Är Lorenzo slut?

Edit OT: Vore ju skoj att se Fabio på en suzuki, borde vara en farlig kombination

Är nog det ända jag håller med dig om... va det du som skrev att Naka är inkvoterad håller jag med om det oxo, i övrigt är du ute o cycklar elsparkcyckel med urladddat batteri...
 
Hjärnspöke eller inte.
Får nästan intrycket att Lorre redan gett upp att lyckas på repsolhondan. Det är liksom inte värt att skada sig mer på en hoj som inte funkar för honom så han kör inte 100%, och så hoppas han att de släpper iväg honom trots kontraktet.
 
Knappt troligt att Honda skulle låta Lorre åka ett helt år till med dessa piss-resultaten oavsett anledning/bortförklaring.
Kanske kan få en plats i Petronas på sikt, om han har tur...
 
Det ju uppenbart att det finns någon form av dispens från Honda att deras andra fabriksförare inte är med och fightas om pallen i varje race. Själv tycker jag att det är ett genidrag av Honda att plocka Lorre även om han just nu inte är konkurrenskraftig för när det klickar rätt så är han kapabel att vinna en eller flera MotoGP tävlingar under en säsong vilket han visa med Ducati. Så jag tror mer på att det viktiga för Honda & MM att det inte klickar rätt i något annat team.
 
Vågar sätta båda mina kulor på att Lorre inte är slut.
Han sitter kanske inte i bästa sitsen just nu, det har varit en del skador (och utöver det en del dåliga resultat).
Han presterade sjukt bra på Duccen mellan varven förra året, det är inte rimligt öht att han helt tappat sin talang på ett år.
Tror inte kombon Lorre och Honda är så bra i nuläget bara, men att säga att han är slut känns bara fel, en så stor talang tappar inte allt över en vinter...
Sen är jag klart färgad i frågan, alltid gillat honom som förare även om han varit knepig som person mellan varven.
Tror inte vi har sett det sista av honom än. :tummenupp
 
Det ju uppenbart att det finns någon form av dispens från Honda att deras andra fabriksförare inte är med och fightas om pallen i varje race. Själv tycker jag att det är ett genidrag av Honda att plocka Lorre även om han just nu inte är konkurrenskraftig för när det klickar rätt så är han kapabel att vinna en eller flera MotoGP tävlingar under en säsong vilket han visa med Ducati. Så jag tror mer på att det viktiga för Honda & MM att det inte klickar rätt i något annat team.

Potentiellt så vet honda att de inte kommer få ha MM kvar på hojen hur länge som helst, och de behöver någon som kan hjälpa dem att göra hojen mer körbar. Lorre verkar som ett bra val sett ur den vinkeln. De har redan killen som tar alla titlar, men för framtiden måste hojen bli mer lättkörd, för förare som MM dyker inte upp ofta.
 
Vågar sätta båda mina kulor på att Lorre inte är slut [...] inte rimligt öht att han helt tappat sin talang på ett år.
Insatta bedömare tror inte att han har tappat talangen, däremot motivationen att utsätta sig för risken att skadas allvarligt. Så han kör kanske 85 procent istället för tidigare 100. Det jag inte förstår är hur han kan motivera sig till att göra det, för det kan ju inte vara kul att köra runt i slutet av fältet som en blek skugga av sitt forna jag.
 
Potentiellt så vet honda att de inte kommer få ha MM kvar på hojen hur länge som helst, och de behöver någon som kan hjälpa dem att göra hojen mer körbar. Lorre verkar som ett bra val sett ur den vinkeln. De har redan killen som tar alla titlar, men för framtiden måste hojen bli mer lättkörd, för förare som MM dyker inte upp ofta.
Det är ju Honda Stefan Bradl till. Att låta Lorenzo fisa runt i slutet av fältet framstår som slöseri med tid och resurser, när de hade kunnat fostra en efterträdare till Marquez till den dagen han skadas allvarligt (kan hända när som helst) eller tappar motivationen, vem ska vinna titlarna åt Honda då? Nu kan ingen alls göra det; Crutchlow är den näst bästa Hondaföraren och han är ljusår från att vara en titelkandidat, trots att han har massor av Honda-vana. De behöver ett par unga förare med massor av talang som är där ute och tävlar helg efter helg; lillebror Marquez, Dalla Porta eller Brad Binder (som KTM har lagt beslag på).
 
Last edited:
Insatta bedömare tror inte att han har tappat talangen, däremot motivationen att utsätta sig för risken att skadas allvarligt. Så han kör kanske 85 procent istället för tidigare 100. Det jag inte förstår är hur han kan motivera sig till att göra det, för det kan ju inte vara kul att köra runt i slutet av fältet som en blek skugga av sitt forna jag.

Är väl kanske sånt som man någon gång kommer till insikt med snarare än att man aktivt väljer att tagga av. Man ger 100% men de hundra procenten är bara 95% av vad de en gång var?
 
Det är ju Honda Stefan Bradl till. Att låta Lorenzo fisa runt i slutet av fältet framstår som slöseri med tid och resurser, när de hade kunnat fostra en efterträdare till Marquez till den dagen han skadas allvarligt (kan hända när som helst) eller tappar motivationen, vem ska vinna titlarna åt Honda då? Nu kan ingen alls göra det; Crutchlow är den näst bästa Hondaföraren och han är ljusår från att vara en titelkandidat, trots att han har massor av Honda-vana. De behöver ett par unga förare med massor av talang som är där ute och tävlar helg efter helg; lillebror Marquez, Dalla Porta eller Brad Binder (som KTM har lagt beslag på).

Stefan Bradl verkar inte ha löst problemet, med tanke på att Hondan bara blir svårare att köra.
 
Zarco kommenterade ju att Hondan inte alls var så svårkörd som han trodde, lite mer kraft för att ändra riktning än på yamma bara. (Han jämförde inte med KTM då han ju fortfarande är under kontrakt med dem och hade nog inget positivt att säga)

Men han kör ju dock 2018 års honda, och även Lorre var snabb på den i testerna förra hösten.
 
Zarco kommenterade ju att Hondan inte alls var så svårkörd som han trodde, lite mer kraft för att ändra riktning än på yamma bara. (Han jämförde inte med KTM då han ju fortfarande är under kontrakt med dem och hade nog inget positivt att säga)

Men han kör ju dock 2018 års honda, och även Lorre var snabb på den i testerna förra hösten.

Dels förra årets lite mer lättkörda(enl. uppgift iaf)hoj men sannolikt allra mest för han inte körde fort på den, relativt hur fort det går att köra alltså.

Kanske han haft annat att säga om dess lättkördhet om han pressat den ordentligt.
 
Viktigt att inte glömma: så här körde han för två år sedan och hans senaste placeringar på Ducatin innan han skadades och inte körde mer var: 1, 1, 7, 6, 2, 1.

Då hade han toppfartsfördel mot Marques, nu har han ju inte det, inte bättre bromstabilitet heller.

JLo är iofs nog inte slut men behöver som någon annan sa...en Yamaha lr en Suzuki + 20Hk i båda fallen.
Ducce å Honda blåser ju om när de vill på någon långraka.

Nästan komiskt i Australien när marques lättar på gasen på rakan för att coasta bakom Viniales.
 
De får ha två utvecklingsspår, ett för Marquez, och ett för normala aliens. :hihi

Det är nog ingen dum ide´annars lär Honda går i graven när Marquez byter fabrik:hihi

Jag hoppas att Marquez går till Ducati 2022:)
 
Stefan Bradl verkar inte ha löst problemet, med tanke på att Hondan bara blir svårare att köra.
Det beror på vilket Bradls uppdrag är; Hondan har utvecklats till en hoj som Marquez vinner över alla andra på; för att göra den trevlig för de mindre begåvade Hondaförarna skulle man kanske behöva beröva den kvaliteter som nu bara Marquez kan dra nytta av.
 
Jag hoppas att Marquez går till Ducati 2022:)
Det gör jag också! Men mest för att jag vill se Moto3-racing även i MotoGP och för att jag skulle tycka om att se Marquez med sur mule. I själva verket skulle han kanske göra vad Stoner gjorde: vinna på en hoj som alla hade dömt ut som otillräcklig.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top