Är jag moraltant eller bara vettig?

Gabor skrev:
2158157 Tittar inte på tv, men bara namnen Emma och Bingo säger att det inte är värt minuter av mitt liv att se skiten.....tv licens ----not any more....
Du betalar inte TV-licens för kanal 5.

Stuff skrev:
2159003 Du betalar inte TV-licens för kanal 5.
Sant! Men indirekt så gör man ju det, för att få se på kanal 5 så behöver man en tvmottagare, och om man har en tvmottagare så får man betala tv-licens vare sig man vill eller ej :mad:
För något årsedan så kunde man ju slinka förbi det, om man inte hade vanlig antenn för markburen tv mottagning, så slapp man licensen, men ikke numera!:huvet

Dee_cati skrev:
2158991 Var och en är vuxen nog att bestämma vad man vill se.
Du är en moraltant!

Det är precis så det inte är. Har du inte själv någon i din närhet typ kompis, syskon, kusin, granne eller vad som helst som inte är mogen att avgöra vad som är rätt och fel? Sänds ju inte speciellt sent och du vet väl hur grupptryck påverkar fjortisar... och gör deras idoler så så är det ju plötsligt legitimt att göra själv.

Det stör mig duktigt att folk på sh verkar tycka rattfyllon är ok fram tills dom kör ihjäl någon motorcyklist... dubbelmoral :4skrika

JoS skrev:
2158987 Hur som helst, SVooSh är antagligen en moraltant, och jag håller med honom.

Klart skönaste inlägget :D

Ähh, vaddå, det gör väl inget att TV visar att det är okej att prova knark som en kul grej, det är ju ändå bara folk med dålig karaktär som blir knarkare.
Oftast är det ju bara gamla fattiga och kriminella som fasnar i skiten, dom unga rika och snygga kan ju dra en lina på muggen och ändå vara glamorösa.

:huvet

GuW skrev:
2159268 Ähh, vaddå, det gör väl inget att TV visar att det är okej att prova knark som en kul grej, det är ju ändå bara folk med dålig karaktär som blir knarkare.
Oftast är det ju bara gamla fattiga och kriminella som fasnar i skiten, dom unga rika och snygga kan ju dra en lina på muggen och ändå vara glamorösa.

Precis, unga vet ju bättre än att falla dit på vad dom rika och coola gör.

Om man ska vara rättvis finns det många "unga" som faktiskt föddes med ett komplett antal hjärnceller. Tyvär säljer inte det lika bra på TV.

GuW skrev:
2158544 Jag röstar på att du är vettig!

Fast priset tar nog MTV med jackass, nerknarkade pundare som gör korkade grejor och springer omkring nakna för att chokera pryda amerikaner...

Jackass går helt klart över gränsen, fattar inte att folk tittar på skiten.

Kerplunk skrev:
2159845 Jackass går helt klart över gränsen, fattar inte att folk tittar på skiten.

jackass var endast startskottet för ett nytt fenomen, som nu eskalerat till nya höjder i-och-med sändningen av Dirty Sanchez. Jag var en av många som kollade på mtv varje fredagkväll för att se Johny Knoxville och grabbarna, men Sanchez får mig nästan att :zpy. Och nej, jag är ingen fjortis och jag kollar inte på Big Brother :fakta

appropå dåliga tvprogram.. såg nyss nån repris avv "lilla vi" eller va de hette på 4an..

de va den sämsta sk. humorn jag nånsin sett.. nått praktpulver te fruntimmer i rutan som försökte va rolig genom å spela blind å missa krukan när hon vattnade, nått annat ärkearsel som skulle på gynundersökning å gynekologen som var kvinna utklädd till man använde namnen på massa manliga könsdelar när "hon" undersökte paketet på reportern.. ååhg guuuud va roligt.. eller inte

för mkt skräp på tv tycker jag, å då hjar ja ändå bara skogstv.. 1an 2an å 4an

heimdal skrev:
för mkt skräp på tv tycker jag, å då hjar ja ändå bara skogstv.. 1an 2an å 4an

Det är ju där allt skräp sänds (nästan iaf). Tacka vet jag 3:an, 5:an, ztv (numera tv6) och eurosport. Har man dessa så klarar man sig. Simpsons på både 6:an och 3:an, Philip och Fredrik på 5:an, och allt annat bra på Eurosport.
1:an är bra när man vill se mitt i naturen, vilket man såklart inte vill. 2:an om man vill följa partidebatten, vilket man såklart inte vill.
4:an har iofs vissa enstaka bra grejjer (hockeyn ibland) men mycket skit.

GuW skrev:
2159268 Ähh, vaddå, det gör väl inget att TV visar att det är okej att prova knark som en kul grej, det är ju ändå bara folk med dålig karaktär som blir knarkare.

Tycker helt klart det luktar moralpanik. Sen om programmen ar god smak eller inte ar en annan femma (har inte haft formanen att folja nagot av de namnda programmen).

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg