Är ni impulsköpare?

Impulshandlar du?

• Antal röstningar
    0
På något bra sätt så har jag slutat impulshandla. Självklart köper jag roliga grejor, men just det där "det måste jag nog ha" har försvunnit. Rätt bra för det kostade bara pengar.

Det sämsta jag gjort var att köpa en av de första MiniDisc-spelare som fanns. Jag använde den säkert i en-två veckor medan jag sommarjobbade. Lyckades sälja den på något sätt till nån tönt. Ett tag senare såg jag att det kommit roligare modeller och nog fan skulle jag skaffa en sån. :huvet Lyckades efter ett tag sälja den till grannen eftersom jag givetvis inte använde denna heller. Några månader senare hittade jag en ännu roligare MD-spelare som jag ju av någon anledning skulle lägga 4 lök på. Den ligger i en låda här någonstans...oanvänd! CP!! :dumihuvet

Jag har också impulshandlat en av de första inspelningsbara DVD-maskinerna med hårddisk. Sån man kopplar till TV.n. Knallade in i lokala elektronikbutiken, nosade en stund och tyckte att "en sån kan vara bra". Den gick bara på drygt 14 lök, men den används fortfarande. :tummenupp

Men som sagt, begäret har lagt sig och jag röstade därför nej. :)

I början av min yrkeskarriär så att säga så var allt impulsköp. Bodde hemma, tjänade bra och inga lån eller avbetalningar och sånt skit, det resulterade ofta i att man impulshandlade grejjer för flera tusen varje månad.
Numera är det dock helt tvärtom. Jag är snål som fan, jämför priser på allt utom mat typ och det senaste året var väl det inga impulsköp att snacka om förutom en Raptor 660 men den får man ju ändå tillbaka pengarna på. Underrean dock så går det bort, impulsköper jag hej vilt ibland. Rean är min största fiende! Idag såg jag ett UL-spö (fiskeprylar) som hade kostat en bra bit över tusenlappen och nu kostade det bara 500:- så då var det ju inget att snacka om. Iofs hade jag även ett presentkort men det skulle jag köpa annat för så det blev en förlust ändå. Och då har jag redan 4 nya spön står i fiskeförrådet. Och förra helgen blev det ett par vita "Frank Dandy" skinnhandskar som hade kostar 700:- som var nedsatta till halva reapriset som redan var 50%. Vita skinnhandskar liksom! Vet ni hur obra det är med vita skinnisar? Jag vet. Nu iaf.... :huvet

Senaste var ju en Semla jag köpte igår. Men vad skulle man göra, hade glömt matkortet.. :)

Nej är väl ingen extrem, lite smått kanske men...

Är det något jag vill ha så är det nu!
Mer än 10 minuter bort är bara att glömma...

Om det är billigt av nån konstig anledning så köper jag det direkt även om jag vet att jag inte behöver det. Varför inte liksom?

Vet ni hur obra det är med vita skinnisar? Jag vet. Nu iaf.... :huvet

Det är vad man kallar ett övergående problem! :tummenupp

Jag köpte en jacka med vita ärmar i somras. Jag visste iofs hur det skulle sluta. Kan man inte låta bli att stå med huvudet ner i ett motorrum så fort chans ges skall man inte ha sådana kläder.

tro de beror på vad man tjänar.. förr när man drog in ca 20 rent i mån köpte jag massa skit o har faen inte kvar nåt..
nu köper jag bara nödvändiga saker... vill jag ha en ny leksak säljer jag en som jag lessna på..

Impulsköp är kul!

Senaste bilen är ett "semi" impulsköp. Kom hem efter en lååång resa (Kalix-Falun) med min 318 coupe, fullpackad med lägenhetsprylar + vovve.
Less på att åka "skitbil" slökollade jag på blocket som jag alltid gör när jag sätter vid datorn...får syn på en snygg 328ia, och tänker..äh vafan. Kul med ny bil!
Sagt och gjort - så blev det :tummenupp

Annars, senaste impulsköpet är nog PS2an..

Edit: Måste ju hålla med Dee_Cati. REA är fan hemskt. Det går inte att gå förbi en REA utan att få med sig nåt där ifrån :fakta

Usch. Nu får man dåligt samvete när man tänker på allt korkat man har köpt genom åren. Men det känns bra att veta att man inte är ensam. Nu har jag iaf bestämt mig för att flytta så nu får det vara slut på sånt skit. Det var iaf vad jag tänkte imorse när jag vaknade. Dagen slutade dock med att jag hade köpt en ny mobil...:(

Skulle bara in o kolla på mc mässan i Varberg, slutar med ett nytt ställ för 2 papp.
Visst, det var billigt, men planerade ju o köpa en skitbil för de pengarna.
Tur att prylarna håller värmen så jag slipper ställa av Bettan i år.

Jag blir lite rädd här, är jag i minoritet eller majoritet som aldrig impulsköper saker?

Impulsköper sällan, talar vi affärer som mc, banklån m.m så beror det nog mest på att säljarna inte är tillräckligt engagerade och inte vet när dom har en på hugget, varit ytterst nära handla flera gånger men de sista orden/intresset som gjort att man skulle gjort slag i saken har inte infunnit sig, med ord som "kom gärna igen" så är ju loppet kört.

Det är bra för bankkontot:)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...