Är jag för kort för en suzuki gsxr 750?

dwight

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2012
Hoj
ingen just nu.
Hej, snart är det dags att köpa hoj. Jag har funderat på att köpa en suzuki gsxr 750 k8 men jag vet inte om jag kommer kunna köra den hojen pga min längd. Jag är 1,68 cm.

Når jag ner?

Känns spontant som att det inte borde vara några problem.
Tycker att 750:n känns liten/smidig för mig, och jag är 178cm.

Men säkrast är väl att åka till en handlare och provsitta.

jag är 168 ungefär. Jag har en gsxr 1000 k6 når ner utan problem :) , nästan med plana fötter på båda sidorna tror inte det är någon storleks skillnad på k6/k8 dock inte säker

Känns spontant som att det inte borde vara några problem.
Tycker att 750:n känns liten/smidig för mig, och jag är 178cm.

Men säkrast är väl att åka till en handlare och provsitta.

Jag ska åka och provsitta, men ville fråga innan så det inte blev för pinsamt om jag inte ens i närheten nådde ner ;)

Jag ska åka och provsitta, men ville fråga innan så det inte blev för pinsamt om jag inte ens i närheten nådde ner ;)

Beror ju på hur långa ben manhar jämfört med överkropp;) men iaf, mina erfarenheter är:

Jag har provat några sporthojar och är lika lång (läs kort) som du, och jag nådde precis ner på en gixxer 750 med tåna på bägge sidor,

Kaworna jag provat när jag ner ungefär lika på som Gixxern ( då är de typ zx9r modellerna)

Yamahan (min Retta) når jag ner mer på, typ hålfötterna när jag står med bägge fötterna.

Honda CBR e åxå ganska låga (00-02 där)

Alla motarder jag fått brummat på är de bara att hoppas på att man inte stannar i nedförsbacke, För där är de bara att slugga ner ett av landningställen och tillslut når man ju mark:)
Likaså BMW (testat några 1200) är höga, Men man lär sig att hantera de rackarna också:tummenupp

Hej, snart är det dags att köpa hoj. Jag har funderat på att köpa en suzuki gsxr 750 k8 men jag vet inte om jag kommer kunna köra den hojen pga min längd. Jag är 1,68 cm.

Når jag ner?

Beror lite på hur dina cm fördelade, har du 100cm ben & resten överkropp är det inga som helst problem, även tvärt om borde funka; om vi nu snacka nå ner till marken. Det är en sporthoj gjord för att köras i fosterställning eller hänga i knävecken i kurvorna. Dvs. den är lågt & tajt byggd. Fast egentligen varför går du inte till en Suzukihandlare & provsitter en 750?
Halva nöjet med att köpa hoj är att provsitta, innan provkörningen i vår. Good luck

Jag är exakt lika kort som dig, Jag köpte mig en GSXR 1000 K8, Den hade lägst sitthöjd bland dom supersport-hojarna jag kollade på(Yama Kawa Honda) 82cm medans dom andra låg på plus en till tre cm om jag inte misstar mig.

Och jag fick ner tårna o lite till på bägge sidorna inte hela foten.

Hej! Själv e jag bara 1,60 o kör en honda cbr600rr 2008. När jag köpte den så nådde jag ner me begge fötterna men det va typ tå spetsarna:p satte på en sänknings sats o kom ner ca 2 cm i sitt höjd nu når jag ner me begge fötterna men inte ända ner på hälarna. Funkar skit bra.

Föresten min honda har 82 sitthöjd. Med sänknings satsen e jag nere i typ 79-80cm

tack för alla svar!

Ja det blir att åka till en suzuki handlare och testa.
Men verkar ju inte vara några problem och det är skönt att höra.
Nu är det bara att vänta till våren!! :)

Jag är exakt lika kort som dig, Jag köpte mig en GSXR 1000 K8, Den hade lägst sitthöjd bland dom supersport-hojarna jag kollade på(Yama Kawa Honda) 82cm medans dom andra låg på plus en till tre cm om jag inte misstar mig.

Och jag fick ner tårna o lite till på bägge sidorna inte hela foten.

Tårna räcker helt klart för mig :)

Sen kan du ju tillgodoräkna dig landhöjningen...ca 7 mm per år i genomsnitt.

Som kortis får man helt enkelt leva med tåvarianten på högre hoj=) Men det skulle inte störa mig idag som när jag tog körkortet en gång i tiden då man kanske kände sig lite osäker.

Som kortis får man helt enkelt leva med tåvarianten på högre hoj=) Men det skulle inte störa mig idag som när jag tog körkortet en gång i tiden då man kanske kände sig lite osäker.

nä, det är nog bara i början man stör sig kanske innan man vänjer sig och får mer körvana :)

Frugan är 168 och hon hade en gsxr 750 K8. Det fungerade bra för henne med att nå ner till marken.
Så det skall inte vara några problem :)

Jag är 1.61 cm och kunde jag köra min polares KTM 690 SMC så kan du nog köra en gixxer. Allt handlar om vilja. Dessutom, vad fan ska du ha fötterna i marken för? Det är roligare att köra än stå still. :hoppa

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back