Är Mini Cooper S en hårfrisörskebil?

Jag har helt enkelt bara problem med små bilar,
de är (för mig) obekväma pga den lilla storleken,
opraktiska, fjantiga (storleken)

Får nog hålla med lite där. Kör den nya mustangen med V8 och på sommaren är den helt OK, men på vintern... suck...

Långa dörrar på en trång parkeringsplats i kombination med vinterjacka, handskar, halsduk, datorväska, skitig bil och kallt som f-n är inget vidare. Då är gummans SUV mycket goare. Bara till att öppna dörren och kliva in som man vill. :tummenupp

Får nog hålla med lite där. Kör den nya mustangen med V8 och på sommaren är den helt OK, men på vintern... suck...

Långa dörrar på en trång parkeringsplats i kombination med vinterjacka, handskar, halsduk, datorväska, skitig bil och kallt som f-n är inget vidare. Då är gummans SUV mycket goare. Bara till att öppna dörren och kliva in som man vill. :tummenupp

Jo men nu tänkte jag mest på att fem rejäla grabbar på 80-110kg knappast får plats i en ford fiesta utan problem, och vem fan vill sitta obekvämt?

sen kanske man måste lasta grejer också.

Därav opraktisk, jag parkerar "aldrig" så nära andra bilar ändå, för många idioter som bara öppnat dörren och gjort märken så nu riskerar man hellre parkeringsböter om det inte finns rutor med lediga rutor bredvid eller en finare bil som inte heller vill få uppsmällda dörrar på sig.

ORD.
och inga visor...:tummenupp

Jaja bara för att det passade dig! :P

Min Peugeot 205 Junior är inget jag skäms över. jag har inga problem med min manlighet eler min identitet, bara för att jag kritiserar en liten bil.
Min Pegga är iaf trots sina 60 hästar mer manlig än Coopern, som ju vänder sig till det glassiga "frisörfolket", Cafe´männskorna som dricker latte och de som läser Slitz.

Jaja bara för att det passade dig! :P

Min Peugeot 205 Junior är inget jag skäms över. jag har inga problem med min manlighet eler min identitet, bara för att jag kritiserar en liten bil.
Min Pegga är iaf trots sina 60 hästar mer manlig än Coopern, som ju vänder sig till det glassiga "frisörfolket", Cafe´männskorna som dricker latte och de som läser Slitz.

Hi-hii,Junior.
Sorry,bara lite sarkastisk :)
Väljer bil efter nöjesfaktor,inte efter storlek,och faktum är att Coopern va riktigt snabb,c:a 220 pållar,fick tom skäll av ett par hojåkare efter en session på Boge,dom tyckte att dom borde varit först.

Man läser inte slitz, man tittar på bilderna;). Har jag hört...

Jojag har hört det jag oxå... *host* :hihi

Hi-hii,Junior.
Sorry,bara lite sarkastisk :)
Väljer bil efter nöjesfaktor,inte efter storlek,och faktum är att Coopern va riktigt snabb,c:a 220 pållar,fick tom skäll av ett par hojåkare efter en session på Boge,dom tyckte att dom borde varit först.

Jo minsann!
En junior utan allt.
Fick den av en jobbarkompis. Men jag gav honom en paltta öl! :)
Sitter och kör den med nöje, då den precis som Coopern har ett hjul i varje hörn.
Den har charm den lille rackar´n.

Last edited:
Jojag har hört det jag oxå... *host* :hihi

Jo minsann!
En junior utan allt.
Fick den av en jobbarkompis. Men jag gav honom en paltta öl! :)
Sitter och kör den med nöje, då den precis som Coopern har ett hjul i varje hörn.
Den har charm den lille rackar´n.

Har haft en 205 gti,liten men kul den åxå.
Inga men har jag fått heller,tror jag..:va

Har haft en 205 gti,liten men kul den åxå.
Inga men har jag fått heller,tror jag..:va

205 GTI var "da shit" back in those days.
Jag var Golf GTI-kille på den tiden iofs.

Skulle vara kul att hysta i en 1,9 GTI i min och sedan fortsätta betala ingenting i försäkringspremie ;)
Å andra sidan drar min bara 0,6L/milen.

när jag har råd kan jag mycket väl tänka mig en Cooper, detta oavsett om några proletärer med mindervärdeskomplex anser att det är en s.k. "hårfrisörskebil".

"Brittisk" design och tysk teknik - kan det bli bättre? För oss anglofiler finns det bara en version som är acceptabel: racing-grön med Union Jack på taket:

ninco50301.jpg

(ja... jag vet att det är en modellbil på bilden men jag hittade inget bättre!

Råd ja,dom e fan inte billiga,min kostade mig 280 papp med alla tillbehör,men om man ville ha en fullsmetad Cooper S så gick den på 450 tusen.
Fack !!!!!!

Slarvigt skrivet av mig. Kritiken angående väghållningen gällde roadstern, inte kupén, det framgick visst inte.

Ställer man en Z3 Roadster med ett hjul på t.ex. en trottoarkant så kan man inte öppna dörrarna. Det säger ju lite om vridstyvheten och därmed chassie och väghållning! :näsblod Dessutom är roadstern extremt spårkänslig...

Däremot så har Coupén fått riktigt bra kritik för sitt extremt vridstyva chassie, skulle vilja se M Coupén som var till salu tidigare i tråden dra en repa på ringen, man hade nog kunna kapa 6-7 sekunder på 8,22.
Bättre bromsar, ställbart chassie och nästan 100hk mer hade gjort sitt! :yoparty

Kikade på en igår i alla fall, i denna färgkombination, den kändes inte alls hårfrisörska faktiskt, riktigt ball!

Bifogat

• Mini-Cooper-S_4756033.jpg
    Mini-Cooper-S_4756033.jpg
    74.1 KB · Visningar: 45
Nya hundkojan = massor med hårfrisörska
Gamla hundkojan = inge hårfrisörska

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm