Är sporthoj-förare en minotitet?

spenk skrev:
Då kan vi lika gärna ta upp hälsandet!!!! De som åker gynstol hälsar tamejf*n aldrig!!!!
ingen förlust men ändå något som retar mig......
Om dom släpper styret går dom omkull

Idag har jag nog inte sett en enda hoj, varken sporthoj eller annan. Detta trots 4-5 mil ute på vägen. Kom nyss hem från skolan (på hoj), och nu tyckte jag att jag såg en snöflinga därute, måste sett fel....? :va

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har av nån konstig anledning mött fler sporthojar än glidare de gånger jag har åkt i år, i onsdags mötte jag runt 10 sporthojar och ingen glidare. Såhär på våren verkar det so matt glidarkillarna inte har kommit in i vågavägrahälsa-svängen dessutom.

Samma här men det kan ju ha att göra med att man drar sig mot slingerbulten, bogesund, mm där % sporthojar är högre även om en och annan japsglidare hittar ut i vårgruset där med.

Långa farbron skrev:
Enl trygg hansa och att jag utgår från att dom flesta sporthojar ligger i klass 7:
"Citat"
Enligt uppgift från Trygg-Hansa är 75 % av kraschade hojar klass 7-hojar trots att de "bara" representerar 15% av beståndet. Men det finns även andra anledningar. "Slut citat"

Men hur aktuella dessa siffror är vet jag inte.
Siffrorna kanske är några år och ytterligare ett antal har kraschat, för senaste siffrorna jag hörde var att klass7-hojarna är ca 10% av beståndet.
Vi är knappast en politisk maktfaktor.

ganska så latjo fenomen det dära med o hälsa påvarandra görs det utomlands med eller e det någon typisk svensk grej ?

PULKA skrev:
ganska så latjo fenomen det dära med o hälsa påvarandra görs det utomlands med eller e det någon typisk svensk grej ?

Hälsa och hälsa från början tror jag att man hälsade för att visa för hoj brodern att vägen är fri från poliser. Nu tror jag att det mest hälsas för hälsandets skull. Jag uppskattar alltid när någon hälsar, det får en att känna att man inte är ensam( om man nu åker ensam). Därför så hälsar alltid jag.

miffo skrev:
Hur fan ser man det? Har inte tjejer och killar både hjälm och läder? De har ju knappsat bh:n på utsidan. :fatta!

Jag har alltid BH utanför skinnstället...har inte alla det?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien