Är sugen på Enduro 125a... Tips tack! (Honda CRM)

1. Står inte att den är LV reggad...? Eller ens E-reggad....
2. Skämtar du?
3. Inte reggad, dessutom en cagiva.
4. 250? Varför ska jag ha enduro om jag ska ha 250? För att trafikförs. gäller eller vad?
5. Läs ovan.

Tack för hjälpen iaf :D :tummenupp
 
En sak ska jag lära dig pajkalue att dem flesta husqvarna hojarna från 80-talet har cagiva motorer ;)



Varför du ska envisas med att köpa 125:a fattar jag inte, köp något större och ta på släp dit du ska.
 
Släp?? Kan ju inte köpa släp oxå, blir för dyrt o då ska man passa så farsan kan skussa ut en o sånt, funkar inte....
 
Har inte orkat läsa hela tråden, men i början blev det lite fel och jag vet inte om någon redan har styrt upp det...

Att man får köra en enduro till och från bana stämmer. Men inte om du bara har A1-kort.

Att man får köra en 40hästars 125:a på A1-kort stämmer också MEN bara under träning/tävling och INTE TILL & FRÅN BANAN!

Man måste dessutom ha en endurolicens som kostar 1050:-/ år.

Jag hade satsat på en lv-offroad om jag inte hade tänkt att köra riktig cross eller enduro med den. :)
 
Conrad: Nu måste jag bara fråga dig en sak, jag har ju nyss köpt en cross, får jag köra den på bana med mitt A1 kort utan licens??? :va

Isåfall hade det varit gött, slippa o betala o grejer för en licens. :)
 
Solid snake skrev:
Conrad: Nu måste jag bara fråga dig en sak, jag har ju nyss köpt en cross, får jag köra den på bana med mitt A1 kort utan licens??? :va

Isåfall hade det varit gött, slippa o betala o grejer för en licens. :)






Du får träna på bana utan licens och medlemskap. Dock blir det lite dyrare om man inte är medlem i klubben där man tränar.
 
Therudeboy skrev:
Du får träna på bana utan licens och medlemskap. Dock blir det lite dyrare om man inte är medlem i klubben där man tränar.


Nu ska vi se om jag har fattat detta rätt, jag får träna utan licens o utan medlemskap? :va

En snubbe som kör cross här i trakterna sa att det bara var o dra ut på saxtorp o köra. :yoparty
 
Solid snake skrev:
Nu ska vi se om jag har fattat detta rätt, jag får träna utan licens o utan medlemskap? :va

En snubbe som kör cross här i trakterna sa att det bara var o dra ut på saxtorp o köra. :yoparty





Din fråga var ju trots allt om du fick köra på bana med a1-kort som inte har ett dugg med crosskörning att göra.


Sen svarade du ju nyss på din egna fråga också ;) Sen om det är gratis på era banor och inga träningstider måste ju vara underbart. Tror jag ska flytta till danmark och joina er.
 
Therudeboy skrev:
Din fråga var ju trots allt om du fick köra på bana med a1-kort som inte har ett dugg med crosskörning att göra.


Sen svarade du ju nyss på din egna fråga också ;) Sen om det är gratis på era banor och inga träningstider måste ju vara underbart. Tror jag ska flytta till danmark och joina er.


Hoppsan, lilla jag börjar bli trött, en hel dag med crossmek tar på krafterna. :tungan


EDIT: vaddå Danmark??!!? :fatta! :tungan
 
Conrad skrev:
Har inte orkat läsa hela tråden, men i början blev det lite fel och jag vet inte om någon redan har styrt upp det...

Att man får köra en enduro till och från bana stämmer. Men inte om du bara har A1-kort.

Att man får köra en 40hästars 125:a på A1-kort stämmer också MEN bara under träning/tävling och INTE TILL & FRÅN BANAN!

Man måste dessutom ha en endurolicens som kostar 1050:-/ år.

Jag hade satsat på en lv-offroad om jag inte hade tänkt att köra riktig cross eller enduro med den. :)
Jag hade oxå gärna haft en LV-reggad enduro, men hittar du nån för runt 10 000? inte jag.... :(
 
NSR_Martin skrev:
Jag hade oxå gärna haft en LV-reggad enduro, men hittar du nån för runt 10 000? inte jag.... :(

Nä, det kryllar inte av dem, tyvärr. :)

Jag ville bara vara säker på att det framgick att det INTE är lagligt att köra fulleffekts enduro på väg med A1-kort bara.

Solid Snake: Som rudeboy redan sagt: Att köra på crossbana kräver ingenting alls. Varken kort eller licens. Brukar kosta en slant bara i träningsavgift 20-50:- :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top