Är lösningen att gå tillbaka till 600cc som huvudklass?

Det hade varit kul att se vad svenska eliten skulle prestera på SST600-hojar!

Fredrik Watz körde både SuperStock600 och Pro Superbike denna helgen.
Tror han körde 1.35-tider på sin Yamaha R6a och 1.33-tider på sin Yamaha R1a i Pro Superbike. Rätta mig om jag har fel.
Han är ju en väldigt erfaren förare som kört/kör det flesta klasserna, i hans fall diffar det ca 2 sek mellan en 600cc och en 1000cc.
Rätta mig om jag har fel.

Anderstorp är en ganska snabb bana tror jag om man jämför med andra banor i Sverige, men man tjänar inte in mycket tid på en 1000cc jämfört med en 600cc på den långa rakan som många säkert tror..
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top