Är sugen på Enduro 125a... Tips tack! (Honda CRM)

Återupplivar tråden.

Har nu bestämt mig för att köpa en E-reggad då det inte finns några vettiga LV-reggade 125 enduro....

Vad rekomenderar ni? Hur är det med reservdelar och sånt till olika märken?

Vilka enduro 125or finns det? Såg en Honda CR på blocket, jäkligt fin, hittar dock inte den nu....

Är det svårt att regga en cross till E-regg?
 
Ta en husqvarna Wr.
Du vet väl att du måste ta tävlingslicens för att få köra e-reggat...har jag för mig iaf.
 
...Måste man?`hur krångligt är det att ta då??
Exakt vad gäller för att få köra en enduroreggad hoj till o från banan? Finns det nån tråd eller så om det?

Husky WR fanns ju som LV-reggad men det går lixom inte hitta några til salu, E-reggad fanns några iofs....
 
Jo man måste nog ta tävlingslicens vad jag har för mig , annars hade väl fler åkt omkring på e-reggade hojjar , om polisen stoppar en är det bara att säga att man är på väg till en bana i gävle eller nått.
Finns säkert att läsa på www.svemo.se / com

EDIT: Den som har körkortsbehörighet A1, får då köra en motorcykel som har en slagvolym av högst 125 cc och en effekt som är högre än 11 kilowatt.

Den som har körkortsbehörighet A och är under 20 år, får då köra en motorcykel som har en effekt som är högre än 25 kilowatt eller ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kilowatt/kilogram.

Motorcykel som används vid sådan verksamhet, skall uppfylla Vägverkets föreskrifter om motorcyklar, med tillåtna undantag (se MOTORCYKLAR).

Motorcykeln får vid sådan verksamhet endast köras av den som innehar giltig tävlingslicens utfärdad av SVEMO (Årslicens Enduro klass Enduro, Senior eller Junior). Tävlingslicensen skall medföras under färd.

Stog på svemos hemsida.
 
Last edited:
marcus_136 skrev:
Jo man måste nog ta tävlingslicens vad jag har för mig , annars hade väl fler åkt omkring på e-reggade hojjar , om polisen stoppar en är det bara att säga att man är på väg till en bana i gävle eller nått.
Finns säkert att läsa på www.svemo.se / com

EDIT: Den som har körkortsbehörighet A1, får då köra en motorcykel som har en slagvolym av högst 125 cc och en effekt som är högre än 11 kilowatt.

Den som har körkortsbehörighet A och är under 20 år, får då köra en motorcykel som har en effekt som är högre än 25 kilowatt eller ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som överstiger 0,16 kilowatt/kilogram.

Motorcykel som används vid sådan verksamhet, skall uppfylla Vägverkets föreskrifter om motorcyklar, med tillåtna undantag (se MOTORCYKLAR).

Motorcykeln får vid sådan verksamhet endast köras av den som innehar giltig tävlingslicens utfärdad av SVEMO (Årslicens Enduro klass Enduro, Senior eller Junior). Tävlingslicensen skall medföras under färd.

Stog på svemos hemsida.

Till att börja med, tack så mycket för hjälpen :Bugar

Vad jag behöver är alltså tävlingslicens bara? Måste jag vara medlemm i nån klubb? Vad kostar tävlinglicens osv, är det bara att ansöka eller måste man typ gå nån seg teorikurs o sånt?
 
NSR_Martin skrev:
Till att börja med, tack så mycket för hjälpen :Bugar

Vad jag behöver är alltså tävlingslicens bara? Måste jag vara medlemm i nån klubb? Vad kostar tävlinglicens osv, är det bara att ansöka eller måste man typ gå nån seg teorikurs o sånt?

Jag har dock inte läst igenom hela tråden men vad det värkar som är att du vill ha en MC att köra med i vinter på vägarna. Känns det lönt att köpa en MC som du måste klydda med för du ska registrera den och ta licens bara för att köra lite. Köp en DT eller nått istället. Blir ju lättare och du slipper allt licens klydd osv osv...
 
NSR_Martin skrev:
Till att börja med, tack så mycket för hjälpen :Bugar

Vad jag behöver är alltså tävlingslicens bara? Måste jag vara medlemm i nån klubb? Vad kostar tävlinglicens osv, är det bara att ansöka eller måste man typ gå nån seg teorikurs o sånt?

Tror du måste vara med i nån klubb , men det brukar inte kosta så mycke.
 
Padde skrev:
Jag har dock inte läst igenom hela tråden men vad det värkar som är att du vill ha en MC att köra med i vinter på vägarna. Känns det lönt att köpa en MC som du måste klydda med för du ska registrera den och ta licens bara för att köra lite. Köp en DT eller nått istället. Blir ju lättare och du slipper allt licens klydd osv osv...
Du har som sagt inte läst igenom tråden :D

En DT är inte byggd för att hoppa och skutta o köra i hård terräng med ,det är det jag kommer använda den till....
 
...Jag får väll då inte köra en E-reggad 400?

Men.... Hmm, det ligger en godkänd svemocrossbana här utanför stan, kan man åka till den när man vill, eller måste man åka dit tilll tr'ningstiderna? DVS, att polisen har kolla på när man får träna på banan eller nått sånt dumt?
 
NSR_Martin skrev:
...Jag får väll då inte köra en E-reggad 400?

Men.... Hmm, det ligger en godkänd svemocrossbana här utanför stan, kan man åka till den när man vill, eller måste man åka dit tilll tr'ningstiderna? DVS, att polisen har kolla på när man får träna på banan eller nått sånt dumt?
Skulle inte rekomendera att köra då det itne är träningstider.
 
Varför inte köpa en landsvägsreggad enduro? ..eller en e-reggad och landsvägsregga den?
 
GixxerJensa skrev:
Varför inte köpa en landsvägsreggad enduro? ..eller en e-reggad och landsvägsregga den?
1. För att det inte finns några, enda jag har sett är en Husky WRe som nu värkar vara såld. DT och sån skit är ju inte byggd för att köras i hård terräng, ingen renodlad enduro...
2. För att det är krångligt och dyrt...??? Eller har jag fått det om bakfoten?
 
marcus_136 skrev:
Skulle inte rekomendera att köra då det itne är träningstider.

.....Nu menar jag inte att köra på banan när det inte är träningstider, utan mer leka i skogen på lite stigar och sånt.... Vad jag undrade va ifall polisen kollar träningstiderna och därmed sätter dit en om man är ute o kör "på väg till banan" när det inte är träningstider... :gnissla
 
NSR_Martin skrev:
...Jag får väll då inte köra en E-reggad 400?





du ville ju bara ha den för leka i skogen och på isen? Då spelar det ju inte så stor roll vad man kör 125cc eller 400cc.
 
Nej men jag vill kunna köra upp till banan och roliga skogsvägar, finns inget där jag bor, bor precis utanför stan, att köra på släp är inte att tänka på, måste kunna ta mig till banan själv, att köra cross på gata vetifan, sååååå lätt är det inte att köra ifrån polisen....

EDIT: vad är det för straff på att köra cross på gata? Förlorar jag körkortet?
 
Jag körde min cross på gatan. Inte att rekommendera men det är det lättaste sättet att komma till banan om man avsaknar B-kort.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top