Är ni nöjda?`

Som sagt: Jag kommer definitivt inte att ta det faktum att du publicerar en blogg från en av Rush Limbaughs medarbeare för forskning på allvar, ett antagande du har helt rätt i! Å precis som du skriver så har du inget konkret att komma med utan du bara antar. Fortsätt du med det! Så avslutar vi denna debatt....

Jag tycker också att det är dags att avsluta debatten.
Som jag skrev innan så kommer du ändå bara försöka hitta första bästa sätt att avfärda det man postar.

Hade du läst länken, eller åtminstånde skummat igenom den lite snabbt så hade du upptäckt att det var en sammanställning av såkallade peer-reviewed studys som du efterfrågade.
Det fanns i varje inlägg av sammanställningen en länk till källan som därigenom hade källhänvisningar, referenser och upphovsmän till studien/forskningsrapporten som det gällde.

Att författaren till den här sammanställningen gör det i en blogg och att han som reporter och producent tidigare har jobbat med Rush Limbaughs TV show.
Räcker väl knappast för att avfärda allt som står i och bakom denna sammanställning.

Du säger själv att du tror på "forskarna" och "forskarvärlden".
Men det du menar är tydligen att du bara tror på vissa forskare.
Dom forskare som tror att jorden kommer att gå under på grund av koldioxid utsläppt av människan. Eller?

Vilka är dessa forskare då, eller räcker det för dig att IPCC har kommit fram till det.
Tror du att IPCC består av 2500 klimat forskare???

Kunde inte säga det bättre själv.

Det är lite konstigt att folk som tror sig vara smarta ännu inte har lyckat fatta skillnaden mellan trend och enstaka resultat...
Eller att forskarna KANSKE bygger sina slutsatser på annat än fotografier och anektdoter. Det är också kul att se att de , trots sina Nobelpris, doktorshattar o.likn, inte är mer kunniga än den genomsnittlige SH:aren som har googlat på "Fel obekväm sanning"... Undra förresten vilka ord forksarna googlar på?
Jag föreslår att ni som kan detta tar och byter karriär. Om ni kan bevisa att det inte finne ett klimathot lovar jag att det finns stora företag som kommer att tacka er med massor av pengar och titlar. Sätt igång!

Å du har ju helt rätt! De stora pengarna i världen har ju miljörörelsen! Stackar små oljebolag!:gråta

Det är möjligt att jag gör helt fel som litar på ett par tusen forskare som påstår att det finns ett miljöhot, givetvis är det så att om man hittar ett eller annat faktafel i en film gjord av en f.d. politiker, inte forskare, så diskvalificerar det hela slutsatsen av filmen.

Jag tror, helt ärligt, att ingen på denna sida kan länka till en seriös forskningssida, typ vetenskapliga journaler, som stöttar åsikten att det inte finns en av människan skapad miljöpåverkan.

För min del är det lite förvånande varför det inte är t.ex. oljebolagen som har bevisbördan i om deras utsläpp är farliga eller inte.

Klimat hotet kan inte vara allvarligt, usa tänker ju inte vara med att begränsa det just nu. :rolleyes:

Klimat hotet kan inte vara allvarligt, usa tänker ju inte vara med att begränsa det just nu. :rolleyes:

Sant, bättre dom investerar i lite mera vapen. Dom har ju så jävla dåligt med det, måste vara svårt att vara världspolis.

*Hur fan hamnade denna tråden i detta samtalsämne? Var det inte bensin vi snackade :va *

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul