Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart?

Tyärr inte, men det står ett vanligt R-objekt -90 i garaget som ska fixas till. I trafik har jag bara en 750R 86'a och en 1100R 91'a. 750'in är roligast att köra iom att chassit är kvickare och motorn är inte helt original, några cc extra, 5vxl och moddad topp, 140bwhp i AnderssonTurbo's bromsbänk.
Bild på 86:an? My cup of tea!
 
Det är en sak att ha en sporthoj. En annan sak att använda den? Eller hur man använder den.
Brassa satan, bandagar, sporttouring, yla motorväg? Finns det någon motorväg på Åland?
Du har aldrig långt hem i alla fall. 🙂
Nåja, jag har ju inte heller någon sporthoj, apropå föregående inlägg.
Sporthoj? -Nah, inte fokuserad nog, saknas ju minst hundra hästar. :va
Touring hoj med clipons och varken utrymme för förare, passagerare, eller packning? :va
Nakenhoj med kåpor? :va

Nä, den passar nog inte in någonstans...
 
Håller du inte med Mörka Småland? Tegelbruksgatan! Jönköping! Min älskade Farfar bodde där! Att det är jävligt att bli äldre? :hjarta
 
Och vart tog TS vägen? Kom vi fram till något? Nä Thailändskt Triumph (n)
 
Jag har aldrig kört en sån liten högvarvande sportis men blir det inte lite som när man hade femhalva på moppen, en jävla massa varv men hände ändå inte så värst mycket?
Jodå. Man varvar och växlar och varvar och växlar och det känns som att "nu går det ju rätt fort" tills man ser på hastighetsmätaren. 90. :) Men det är kul!
 
89/90 toppkåpa? Ser bra ut, om inte bättre...

Passar 89/90 topp med 91 sidokåpor eller måste man ha hela paketet?
Passar rakt av, men min kåpställning är antingen 750 eller så är den krockskadad, kåpkittet ska renoveras/bytas/lackas under året förhoppningsvis.
 
På gata: lätt, lätt, lätt. Kör knappt längre men älskar ktm 450 med motardhjul. Snabellagningar blir ett tillfälle att sladda och inte en skräckupplevelse där man fixerar blicken i tangentens riktning. Drömmer om en xr650 eller liknande tillförlitligare variant med släta hjul.

bana: riktig sporthoj. Enklast att burka på utan att behöva se ut som Ben Spies eller Batman.

M54
 
Nyss fyllda 59 bast och med en Tiger och en S3 i garaget, möjligen den sistnämnda som kan kvalificera sig som SH. Det började för min del och precis fyllda fyrtio med banknarkande och sporthojar, sedan en Thruxton 1200R / 690 Enduro/ RD 350 innan nuvarande uppställning.

Med handen på hjärtat har ideellt engagemang inneburit att allt mer tid lagts på MC-politik och allt mindre på körningen det senaste decenniet, därför har det samlats flest mil på Tigern. Avsikten är att råda bot på detta med början under kommande säsong. Jakten på tiondelar är nog över men känslan av att nyttja maskinen för det den är byggd för lockar igen och det finns väl knappast någon trevligare än att umgås med likasinnade oavsett hastighetsgrupp eller tempo :)

Det roligaste jag haft är nog min Daytona 675 -06, på Kemora, Gelleråsen eller Kinnekulle. Idag, med rimliga varvtidsambitioner, lär S3:an vara ett rimligt verktyg. Bristen på vindskydd och banoptimerad sittställning lär kompenseras av enkelheten i att köra hojen till banan utan besvär med släpvagn, däckvärmare, depåstöd, extrafälgar och -däck etc. Dessutom är den bättre i de flesta avseenden under 30-mila kvällsturer sena och ljusa sommarkvällar.

Jag har väl helt enkelt blivit en lat gubbe - mesta möjliga nöje till minsta möjliga besvär :)

God fortsättning på 2025 till Er alla!
 
Last edited:
Samma här. När jag gick med i forumet körde jag Ninja.

Sen blev de supermotard och vidare till glidare och nu kör jag en slö yamaha 600 xt.
Saknar inte anedrelinet alls som jag hade i farter över 200 eller när man körde bakhjul.
Har lugnat ner mig på äldre dagar. Fyller 45 I år 😋
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top