Är KTM lc4 640 lättkörd?

Hm.. Jag hade då inga problem med den som jag hade iofs så var det en 625:a men ändå... :)
 
CayLe skrev:
Var det hydraulisk koppling på den oxå?

Japp, det var en -03:a.
Enda problemet jag hade med den var att en mutter skakade loss från cylinderfoten... :näsblod
Men i övrigt hade jag inga problem alls. Var din okänslig när det gällde att hitta dragläget?
 
Ghost skrev:
Japp, det var en -03:a.
Enda problemet jag hade med den var att en mutter skakade loss från cylinderfoten... :näsblod
Men i övrigt hade jag inga problem alls. Var din okänslig när det gällde att hitta dragläget?

Det känns som om kopplingen har 2lägen, på och av.
 
CayLe skrev:
Det känns som om kopplingen har 2lägen, på och av.

Det finns ju de som kör gatljusrace med bilar som i princip bara kliver av
kopplingen, det funkar med hjälp av sisådär 7.000 varv i motorn.
Men då behöver du nog wheeliebars om du ska köra så.....

Eftersom ingen annan av oss KTM-åkare får tjuvstopp så är min diagnos att
det sitter i fingrarna på dig. Det är nog en vanesak som mycket annat.
Jag hade t.ex. skitsvårt att hitta friläget den första veckan.
Bara att nöta! :7peta
 
Nightwish skrev:
Det finns ju de som kör gatljusrace med bilar som i princip bara kliver av
kopplingen, det funkar med hjälp av sisådär 7.000 varv i motorn.
Men då behöver du nog wheeliebars om du ska köra så.....

Eftersom ingen annan av oss KTM-åkare får tjuvstopp så är min diagnos att
det sitter i fingrarna på dig. Det är nog en vanesak som mycket annat.
Jag hade t.ex. skitsvårt att hitta friläget den första veckan.
Bara att nöta! :7peta

Jag är en lycklig Honda ägare, den är det inga som helst problem att komma iväg med. KTM'en kan ju vara lite ovan att komma iväg med då den har hydraulisk koppling, eller nåt..
 
CayLe skrev:
Jag är en lycklig Honda ägare, den är det inga som helst problem att komma iväg med. KTM'en kan ju vara lite ovan att komma iväg med då den har hydraulisk koppling, eller nåt..


Det tar lite tid att vänja sig vid Hydro koppling.
Nu har jag inte testat kåteemmens, men jag har en Hydralisk kopping på min TL. :)
Och, jo jag har fått tjuvstopp jag med.
Och jo, den är lite "on/off", men det går att slira, det krävs bara lite övning. Jag vet många som bytt Till TLS kopplingen - som är vajer - på sin TLR'er för att de tycker den är "goare".
Och så om man trillar på bana så finns det ingen kopplings oljebehållare att slå sönder på en vajerkoppling...
Svårt att köra hem utan koppling... :näsblod
 
CayLe skrev:
På den var det det. KTM suger! Jag hatar deras koppling.

Ähh! Man vänjer sig. Hade inga problem med min heller. Däremot hade jag emot min vajer på 640 -01 så jag bytte till magura hydraul där
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top