Är min dator infekterad?

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Har nyinstallerat XP SP1 och Norton. Norton har några gånger meddelat att olika hot plockats bort automatiskt, jag har också kört virusscan på hela systemet. De hot som då identifieras är bl.a.

W32.korgo.S
W32.korgo.Q
W32.korgo.X
W32.randex

adware.istbar
adware.CDT

Fick idag problem med felmeddelanden som sa att ett e-mail inte kunnat skickas (har ingen e-mail konfigurerad på datorn :confused: ), samt infofönster som sa att meddelanden söktes igenom. Plötsligt accelererade de här förloppen och fyllde skärmen med meddelanden, och datorn hängde sig...

Bild kommer...
 
Nu vill inte sporthoj ladda upp bilder heller.

Tog nämligen kort på eländet...
 
chrilla skrev:


Randex brukar ha en tendens att ställa till det.. Iallafall en viss variant som jag inte kommer ihåg ihåg vad den hette, men har för mej det var Randex.Z

En polare (PollySMurf) hade mkt problem med det viruset, gjorde så man inte kunde gå in NÅNSTANS, t.ex. kontrollpanelen, taskmanager, mm :huvet

Intressant va? :3freak

*trött*
 
Det kan finnas milarders orsaker, måste inte va virusrelaterat.
 
chrilla skrev:
Har nyinstallerat XP SP1 och Norton. Norton har några gånger meddelat att olika hot plockats bort automatiskt, jag har också kört virusscan på hela systemet. De hot som då identifieras är bl.a.

W32.korgo.S
W32.korgo.Q
W32.korgo.X
W32.randex

adware.istbar
adware.CDT

Fick idag problem med felmeddelanden som sa att ett e-mail inte kunnat skickas (har ingen e-mail konfigurerad på datorn :confused: ), samt infofönster som sa att meddelanden söktes igenom. Plötsligt accelererade de här förloppen och fyllde skärmen med meddelanden, och datorn hängde sig...

Bild kommer...

Kolla på denna länk från Symantec (Norton AV) där finns tips och råd hur man tar bort eländet.
 
Tack för all hjälp! :)

Har läst om virusen och fått bort de flesta tack vare era tips.

Email-problemet berodde på Nortons viruskontroll av mail. Jag stängde av den eftersom jag varken tar emot eller skickar mail från datorn.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top