Är jag för kort för en suzuki gsxr 750?

Jag är 1.61 cm och kunde jag köra min polares KTM 690 SMC så kan du nog köra en gixxer. Allt handlar om vilja. Dessutom, vad fan ska du ha fötterna i marken för? Det är roligare att köra än stå still. :hoppa

haha, Hur gör man då vid rödljus? ;)

Det finns få saker som är roligare att se än nån nån kortväxt (det heter inte dvärgar längre bara så ni vet...) tappa sin hoj pga lite grus på marken eller allmänt nybörjarfummel.
Stor underhållning.

Men allvarligt, istället för att fråga på ett nätforum borde trådskaparen bilda sig en egen uppfattning.

k6-k10 har ju en rätt bra sadel för kortare, lite mjukare och smalare än andra. Sen brukar man även kunna köpa en sadel som sänker kanske 1cm (iaf till daytona 675 finns det)

Provkörde 2010 av gsx-r 750, r6, zx6r, daytona 675 på barkarby, och vad jag kommer ihåg hade ninjan och 750n lägst sitthöjd.

Men generellt sett tror jag att om man är längre än 140 kan man köra i stort sett alla supersport :tummenupp .. det är väl tillåtet att luta hojen när man stannar liksom :D

Last edited:
Förstår oron vet inte om du har kortet eller har kört mycket innan har du inte gjort det rekommenderar jag att testa på en hög skit hoj hur det är. Klart man vänjer sig efter ett tag men får man ner foten lite fel eller det är grus på marken och man är ovan så är det lätt att det välter. Lyckligtvis är en sporthoj inte så tung men det händer. Jag är 169cm och har inga problem idag men visst händer det att man blir lite orolig i vissa lägen. Ett tips stitt på hojen ställ ner båda benen och vika på hojen fram och tillbaka utan att hålla i den går det bra är det ingen match.

Förstår oron vet inte om du har kortet eller har kört mycket innan har du inte gjort det rekommenderar jag att testa på en hög skit hoj hur det är. Klart man vänjer sig efter ett tag men får man ner foten lite fel eller det är grus på marken och man är ovan så är det lätt att det välter. Lyckligtvis är en sporthoj inte så tung men det händer. Jag är 169cm och har inga problem idag men visst händer det att man blir lite orolig i vissa lägen. Ett tips stitt på hojen ställ ner båda benen och vika på hojen fram och tillbaka utan att hålla i den går det bra är det ingen match.

Tog kortet i slutet av sommaren så har inte mycket körvana än.
Tack för tipset!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...