp
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ducceniclas skrev:
2287912 Det spelar ju ingen roll om du hinner stanna när tanten bakom dig inte hinner få på sig glasögonen och bromsa i tid utan kör rakt över dig istället...
Ta på dig stället och kör med insidan på skallen så blir det en fin sommar även för dig :tummenupp

Blir du helt överkörd av en bil.
Tror jag faktiskt inte skinnstället kommer rädda dig.
Då är det turen som avgör om du överlever lr inte.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
GuruPower skrev:
2287860 Är lite konfunderad :3freak

Under hela våren så snackas det om skinnställ för x antal tusen sedan för xxx tusen. :yoparty
Sedan kommer sommaren och temperaturen stiger - då snackas det om vad folk åker i. :confused:
När man sedan kollar in folk man möter då åker folk i T-shirt och shorts :huvet

För att slippa påhopp samt 3-sidiga diskutioner så berättar man inte på sporthoj.com att man kör utan skinnställ. men bara för att man är tyst så betyder det inte att man inte finns.

PS. jag tänker inte skriva något mer i denna tråd.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tredje tråden på samma ämne på kort tid? Nej, jag använder inte hela stället när jag kör inom stan, då åker jeansen på istället för skinnbrallorna. Jag har kört omkull på trampcykel i närmre 50 km/h med kortbyxor så jag vet hur inihelsickes ont det gör. Den chansen tar jag med mina jeans och 50 km/h inne i stan.

Har inte folk vägar att köra på så de måste hacka och hålla på för att folk inte kör i rätt utrustning? Ta fram en karta, hitta en slingrig väg, åk på den i vettigt tempo, kom tillbaka dyngsvettig, ta en dusch och var nöjd med dagen och låt folk åka båge i shorts och t-shirt om de vill...
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Jag kör alltid med hela stället eftersom jag vet att just den gången som jag inte gör det kommer jag att köra omkull. :näsblod
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Ducceniclas skrev:
2287912 Det spelar ju ingen roll om du hinner stanna när tanten bakom dig inte hinner få på sig glasögonen och bromsa i tid utan kör rakt över dig istället...
Ta på dig stället och kör med insidan på skallen så blir det en fin sommar även för dig :tummenupp

Hmm, vilket skinnställ räddar mitt liv då mån tro, Dianese, Halvarson eller TEX??? :va

Sorry, vara bara tvungen att haka på de cyniska inläggen som de facto är lite småroliga trotts den alvarliga undertonen i trådskaparens meddelande.

Jag tror du skall läsa Hannez meddelande som...just...ironiskt! :tummenupp

Ett skinnställ räddar sällan livet på en människa,tyvärr, men det kan definitivt rädda funktioner på våran kropp och göra livet avsevärt mer drägligt att leva dagen efter att vi råkat krascha.

Var och en fattar dock beslut om hur och när, anser jag! Visst jag kan tycka och tänka vad jag vill om dem som inte gör som jag gör. Men det gör dem inte till sämmre människor för det! Vi är helt enkelt bara olika och gör således olika bedömningar av vilka risker vi är beredda att ta utefter våran erfarenhet/utbildning och förmodligen också utefter vår personlighet. That´s it!

Skulle dock tro att till sist och syvens när man ligger där och kanar så är det nog INGEN som INTE skulle vilja haft sitt skinnställ på sig men av olika anledningar fattades beslutet om att i vissa fall lämna det hemma. Vi gör alla misstag här i livet. Vissa klarar sig andra inte! Hårt men sant, tyvärr!

Kör snyggt i sommar och ha en härlig semester! :banana

Mvh!
// Niklas
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
GuruPower skrev:
2287860 Är lite konfunderad :3freak

Under hela våren så snackas det om skinnställ för x antal tusen sedan för xxx tusen. :yoparty
Sedan kommer sommaren och temperaturen stiger - då snackas det om vad folk åker i. :confused:
När man sedan kollar in folk man möter då åker folk i T-shirt och shorts :huvet

Senario:
1. Våren kommer och man köper ett dyrt och fint skinnställ
2. Sommaren kommer och man tar ut MCn, då lägger man undan sitt oanvända skinnställ för att köra i T-shirt :fatta!

Är det inte bättre att sluta vara fegis under vår och höst och slippa köpa dyra skinnställ och utrustning? :va Skit i ditt skinnställ och kör i T-shirt året om vetja :fatta! inte undra på att F-premierna går upp :huvet

Eller är det omöjligt att bli påkörd eller krasha under sommaren?
Är mest lite orolig för alla våra vänner därute utan ordentligt med skydd. :pannkyss

9 av 10 är dumma i huvudet! Fula är de också!
 

rah

Förmodligen snyggast
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Kawasaki z750 -06 svart
Men när det är 30 grader ute och man ska köra i 50-90 så går det ju inte ha full ställ om man abra ska glida över till polaren eller nåt liknande. Jag tvivlar inte på att under en långresa så slänger alla boys på sig skinnet.
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
GuruPower skrev:
2287860 Är lite konfunderad :3freak

Under hela våren så snackas det om skinnställ för x antal tusen sedan för xxx ................................


Håller med. Som minst har jag min skinnjacka, stövlarna,ryggskydd, hanskar, hjälm o jeans. Då kör jag bara inom staden o medveten om att benen får sig en rejäl kyss om jag lägger mig.....

Andra runder ALLTID helstället
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top