Är kär :-)

Status
Ej öppen för fler svar.
oerhört skön känsla när man grejjade uppkörningen , brassade hem (i bilen,utan å byta om från hojkläder) plockade fram min XT660 som jag hadde då (fick inte köra upp på den) å bara KÖÖÖÖÖRDE ensam utan följe å tejpad lapp på ryggen ... tror jag var ute 4-5 timmar eller nått å bara njöööööt :lol

Hoppas det går bra med ditt "A" , å när det är klart kör med insidan

Körde 10 lektioner -99 (då det vart lätt att ta lappen) och av 10 uppkörare var jag den enda som fick lappen, då körskolemannen sa: "Du behöver ju inte skynda dig tillbaks med hojen" körde jag en mängd omvägar tillbaks till körskolan stolt som en tupp och det var bara underbart.
Grattis i förskott till lappen! :yoparty

Grattis till en av dom underbaraste upptäckterna du kommer göra i livet!

När du sen ledsnat på att köra gata om sisådär 3 - 4 år, så är det bara att komma ihåg att du kan få precis samma känsla igen när du ger dig ut på en bana. :tummenupp

14 timmar på skolan? Kör du privat också eller bara på skolan? och har ni snackat om när du ska köra upp?
Många frågor :)

Känslan när du för första gången får lov att sätta dig på hojen, vrida om nycklen och köra själv är magisk. Körde upp i Kristiandstad och satt typ och skakade när jag körde bilen hem, så jävla sugen var jag på att få dra ut och köra hoj. Lite läskigt och jag har blivit 100 gånger bättre på att köra sen dess men ack så kul :)

p.s. prova att dra mc semester, det är episkt!

Ta de försiktigt sen bara. :P

jag har bara kört på skola, intensiv 6 tim om dagen! har lärt mig så mycket verkligen och helt underbara lärare! imorgon ska jag boka teorin o räknar väl med iaf en månad för uppkörningstid... tills dess är det väl bara försöka nöta lågfarten som fasen!

oerhört skön känsla när man grejjade uppkörningen , brassade hem (i bilen,utan å byta om från hojkläder) plockade fram min XT660 som jag hadde då (fick inte köra upp på den) å bara KÖÖÖÖÖRDE ensam utan följe å tejpad lapp på ryggen ... tror jag var ute 4-5 timmar eller nått å bara njöööööt :lol

Hoppas det går bra med ditt "A" , å när det är klart kör med insidan

Kan tänka mig det! lääängtar så! :-) tack snälla jag hoppas det går vägen! :-)

Glädjeruset man kände efter uppkörningen återkommer också varje år när man får ta ut henne på premiären. Man är som ett barn på julafton helt enkelt:)

Glädjeruset man kände efter uppkörningen återkommer också varje år när man får ta ut henne på premiären. Man är som ett barn på julafton helt enkelt:)

Joh, man blir kär än en gång, varje vår. :kär
Känslan av att bli förlöst från ännu ett kallt och hojlöst helvete är riktigt härlig.

Kul! Den känslan minns jag... mmmm, som att man haft sex första gången.

Men det slutar inte där... När man sen skaffar sig en egen kärlek och kan ha det hur mycket som helst så är det bra att vara förberedd på att en jäkla massa creepy människor ska försöka sno din kärlek ifrån dig... ja förutsatt att din kärlek inte är gammal och skruttig eller man har den inlåst i en källare :D

Finns många liknelser ;)

Lycka till med kortet

Ja det här med hoj är rätt trevligt, speciellt är att "hon" inte blir avundsjuk om man provkör andra/andras "honor", hon behöver inte nödvändigt vis ha massa kärlek och hon lämnar inte snigelspår.. Först när dessa faktorer stämmer överens vet man att man, ja att man är faktiskt kär på riktigt:tummenupp

Ja vad skall man säga första turen med lappen? Hade stället på mig körde från uppkörningen till körakolan och där stod Lilltjejen och väntade på att smiskas till dåvarande tjejen.. Nu ett ex senare är jag kär på nytt..:dummer

Ett tipps börja kör bana så fort som möjligt så innihelvete mycke roligare och lärorikare än gata, värt varenda krona:glömdet

Det finns inget skäl vänta 3-4 år med att börja köra på bana efter du fått kortet.
Det är många på bana i lugn grupp som tom har den gröna Övningskörning på ryggen.
Det är mycket säkrare köra på bana än i trafiken. :)

tack för era svar allihopa! Bana låter väldigt skoj och jag har flera vänner som älskar det :-) jag hoppas bara allt går bra nu för mig! att allt flyter på. Är det samma väntetider på uppk. om man bokar via skolan eller privat?

tack för era svar allihopa! Bana låter väldigt skoj och jag har flera vänner som älskar det :-) jag hoppas bara allt går bra nu för mig! att allt flyter på. Är det samma väntetider på uppk. om man bokar via skolan eller privat?

iaf när jag tog lappen e det samma .... jag ringde varje dag på morgonen och jagade avbokningar (hadde ca 2månaders kö , kuggade min första uppkörning :( ) ... fick en tid bara på nån vecka :banana

iaf när jag tog lappen e det samma .... jag ringde varje dag på morgonen och jagade avbokningar (hadde ca 2månaders kö , kuggade min första uppkörning :( ) ... fick en tid bara på nån vecka :banana

Jag hoppas man inte får vänta alltför läääänge, ifall man skulle kugga o inte hinner få en ny tid dvs :-( nästa år höjer dem ju till 24 och jag är bara 22! :-(

Jag hoppas man inte får vänta alltför läääänge, ifall man skulle kugga o inte hinner få en ny tid dvs :-( nästa år höjer dem ju till 24 och jag är bara 22! :-(

Går alltid att testa att köra upp nån annanstans med. Men det brukar gå för sig att få tid rätt snabbt, jag missade min första uppkörning och fick en ny en månad senare. Den första uppkörningen fick jag inom 2 veckor eller nåt sånt.
Annars är det bara att hålla tummarna för en lång höst, eller ta semester och åka ner till skåne för uppkörning.
Ligg på bara så ska du se att det går vägen.

Kul att du med hittat intresset :)

Du kommer att ta både teorin o uppkörningen på första försöket. NoProblem :tummenupp

Nu ska jag vara ärlig till skillnad från alla andra kåta killar här på forumet som låtsas bry sig om att du har hittat glädjen med MC-körning!
Så jag går rakt på sak... Vill du ligga???:yoparty

Nu ska jag vara ärlig till skillnad från alla andra kåta killar här på forumet som låtsas bry sig om att du har hittat glädjen med MC-körning!
Så jag går rakt på sak... Vill du ligga???:yoparty

Skulle jag vilja ligga hade jag blivit medlem på typ bodycontact! Leta på någon härlig film och ta saken i egna händer, jag lovar att du får "ut" mer av det ;-):tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma