Är jag moraltant eller bara vettig?

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Har reagerat över vad kanal 5 sänder nuförtiden.

1. För inte så länge sedan visade de när skojjsiga killarna Fredrik och Filip i sitt reseprogram drogade ner sig i Nya Zeland.

2. Sitter precis och kollar på reprisen av ett annat reseprogram med Emma där hon och Bingo Rimer är i Finland och semestrar. Dom är stupfulla ute på krogen och går hem och sover 20min och sedan åker de i väg på skotersafari...

Bara jag som tycker det är osmakligt?

SVooSh skrev:
2158151 Har reagerat över vad kanal 5 sänder nuförtiden.

1. För inte så länge sedan visade de när skojjsiga killarna Fredrik och Filip i sitt reseprogram drogade ner sig i Nya Zeland.

2. Sitter precis och kollar på reprisen av ett annat reseprogram med Emma där hon och Bingo Rimer är i Finland och semestrar. Dom är stupfulla ute på krogen och går hem och sover 20min och sedan åker de i väg på skotersafari...

Tittar inte på tv, men bara namnen Emma och Bingo säger att det inte är värt minuter av mitt liv att se skiten.....tv licens ----not any more....

Emma är iaf osmaklig.
Sen vet jag inte om droger osv är lagliga i NZ, men om det är det så borde det väl inte vara så noga. :va

Sen skoterkörning dagen efter i finland... ptja. :näsblod

det mesta som går på tv är osmakligt nuförtiden

Just den drogen var laglig i NZ och de trodde därför att den skulle vara någon form av "guaranashit". Hela jäkla programmet tjatade de om den och när de väl testade den upptäckte dom att det visst inte var guaranaskräp. De kunde klart behållit det materialet för sig sjäva enl mig. :zpy

Vet inte vad Finska myndigheter säger om rattfylla på skoter.
Men klart är att det är jävligt puckat!

Men båda dessa gärningar är olagliga i Sverige och borde därför inte uppmuntras och visas av svensk tv.

...vem har sagt något om tv-licens?? :rofl

Jag tittar inte så mkt på tv men missar aldrig Filip och Fredrik. Tycker dom grabbarna är helsköna. :yoparty Så jag måste nog också säga moraltant, tyvärr.

Jag tycker också att mycket av det femman sänder är skit men jag kollar inte på det så det stör inte mig så värst. Tycker mer synd om dom som tycker det är underhållande, speciellt BB som är skrattretande dåligt och meningslöst!

SVooSh skrev:

Glöm inte big broder!

Kolla inte om det stör dig..?

Fredrik och Filip gillade jag fram till NZ programmet. Sen tycker jag dom gick överstyr.

Programmet med Emma och Bingo "råkade" jag se några minuter av idag då jag satt inlåst på kneget och tvn var på.
BigBrother och andra dokusåpor väljer jag att inte titta på.

Tycker bara inte att svenska program ska få visa något som strider mot svensk lag... men jag hade hoppats på lite mer stöd mot ratt(skoter)fylla. Sånna vill man ju som hojåkare och trafikant inte råka ut för.

Aja några är på min sida iallafall :)

SVooSh skrev:

Jag röstar på att du är vettig!

Fast priset tar nog MTV med jackass, nerknarkade pundare som gör korkade grejor och springer omkring nakna för att chokera pryda amerikaner...

Tyvär riktar dagens TV in sig på typ "kiss o bajs humor" nu för tiden.

Unga gör precis vad fan som helst för sina 15 min i rampljuset, drogar, super, knullar inför kameror....u name it, dom gör det.

Patetiskt.

Röstar på att du är vettig ( och har rätt )....det faktum att snoriga 20-åringar tycker du är moraltant hade inte stört mig nämvärt :D speciellt inte när "samma" 20-åringar är dom som spyr ner sig själva och sätter på varandra inför kameror i hopp om att vinna pengar :rofl

:corn :corn :corn

Last edited:
Maax skrev:
2158598 Tyvär riktar dagens TV in sig på typ "kiss o bajs humor" nu för tiden.

Unga gör precis vad fan som helst för sina 15 min i rampljuset, drogar, super, knullar inför kameror....u name it, dom gör det.

Patetiskt.

Röstar på att du är vettig ( och har rätt )....det faktum att snoriga 20-åringar tycker du är moraltant hade inte stört mig nämvärt :D speciellt inte när "samma" 20-åringar är dom som spyr ner sig själva och sätter på varandra inför kameror i hopp om att vinna pengar :rofl

:corn :corn :corn

ORD!! :tummenupp

Gabor skrev:
2158157 Tittar inte på tv, men bara namnen Emma och Bingo säger att det inte är värt minuter av mitt liv att se skiten.....tv licens ----not any more....
Varken Fredrik och Filip eller Emma och Bingo Rimer har väl program på SVT? Det är väl TV4 och Kanal 5? Du betalar ju inte tv-licens till kommersiella kanaler som du säkert vet.

Hur som helst, SVooSh är antagligen en moraltant, och jag håller med honom.

SVooSh skrev:
Tycker bara inte att svenska program ska få visa något som strider mot svensk lag... men jag hade hoppats på lite mer stöd mot ratt(skoter)fylla. Sånna vill man ju som hojåkare och trafikant inte råka ut för.

Aja några är på min sida iallafall :)

Tycker inte att det är några problem med att visa sådant som är olagligt i Sverige. Tex så har det gått en dokumentär om pundare i sthlm som gjorde allt för att få ihop till dagens fix. Skulle de skippat att visat den då eller?
Ok att det var ett "nöjesprogram" men jag tycker fortfarande inte att det är osmakligt. Var och en är vuxen nog att bestämma vad man vill se.
Du är en moraltant!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...