Fighterized
Dumfödd
Tjena!
Jag sitter och plöjer igenom ett 750 test i en gammal Mc-nytt från 1996.
Där ger dem Gixxer'ns motor svidande kritik.
Det klagas på att den svarar dåligt på gasen från låga varv, "mkt svag i låg & mellan-registret"... "och den tog sig inte ordentligt förrän uppåt 10.000 rpm".
Sen hade den en svacka mellan 5000-6000 rpm, samt att "ett gapande hål vid 8500rpm förbättrar knappast läget och blir till en plåga vid landsvägskörning".
Däremot skriver de att de misstänker att någonting inte stod rätt till med deras provexemplar, och det får man ju verkligen hoppas.
Ur det perspektivet så befinner vi ju oss i framtiden nu, och sitter därför med facit i hand.
Så hur är det nu???
Jag har svårt att tro att det skulle vara så illa, inte kan väl Suzuki ha släppt iväg en sån halvmiss när de skulle lansera den nya versionen av gixxern?!
Ni som redan äger en sån, vad har ni att säga om dem i övrigt? (Ris/Ros)
Jag sitter och plöjer igenom ett 750 test i en gammal Mc-nytt från 1996.
Där ger dem Gixxer'ns motor svidande kritik.
Det klagas på att den svarar dåligt på gasen från låga varv, "mkt svag i låg & mellan-registret"... "och den tog sig inte ordentligt förrän uppåt 10.000 rpm".
Sen hade den en svacka mellan 5000-6000 rpm, samt att "ett gapande hål vid 8500rpm förbättrar knappast läget och blir till en plåga vid landsvägskörning".
Däremot skriver de att de misstänker att någonting inte stod rätt till med deras provexemplar, och det får man ju verkligen hoppas.
Ur det perspektivet så befinner vi ju oss i framtiden nu, och sitter därför med facit i hand.
Så hur är det nu???
Jag har svårt att tro att det skulle vara så illa, inte kan väl Suzuki ha släppt iväg en sån halvmiss när de skulle lansera den nya versionen av gixxern?!
Ni som redan äger en sån, vad har ni att säga om dem i övrigt? (Ris/Ros)