Är jag stark?

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Tja, kom precis hem och är förbannad! Måste skriva av mig, kort så snacka jag med en kille som jag inte träffat på länge, vi skulle båda in på krogen men efter ett tag började han, jag citerar "du bjuder mig på inträde så bjuder jag dig där inne". Jag känner killen och är på god fot med honom men detta är ju bara löjligt, man fattar att han skulle blåsa mig och så packad han va... Jag förklarade att jag gör inte så och efter ett tag så slog han om i huvudet och sa "är du helt jävla pantad, jag betalar ölen för dig där inne" Han gav mig en örfil och jag tagga till så klart, sa "du kör inte med mig, nu har du en jävlig tur" så lämnade jag och gick hem. Känner själv att jag hade rätt att slå ner killen och ge utlopp för mina känslor men känner samtidigt mig stark som struntade i det, vet ju att han är en bra kille när han inte har fått i sig alkohol eller om det var droger....

Hade jag agerat som många andra och slagit ner han så skulle ju bara allt bli värre, polisen var närvarande och självklart skulle även jag få massa skit för det, samtidigt är det bra med polisens närvaro enligt mig för annars hade detta slutat illa, han hade nog inte varit så "subtil" om polisen inte var där, då hade det blivit mer än en örfil tror jag om vi säger så!

så jävla lack är jag men hoppas jag vaknar imorn och känner mer stolthet i mitt agerande än jag gör nu, vill ju att han ska ligga på marken och äta grus egentligen....

Godnatt folket, jag ska försöka ha en ;)

Man måste ju bara älska hur folk blir av alkohol, och ändå ska det ut och supas varje helg.

Starkare är du om du tar upp det här med personen när ni är nyktra. Men visst var det ett klokt val att inte tjafsa på fyllan. :-)

Hahah, vilken skribent jag är när när jag är på lyset! Nu har han i alla fall eldat upp mitt förtroende, två chanser ger jag inte!

Du kunde inte ens visa förtroende att han skulle fullfölja ett avtal där du betalar en relativt liten summa och får tillbaka ett betydligt större värde?
Jag skulle också bli förbannad.

Du kunde inte ens visa förtroende att han skulle fullfölja ett avtal där du betalar en relativt liten summa och får tillbaka ett betydligt större värde?
Jag skulle också bli förbannad.

Haha, han ville att jag skulle betala typ 100 kr för inträde eller vad det är. Tidigare, innan han kom på idén att blåsa mig sa han att han inte har pengar och därav är man ju ganska säker på att han inte kommer bjuda på något från baren! Sen när han kallar mig fitta och örfilar mig så går han över en gräns så att säga, om det blir en nästa gång håller jag inte tillbaka och då gör jag nog ett mindre moget beslut.

Har fattiglappen inte råd med inträde så har han inte råd med att köpa sig själv en öl och sen ge dig en öl. Är man fattiglapp ska man sitta hemma i en mörk vrå och skämmas om man ger sin kompis en kärringsmäll.

Ja du vinner på att inte slå tillbaka, nu kan du ju berätta hur patetiskt svin han var istället. ;)

Att förlora självkontrollen är som att riva skyddsmuren..du är som ett öppet mål!

Mitt svar på din fråga är:

Du ÄR stark!!!

Jag hade hört av mig till honom nykter och undrat varför han tyckte det var okej att örfila dig?

Enligt mig borde han fått smaka knoge. Reda ut saker i efterhand gör bara tjejer.

Lite delade meningar, jag gör ett mellanting! Vilket blir att jag skiter i killen fullständigt tills han slinter nästa gång, har inget intresse att reda ut saker och behålla han i min umgängeskrets kort sagt! När han slinter nästa gång blir det den sista för då har han inget på "barmhärtighetskontot" att hämta ut!

Det är ju bara tråkigt hur fel man kan ha om människor ibland....

Vilket ärkepucko.

Jag har aldrig varit i ett riktigt slagsmål med nån då jag gör som dig och går därifrån (vilket var helt rätt av dig), men i ditt fall hade jag nog nästan gett personen en riktig smäll. Fy fan så osnyggt gjort. Man gör inte så mot sina vänner, och speciellt inte som en "fyllegrej".

Vore det mig det gällde så hade jag ringt upp och sagt "Du behöver inte betrakta oss som vänner längre för det kommer inte jag att göra.".

Stick hem till honom och erbjud honom alternativen att betala tre tusen spänn som kompensation annars spöar du skiten ur honom.

Du skulle ha:
A: Örfilat tillbaks; om han efter det slår dig -> Då slår du honom rakt på halsen
B: Puttat ner honom på marken och frågat om han vill nått mer

Gå därifrån var också ett val, problemet är att du nu kommer gå runt och tänka på vad du borde gjort. Bättre å lösa saken där och då.

Stick hem till honom och erbjud honom alternativen att betala tre tusen spänn som kompensation annars spöar du skiten ur honom.

Vad är det för jävla smågangster fasoner, jag trodde bara det var småkillar som "bötade" varandra :hihi

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D