Är sugen på Enduro 125a... Tips tack! (Honda CRM)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tjena

NEJ, jag tänker inte under några omständigheter sälja NSRn :D Tänkte bara utöka samlingen :gnissla

Är sugen på nått i offroadväg såhär till vintern.

För det första, ska man sattsa på LV reggad eller E reggad? vill köra både på vägarna, bana o lite i skogen, grusväg osv....

Känns som LV reggad blir det bästa... Eller? nån som har nån annan synpunkt på det hela? LV reggad kanske blirlite dyrare dock ,men vafan, man är bara 16 en gång... :yoparty

Har spanat in Honda CRM lite, dom värkar vara riktigt fina, så blir det dessutom en honda till :) Vad har ni för erfarenheter av dom? Håller dom bra för terrängkörning osv?

Har tänkt mig en hoj´för runt 10 000, har inte råd med mkt mer.... inte när jag har NSRen....
 
Last edited:
gammelfarfar skrev:
Med E-reg får man väl bara köra till tävlingar/träningar egentligen?
Egentligen ja :D

Hur hårda är dom på sånt? Jag råkade ta fel väg liksom...?

men CRMen, är den byggd för offroadkörning, dvs, tål o hoppa o skutt med?
 
Mjo, blir lite krångligt... Kanske inte blir så grymmt mkt dyrare med en CRM eller så iaf.... Fanns bara en på blocket nu, i malmö, jippie
 
NSR_Martin , trodde inte du levde du har inte spammat sporthoj på länge :7peta .

Om du hade tänkt att rejsa i skogen och sånt så är inte crm /dt nånting att ha tycker jag , dämparna är helt för klena tycker jag.
 
marcus_136 skrev:
NSR_Martin , trodde inte du levde du har inte spammat sporthoj på länge :7peta .

Om du hade tänkt att rejsa i skogen och sånt så är inte crm /dt nånting att ha tycker jag , dämparna är helt för klena tycker jag.
Okej, frågan är vad man ska ha istället...

Dock lär det väll inte bli så extrem offroadkörning, mest leka på grusvägar o lite sånt... men hmm, vill ju samtidigt kunna köra speedway i stan på vintrarna :D
 
Jag ska förmodligen sälja min inom snar framtid.. crm:en går att leka med på grusvägar, ett o annat litet hopp också, men att köra i tung terräng är nog inte att rekomendera med en crm.

Men jag hade nog tänkt o begära lite mer än 10.000
 
NSR_Martin skrev:
Tjena

NEJ, jag tänker inte under några omständigheter sälja NSRn :D Tänkte bara utöka samlingen :gnissla

Är sugen på nått i offroadväg såhär till vintern.

..blabla..

Jag är också inne på att skaffa offroad. Det är tungt att inte kunna köra hoj på vintern :4skrika Men jag är inte säker på om man ska sälja gathojen och köpa en ordentlig, eller ha kvar den och köpa något att bara leka med på vintern och på grusvägar. Har ett litet dilemma där :va
 
NatoN skrev:
Jag är också inne på att skaffa offroad. Det är tungt att inte kunna köra hoj på vintern :4skrika Men jag är inte säker på om man ska sälja gathojen och köpa en ordentlig, eller ha kvar den och köpa något att bara leka med på vintern och på grusvägar. Har ett litet dilemma där :va


Jag hade köpt en som ser skabbig ut men som funkar maskinellt o går igenom besiktningen, sen bara o köra med på vintern o leka på grusvägar. :tummenupp
 
Jag skulle satsa på E-regg..Alltså en ombyggd cross eller liknande

Då kan du ju köra på banan, och eventuell is-körning (skaffa bra dubbdäck)
Samt räjsa på skogsvägarna, grusvägarna..Du vill ändå inte köra på asfalt med dubbdäck, om du tänkt dig det..(då det är halt, och att dom slits ner hur fort som helst)

Stadskörningen får väll helt enkelt vänta en 4,5mån..tills det är torrt :)
 
En grej som är bra med E-reggad hoj är att du får köra den ostrypt :tummenupp

Inga krav på 11 Kw alltså...
 
tycon1 skrev:
Jag skulle satsa på E-regg..Alltså en ombyggd cross eller liknande

Då kan du ju köra på banan, och eventuell is-körning (skaffa bra dubbdäck)
Samt räjsa på skogsvägarna, grusvägarna..Du vill ändå inte köra på asfalt med dubbdäck, om du tänkt dig det..(då det är halt, och att dom slits ner hur fort som helst)

Stadskörningen får väll helt enkelt vänta en 4,5mån..tills det är torrt :)
Men vad krävs för att man ska få köra en E-reggad hoj då??
 
Busgrabb skrev:
En grej som är bra med E-reggad hoj är att du får köra den ostrypt :tummenupp

Inga krav på 11 Kw alltså...
Det är väll helt o hållet skitsamma...?? Poliserna fattar ändå inte ens att det är en 125a så det känns rätt lugnt...
 
NSR_Martin skrev:
Det är väll helt o hållet skitsamma...?? Poliserna fattar ändå inte ens att det är en 125a så det känns rätt lugnt...

Tänk tanken att du kan smälla nån gång...och hojen kanske då kollas upp :kocko

Oj den var ostrypt....bara trafikförsäkringen som gäller !
 
Busgrabb skrev:
Tänk tanken att du kan smälla nån gång...och hojen kanske då kollas upp :kocko

Oj den var ostrypt....bara trafikförsäkringen som gäller !

Bara vagnskada "man går miste" om?
 
NSR_Martin skrev:
fortfarande olagligt o åka E-reggat på gata...

NEJ !

Inte till och från tävling och träning, vilket kan vara offta, och det kan man ju töja lite på då ingen kan ha exakt koll på vilka träningar du åker på.

Du måste dock vara medlem i en svemo ansluten enduroklubb
 
jo, men känns så bökigt, sen måste jag va medlemm i massa klubbar o skit, måste väll ha tävlingslicens o sånt med? känns bättre o köpa LV reggad o bara sätta sig på o köra, men jag kanske tänker fel, kanske är mer fördelaktigt med E-regg?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top