Är vi redo för Matrix?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Sony är på väg nånstans åt MAtrix hållet, men vill vi detta egentligen?
VAd händer om man börjar använda sig av dessa grejer, hur blir det sociala livet fortsättningsvis? Teknikens framskridande i all ära och med massa hjälpmedel för människorna, men nu börjar det sakta men säkert bli för mycket. Är detta oundvikligt? Varför denna strävan med att förhidra männsklig fysisk kontakt hela tiden? Internet i all ära, men man förlorar mycket tid på detta internet....

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,629466,00.html

//I.nternet missbrukare

Skulle inte vilja få sånt skit i skallen, nått kanske går sönder där inne, inte för att det gör nån skillnad men iaf. :3freak

Ballt som fan, men tror inte att det är nyttigt på något sätt..
Man kan nog bli lite dum i huvet eller föredrar den verkligeheten framför den riktiga...

Litar självi nte på sån här teknik..

Skulle vara kul att testa. Man skall kanske undvika de brutalaste spelen, känna blodsmak hela tiden, kan inte vara kul :)

kajlyl skrev:
:banana

Ser fram emot o testa det (Nej då menar jag inte porr, eller :va)
Det är väl självklart att man skulle prova.
Så grymt kung.
Sen skulle det ju förstöra industrin litet. Vem vill se en gammal sliten rulle om du kan vara med?

Inte riktigt ännu

Tyvärr är det nog ett tag kvar tills vi får se några produkter som använder teknologin. De har bara patenterat själva idén, men inte gjort något exempel där de applicerat den. Lite som att patentera teleportering (konvertera massa till energi, transportera energin, konvertera energin till massa).

Yahoo! News skrev:
A Sony Electronics spokeswoman told the magazine that no experiments had been conducted, and that the patent was based on an inspiration that this may someday be the direction that technology will take us.

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=581&e=4&u=/nm/20050406/tc_nm/tech_sony_brain_dc

Ravetrancer skrev:
Sony är på väg nånstans åt MAtrix hållet, men vill vi detta egentligen?
VAd händer om man börjar använda sig av dessa grejer, hur blir det sociala livet fortsättningsvis? Teknikens framskridande i all ära och med massa hjälpmedel för människorna, men nu börjar det sakta men säkert bli för mycket. Är detta oundvikligt? Varför denna strävan med att förhidra männsklig fysisk kontakt hela tiden? Internet i all ära, men man förlorar mycket tid på detta internet....

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,629466,00.html

//I.nternet missbrukare
Vem är det som säger att det här är en strävan att förhindra mänsklig kontakt. Det är du själv som bestämmer hur mkt o hur länge du använder dina saker om det så är datorn eller ett nytt tufft datorspel. Du väljer själv hur mkt tid du vill förlora/spendera. Internet sparar tid...

Ähh, det där är gammalt, det är ju bara att ta med en burk räkor och glutta på locket i dom hetaste scenerna i filmen...

Fy fan för att lira typ Silent Hill och såna spel. Lär ju ha en hel del skit i soffan efter ett tag.
Men att prova på när det är SÄKERT och inte pajjar hjärnan, så visst, inte mig emot.

Iofs betyder det inte så mycket att de just skaffat patent. Storföretagen har ju råd att peppra med patent kring allt utvecklingsarbete. Det är knappast någon färdig produkt vi pratar om.

CorbenDallas skrev:
Vem är det som säger att det här är en strävan att förhindra mänsklig kontakt. Det är du själv som bestämmer hur mkt o hur länge du använder dina saker om det så är datorn eller ett nytt tufft datorspel. Du väljer själv hur mkt tid du vill förlora/spendera. Internet sparar tid...
jo jag vet att man väljer själv, men om man kollar hur det såg ut när vi var unga och hur det ser ut efter att datorn, spelkonsollerna gjorde sin frammarsch, så ser man en klar nedgång i ungar som umgås med varandra. Tycker alltför många sitter hemma o spelar antingen Xbox Live eller på sin aburkar över nätet.
Tycker att detta är oroväckande, men kanske jag som inbillar mig, vad vet jag....

Ravetrancer skrev:
jo jag vet att man väljer själv, men om man kollar hur det såg ut när vi var unga och hur det ser ut efter att datorn, spelkonsollerna gjorde sin frammarsch, så ser man en klar nedgång i ungar som umgås med varandra. Tycker alltför många sitter hemma o spelar antingen Xbox Live eller på sin aburkar över nätet.
Tycker att detta är oroväckande, men kanske jag som inbillar mig, vad vet jag....

Sant. sant. Frågan är vad man gör åt det. För som jag ser det så är det inte Xboxens, datorns eller Sonys fel att det blivit så. Det måste ändå ligga på föräldrarna att se till att deras ungar inte sitter all tid vid datorn eller dylikt.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt