Är vi redo för Matrix?

CorbenDallas skrev:
Sant. sant. Frågan är vad man gör åt det. För som jag ser det så är det inte Xboxens, datorns eller Sonys fel att det blivit så. Det måste ändå ligga på föräldrarna att se till att deras ungar inte sitter all tid vid datorn eller dylikt.
lätt att sänka föräldrarna, är du förälder?
Jag vet bara att människor idag har mindre och mindre fritid för att tillbringa med sina barn, jag vet att stressen är mycket högre än på säg 60.70 talet. Det är inte bara föräldrrnas fel, dom är inte heller maskiner och bara går o går, dom behöver vila också.
Det blir då lätt att använda tv, spelkonsoller och datorer som barnpassare, just dessa saker trollbinder barn och ger dom ett beroende....så anser jag iaf.
Tycker att det är dags för mänskligheten att varva ner lite grann, ta det lite lugnare, minska arbetstakten något.....

Många säger att barn är det viktigaste vi har, men sanningen är att vuxna är det viktigaste barn har och vi berövas mer och mer den rollen.

Synd anser jag...

Ravetrancer skrev:
Sony är på väg nånstans åt MAtrix hållet, men vill vi detta egentligen?
VAd händer om man börjar använda sig av dessa grejer, hur blir det sociala livet fortsättningsvis? Teknikens framskridande i all ära och med massa hjälpmedel för människorna, men nu börjar det sakta men säkert bli för mycket. Är detta oundvikligt? Varför denna strävan med att förhidra männsklig fysisk kontakt hela tiden? Internet i all ära, men man förlorar mycket tid på detta internet....

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,629466,00.html

//I.nternet missbrukare

Det vore kul om man t.ex kunde lira CS och när man blev träffad så fick man känna hur det känns att få en kulkärve från en ak47:a i magen? :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt