På något bra sätt så har jag slutat impulshandla. Självklart köper jag roliga grejor, men just det där "det måste jag nog ha" har försvunnit. Rätt bra för det kostade bara pengar.
Det sämsta jag gjort var att köpa en av de första MiniDisc-spelare som fanns. Jag använde den säkert i en-två veckor medan jag sommarjobbade. Lyckades sälja den på något sätt till nån tönt. Ett tag senare såg jag att det kommit roligare modeller och nog fan skulle jag skaffa en sån.
Lyckades efter ett tag sälja den till grannen eftersom jag givetvis inte använde denna heller. Några månader senare hittade jag en ännu roligare MD-spelare som jag ju av någon anledning skulle lägga 4 lök på. Den ligger i en låda här någonstans...oanvänd! CP!! :dumihuvet
Jag har också impulshandlat en av de första inspelningsbara DVD-maskinerna med hårddisk. Sån man kopplar till TV.n. Knallade in i lokala elektronikbutiken, nosade en stund och tyckte att "en sån kan vara bra". Den gick bara på drygt 14 lök, men den används fortfarande.
Men som sagt, begäret har lagt sig och jag röstade därför nej.
Det sämsta jag gjort var att köpa en av de första MiniDisc-spelare som fanns. Jag använde den säkert i en-två veckor medan jag sommarjobbade. Lyckades sälja den på något sätt till nån tönt. Ett tag senare såg jag att det kommit roligare modeller och nog fan skulle jag skaffa en sån.
Lyckades efter ett tag sälja den till grannen eftersom jag givetvis inte använde denna heller. Några månader senare hittade jag en ännu roligare MD-spelare som jag ju av någon anledning skulle lägga 4 lök på. Den ligger i en låda här någonstans...oanvänd! CP!! :dumihuvetJag har också impulshandlat en av de första inspelningsbara DVD-maskinerna med hårddisk. Sån man kopplar till TV.n. Knallade in i lokala elektronikbutiken, nosade en stund och tyckte att "en sån kan vara bra". Den gick bara på drygt 14 lök, men den används fortfarande.
Men som sagt, begäret har lagt sig och jag röstade därför nej.