Jag är 1.61 cm och kunde jag köra min polares KTM 690 SMC så kan du nog köra en gixxer. Allt handlar om vilja. Dessutom, vad fan ska du ha fötterna i marken för? Det är roligare att köra än stå still.![]()
haha, Hur gör man då vid rödljus?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 1.61 cm och kunde jag köra min polares KTM 690 SMC så kan du nog köra en gixxer. Allt handlar om vilja. Dessutom, vad fan ska du ha fötterna i marken för? Det är roligare att köra än stå still.![]()
Sen kan du ju tillgodoräkna dig landhöjningen...ca 7 mm per år i genomsnitt.
Man lutar hojen lite, flyttar aschlet och sätter ner EN fot.haha, Hur gör man då vid rödljus?![]()
Man lutar hojen lite, flyttar aschlet och sätter ner EN fot.
Min sambo är 1,65 och hon har kört egen 750 de senaste 4 åren, när hon inte leker huligan med min Aprilia...
haha, Hur gör man då vid rödljus?![]()
Förstår oron vet inte om du har kortet eller har kört mycket innan har du inte gjort det rekommenderar jag att testa på en hög skit hoj hur det är. Klart man vänjer sig efter ett tag men får man ner foten lite fel eller det är grus på marken och man är ovan så är det lätt att det välter. Lyckligtvis är en sporthoj inte så tung men det händer. Jag är 169cm och har inga problem idag men visst händer det att man blir lite orolig i vissa lägen. Ett tips stitt på hojen ställ ner båda benen och vika på hojen fram och tillbaka utan att hålla i den går det bra är det ingen match.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |