Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo det är svårt att se om det är hajfenor, man ser ju bara hur vassa spetsarna är. Men jag tycker det verkar svårt att ta bort kåpan. Verkstaden sa 2 timmar för byte och dom är ju lite mer vana än mig.MangeH skrev:2359744Jag tycker inte det ser så farligt ut på bilden men det är svårt att se. Bäst är om du tar bort kåpan och kollar om kuggarna börjar se ut som "hajfenor". Dvs om de är mer slitna ena sidan. 3000 mil är ju en bit så det kanske är dags ändå!
Nej, jag lyckas inte dra ut kedjan märkbart. Kanske 1 mm, länken man drar i rör sig en aning om man tar i.AleX skrev:2359756ganska svårt o se.. är den slapp på baksidan av bakdrevet?
>> FARTGALEN << skrev:2359758Jo det är svårt att se om det är hajfenor, man ser ju bara hur vassa spetsarna är. Men jag tycker det verkar svårt att ta bort kåpan. Verkstaden sa 2 timmar för byte och dom är ju lite mer vana än mig.
Jag har inte reagerat på att det låter illa. Vid vilka situationer kan man höra det?Swedie skrev:2359762Ja det är slitet, men det som troligen är mest slitet är din kedja... fast vad är det som gör att du oroar dig? låter det mycket?
Oavsett vilket som är mest slitet så byter du allt.. Fram, Bak och kedja.>> FARTGALEN << skrev:2359788Jag har inte reagerat på att det låter illa. Vid vilka situationer kan man höra det?
Orsaken till att jag funtar på att köpa nytt är helt och hållet milantalet. Jag är för dålig på att kunna avgöra skicket på framförallt framdrev och kanske även kedjan som du nämner
Det hörs inga såna ljud när man knuffar hojen fram & tillbaka. Jag förmodar att skulle det knaka så är det verkligen tokslut. Nu är det kanske bara slut. Det där med sågklinga lät ju inte så bra...BlueBull skrev:2359770Jag tycker det ser ut som en sågklinga... dessutom ser det ut som länkarna börjat äta på navet å då är det definitivt slut. Draget ska ju endast ligga på rullarna.
Det måste låta en hel del (illa) om det där.. Hur låter det om du backar hojen utan motorn igång? Knäpper å knakar är det slut.
Fast bara jag hör att det rullat 3000 mil kan jag nog säg byt oavsett.![]()
AbsolutBlueBull skrev:2359805Oavsett vilket som är mest slitet så byter du allt.. Fram, Bak och kedja.
Med såglinga menar jag att tänderna är inslitna på drivsidan. Nästa steg är att dom lägger sig helt vid ett rejält pådrag å kedjan kuggar över. Det som skulle låta när du backar är att kedjan vill klättra upp på tänderna å låter då ungerfär som handlaren när du beställer nya grejer: tack tack tack tack tack..>> FARTGALEN << skrev:2359815Det hörs inga såna ljud när man knuffar hojen fram & tillbaka. Jag förmodar att skulle det knaka så är det verkligen tokslut. Nu är det kanske bara slut. Det där med sågklinga lät ju inte så bra...
Absolut

HahaBlueBull skrev:2359832Med såglinga menar jag att tänderna är inslitna på drivsidan. Nästa steg är att dom lägger sig helt vid ett rejält pådrag å kedjan kuggar över. Det som skulle låta när du backar är att kedjan vill klättra upp på tänderna å låter då ungerfär som handlaren när du beställer nya grejer: tack tack tack tack tack..![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |