Är min hoj Dynojetad?!

janebrink

http://www.famiglia-aprilia.se/
Gick med
3 May 2007
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia RSV Mille ´99, Honda CRF450R ´04
Tja allihop!
Heter Anders o har en FZ750 från ´88, och är lite ny på området MC.

Saken är som sådan att om man jämför min och polarens FZ750 som båda är 88or, har gått 6900mil, och är bestyckade med liknande sportavgassystem, så går min något hejdlöst i jämförelse.

Det är inte det att polarens hoj går dåligt, utan min som går jääkligt bra! (när den vill gå rent. Bluddrar vid 3000-6000 rpm ibland...)

SÅ... hur kan ja se om den e dynojetad någon gång i historien?

mvh
Anders.
 
Tja allihop!
Heter Anders o har en FZ750 från ´88, och är lite ny på området MC.

Saken är som sådan att om man jämför min och polarens FZ750 som båda är 88or, har gått 6900mil, och är bestyckade med liknande sportavgassystem, så går min något hejdlöst i jämförelse.

Det är inte det att polarens hoj går dåligt, utan min som går jääkligt bra! (när den vill gå rent. Bluddrar vid 3000-6000 rpm ibland...)

SÅ... hur kan ja se om den e dynojetad någon gång i historien?

mvh
Anders.

Plocka ner bådas förgasare och jämföra munstycken? :va
Annars vet jag inte :)
 

Jo d e ju ett sätt... fast ett lite jobbigt sådant... :S

Mja - skruva bort vakumlocket och lyft ut gummibälg och trottel med nål. Tar kanske 3 minuter efter att du tagit bort tanken och kommer åt fuggarna. Var försiktig bara så du inte förstör gummibälgen. På nålen ser du säkert om det är Dynojet.
 
Tja allihop!
Heter Anders o har en FZ750 från ´88, och är lite ny på området MC.

Saken är som sådan att om man jämför min och polarens FZ750 som båda är 88or, har gått 6900mil, och är bestyckade med liknande sportavgassystem, så går min något hejdlöst i jämförelse.

Det är inte det att polarens hoj går dåligt, utan min som går jääkligt bra! (när den vill gå rent. Bluddrar vid 3000-6000 rpm ibland...)


SÅ... hur kan ja se om den e dynojetad någon gång i historien?

mvh
Anders.


hans kan ju va slut oså :rolleyes:
ska väl ändå inte va som natt o dag mellan en dynojetad o ojetad.
 
oki oki. Verkar inte som om min e dynojettad... Har haft loss en del o kollat men utan resultat.
 
hojar som påstås vara dynojet kittad med steg 3 ska iaf ha öppna filter, annars är det inte steg 3 :)

sen att det sitter öppna filter betyder dock inte att det är steg 3 *påpeka*
 
Ok, här kommer en vild gissning.

JAg vet att jag läst nån stans att om det är okorrekt inställd förgasare (och/eller ventiler) så ska vilken båge som helst gå dåligt på låga varv men att man "får hålla i styret" vid högre varv.

Jag vet inte var jag läst det och hur/när/var det gäller. Men har nån provat att skruva lite random på förgasarna och se hur resultatet blev!??
 
Fick hojjen att gå bättre efter att ja gjort en förgasarsync hemma i garaget. Fick lånat mig en klocka. Men den ska ändå in hos RN MC Service i partille för en ordentlig översyn. :)
 
Dynojettade min GSX-R 600 från 97 idag, fick ut at den har 86,09 hk på bakhjulet men vad är effektökningen undrar jag..?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top