Är jag helt efterbliven?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Var nere på Biltema nyss och köpte ett laservattenpass. Kanongrej som hjälp vid tavelhängning tänkte jag.

Tanken är ju att kunna dra ett spikrakt vågrätt sträck på väggen, men titta på bilderna nedan och förklara för mig om Biltema tänkt fel, eller om det helt enkelt är jag som är efterbliven?

Med tittglasens positioner och laserns rikning så är detta omöjligt? Lasern går EJ att vända.

bild 2.jpgbild 1.jpg

Last edited:
Är det inte meningen att vattenpasset skall läggas / ställas med långsidan parallellt med väggen som ett "vanligt" vattenpass, så får du dessutom en betydligt längre linje :tummenupp

En av libellerna är ju för lodrätt. det måste vara vågrätt du menar du har problem med?

biltemta2.jpg

Borde inte den här tråden ha underrubriken "Frågor man inte vill ha svar på" :D

En bekant köpte en dammsugare som såg ut som ett pärlemo-ägg, inga knappar alls, wery stylisch.

Hon fick inte igång den, det fanns ju ingen startknapp.

Det visade sig att man skulle dra ut sladden helt så startade den.

Hon drog ut och lindade upp sladden runt maskinen när hon var klar, det fanns ju ingen knapp för inspolning av sladden, så gjorde hon i flera års tid.

Det visade sig att man skulle dra sladden till stopp och sedan en liten bit till mot en fjäderbelastad spärr så lidade sladden in sig igen.

Andra gången efter att hon hade lärt sig hur man skulle göra pajjade skiten, den varken startade eller lindade in sladden, då hade garantin gått ut :huvet

Ett tips som skulle ha hjälpt er båda, läs instruktionsboken, alternativt fråga någon.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT