Gud-troll-häxor-väsen och kosmiska krafters-parti?

Visste inte ens att det fanns ett sånt parti! Är du medlem?
Kan tyvärr inte hitta er hemsida.

Själv är jag medlem i http://www.lemonparty.org
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gud-troll-häxor-väsen och kosmiska krafters-parti?
Får verkligen poliser köra för fort utan anledning?
Ok då är det fritt fram för poliser att provocera andra trafikanter att köra för fort.Ja, mer eller mindre så är det så. vet att många har ett problem med detta men så ser det ut.
De behöver inte ha en utryckning eller blåljusen på för att köra för fort. Det är "polisens bedömning" som styr.![]()
Ok då är det fritt fram för poliser att provocera andra trafikanter att köra för fort.
Tänkte om man skulle köra om en civilare och civilaren gasar på lite .Så kan det hända att man kör om i för hög hastighetHur tänkte du där?
Tänkte om man skulle köra om en civilare och civilaren gasar på lite .Så kan det hända att man kör om i för hög hastighet
Jo visst är det jag som bryter mot lagen .Man ska ju hålla hastigheten även om andra hetsar en.Men moraliskt sett så anser jag att det ganska så fult gjort av poliser som sysslar med sånt.Fast oas så tycker jag att de skulle få syssla med brottsprovokation när det gäller knarkaffärer mm.Så lite knepigt det därDå är det tyvärr du som begår ett lagbrott. Om än att det är en hårfin gräns så ser det tyvärr ut som att den typen av "brottsprovokation" är tillåten. Vi har ju faktiskt ett utrymme för brott av det slaget i lagen. Vilket är bra. Varför är en ganska komplicerad fråga som jag gärna skulle gå in på närmare över en öl eller två men att förklara det skriftligen är tyvärr över min kapacitet just nu, och skulle säkerligen möta kategorierna för en uppsatts i avseendet av inläggets längd.
...Men att överklaga hastighetsöverträdelser och felaktiga omkörningar för att man tycker att det är trakasserier av Svensson som bara vill hem till fredagsmyset med frugar, 1,2 bar och en begynnande alkoholism är bar rent trams.
Min åsikt är sagd i saken.
Kan ju göra ett tilläg så här på slutspurten av denna tråden.
Efter vad jag har läst i svaren på mina inlägg och även andras så är min fråga; Hur tänker ni egentligen att vi ska driva vårt samhälle?
Är det via acklamation som Schweiz?
Anarki och miliser som Somalia?
Diktatur som i Nordkorea?
Civil olydnad är jätte bra som påverkningsform, det är inte det jag säger. Det jag menar är att JAG inte tycker att TS agerande skall ursäktas med den termen. Då det enbart handlar om att TS blev "på-kommen med handen i kakburken".
Om man inte förstår att det är upp till varje medborgare att ta ansvar för sina egna handlingar och anamma polisens och statens våldsmonopol så kan det vara dags att ta på sig foliehatten, skaffa en fällkniv och flytta till Sibirien och leva på rötter. Då slipper man allt vad stat, kapital och regler heter. Ett liv i det fria, där inge stör, man får stå sitt eget kast och dör man på kuppen så är det säkert ens eget val.
För oss andra som vill ta del i ett civiliserat samhälle så är det dags att utbilda oss, ifrågasätta våra politiker och deras agenda. Men att överklaga hastighetsöverträdelser och felaktiga omkörningar för att man tycker att det är trakasserier av Svensson som bara vill hem till fredagsmyset med frugar, 1,2 bar och en begynnande alkoholism är bar rent trams.
Min åsikt är sagd i saken.
Nej, dom skall inte få syssla med provokation, det öppnar upp för så enormt mycket tveksamheten i deras arbete.Jo visst är det jag som bryter mot lagen .Man ska ju hålla hastigheten även om andra hetsar en.Men moraliskt sett så anser jag att det ganska så fult gjort av poliser som sysslar med sånt.Fast oas så tycker jag att de skulle få syssla med brottsprovokation när det gäller knarkaffärer mm.Så lite knepigt det där
Nej, dom skall inte få syssla med provokation, det öppnar upp för så enormt mycket tveksamheten i deras arbete.
Att försvåra en omkörning är fö ett brott i sig.
Att försvåra en omkörning är fö ett brott i sig.
ok, är din ståndpunkt detsamma i tex den gamla lagen om att gå mot röd gubbe?
Majoriteten av befolkningen sket i den lagen så den ändrades till slut. Jag antar att du stod kvar och väntade på grönt. Och skulle alla vara som dig så skulle vi fortfarande stå och vänta på grön gubbe trots att inga bilar fanns i sikte,
Antingen böjer man sig som ett halmstrå i vinden eller så väljer man ibland att göra som man vill.
Precis!Särskillt i trafiken skulle jag vilja hävda att det är väldigt lätt att provocera fram en fortkörning. Bara att lägga sig och slicka någon i baken så tröttnar dom snabbt och gasar på.
Min poäng i det hela är att om jag bryter mot lagen så är jag medveten om att det finns konsekvenser och således är jag tvungen att stå till svars. Jag må tycka att det är ren idioti men accepterar konsekvenserna av mitt eget handlande och står till svars för det.
Då är det tyvärr du som begår ett lagbrott. Om än att det är en hårfin gräns så ser det tyvärr ut som att den typen av "brottsprovokation" är tillåten. Vi har ju faktiskt ett utrymme för brott av det slaget i lagen. Vilket är bra. Varför är en ganska komplicerad fråga som jag gärna skulle gå in på närmare över en öl eller två men att förklara det skriftligen är tyvärr över min kapacitet just nu, och skulle säkerligen möta kategorierna för en uppsatts i avseendet av inläggets längd.
Nej, jag ifrågasätter inte rätten till prövning. Jag ifrågasätter TS missbruk av den rätten då han bevisligen själv erkänner att han begått brotten han vill ha prövning för. Således anser jag att han endast belastar vårt rättssystem och slösar med våra skattemedel. Något som brukar debateras friskt på detta forum.
För övrigt finner jag detta uttalande om att poliser inte har mer juridisk kunskap än en akademiker förvirrande. Vilken typ av akademiker syftar du på?
Nej, jag är inte kommunist.
Detta handlar i grund och botten inte om vem som gjort rätt eller fel rent juridiskt. Du vet ju redan att du begått ett lagbrott, du har kört för fort. Detta handlar inte om huruvida poliserna har rätt att bötfälla dig eller inte, det handlar om att du vill slippa betala böterna. Litet tips, är du inte beredd att ta böterna kan det ju vara en idé att hålla sig på rätt sida om hastighetsbegränsningen![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |