Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att vissa barn inte får skolgång och vård på samma villkor som andra barn i Alliansens Sverige? Har du ett enda sakligt grundat skäl som stöder en sådan tes?
Problemet dessa barn har är väl snarare att morsan lägger pengar på Gula Blend som istället kunde ha satsats på barnens bästa. Och då spelar det ingen roll om ciggen betalas med bidragspengar eller om morsan jobbat ihop till dem själv.
Jag har bara en fråga till dig:Gamla vanliga floskler om klasskamp samt sedvanlig skrämselpropaganda om högerpolitik.
Jag var länge medlem i SIF:s A-kassa (självfallet var jag inte med i fucket). När man bytte namn till (Sovjet)Unionen var råttet mågat, jag vägrar betala pengar till en institution med ett sådant namn.Jag var påtvingat med i LO (Metall) när jag jobbade på Kulan för ett gäng år sedan (utan något som helst egentligt intresse i S). Mha/pga maffiametoder fanns det inget annat att göra.
Strax innan jag slutade förkunnade jag att jag lämnat LO/SAP/Metall/Partiet samt att jag klädde av min fasad som "arbetare med såssevärderingar". Iom detta gick det knappt gick att sköta jobbet (ingen support från kollegor vid dagliga arbetsuppgifter, rena påhopp/hot, prat bakom ryggen samt många onda ögon) under min sista tid i produktionen.
Det var väldigt charmerande.
Nu är jag inte med i något fackförbund. Dock ansluten till (Sovjet)Unionens a-kassa, som ingenjör. Och stöder fortfarande inte S.
Ädit: Stöda/Stödja - Stöder/Stödjer![]()
Varför i hela fridens dagar känns det fel?Jag vet att alliansen inte vill avskaffa varken offentlig skola eller offentlig vård (möjligtvis ett fåtal av deras väljare). Jag vet att tanken på gratis vård och skola är så fast förankrad i de flesta svenskar att inget parti skulle få för sig att ta bort det. Att däremot vissa ska kunna köpa bättre utbildning eller snabbare vård till sin barn tycker jag känns fel.
Valmers: Ja till Mona och nej till Ohly
Vad är då skillnaden att betala en privat vårdgivare, som inte har ett skit med vårdköerna att göra, för den vård jag behöver, om jag har råd med det? Kom inte med några floskler om orättvisa. Är det ren och skär avundsjuka som vanligt?Nej, ingenting av det där känns fel. Varför i hela friden tror ni högermänniskor att vi är emot rika personer? Våran politik tror jag dessutom skapar fler rika personer än eran politik. Jag säger däremot att det känns fel att ge oss som har det ganska så bra ännu bättre förutsättningar att fortsätta ha det så bra.
Ja, jag vet att en röst på Mona blir en röst på Ohly men det kan jag inte göra så mycket åt. I min drömvärld så får S 51% av rösterna så vi slipper Vänsterpartiet helt och hållet. V-politik är uttalad negativ för rika personer vilket S politik inte är
Vad är då skillnaden att betala en privat vårdgivare, som inte har ett skit med vårdköerna att göra, för den vård jag behöver, om jag har råd med det? Kom inte med några floskler om orättvisa. Är det ren och skär avundsjuka som vanligt?
Vad yrar du om? Måna kommer att dra såssarna under 30%-strecket, och dessutom vill hon ta in 4 miljarder i förmögenhetsskatt (läs avundsjukeavgift).
Aha, men att suga ut den som tjänar skapligt med skyhögt skatteuttag så att den "fattige" kan få samma vård, det är alltså rättvist?En kö för rika barn och en kö för fattiga barn är väl just orättvist? Avundsjuk? Njae, nu har jag inga barn och jag tror tyvärr att den dagen jag får barn så lär nog även jag teckna en privat försäkring eftersom att jag kan.
Jag vet väldigt lite om just förmögenhetsskatten överlag men jag tror knappast att investerade pengar beskattas? Jag kan ha fel..
Jag vet inte hur mycket förmögenhet man måste ha för att den ska beskattas men ur en ren samhällsekonomisk synpunkt så mår väl samhället bäst av att pengar används, inte stoppas in i bankkonton?
Aha, men att suga ut den som tjänar skapligt med skyhögt skatteuttag så att den "fattige" kan få samma vård, det är alltså rättvist?
Pengar ska investeras ja. Hur ska man kunna investera pengarna om såssestaten beskattar dem?
Humant? Herregud, det är för helvete mina pengar vi talar om.Du kan kalla det för skyhögt skatteuttag om du vill, det håller jag inte med om och nej, kanske inte rättvist om vi ska diskutera semantik men däremot humant.
Som sagt, jag vet inte hur många som skulle beröras av en förmögenhetsskatt och jag vet inte hur mycket skatt det rör sig om. Däremot tror jag inte att det blir några som helst problem för den lilla andelen som skulle bli berörd att fortsätta investera i samma takt eller till och med mer.
Humant? Herregud, det är för helvete mina pengar vi talar om.
Jag förstår att en bidragstagare som ligger hemma och röker Gul Blend och funderar på ytterligare en historia om utbrändhet/elallergi/kronisk trötthet tycker att det är humant att jag betalar hans/hennes uppehälle.
Jag som betalar tycker det är avskyvärt och äcklande.
Vem har sagt att de inte ska få vård?Japp, i dina exempel håller jag med dig helt och hållet. Det som är synd är däremot att det faktiskt finns riktiga sjukdomar också och de människorna som lider av en riktig sjukdom och behöver hjälp ska tamigfan få det också. Att det sen slinker igenom ett fåtal vars enda sjukdom är lathet är förbannat synd men ett nödvändigt ont.
Japp, i dina exempel håller jag med dig helt och hållet. Det som är synd är däremot att det faktiskt finns riktiga sjukdomar också och de människorna som lider av en riktig sjukdom och behöver hjälp ska tamigfan få det också. Att det sen slinker igenom ett fåtal vars enda sjukdom är lathet är förbannat synd men ett nödvändigt ont.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |