Är inte det här pinsamt för alla som inte heter Mladin?

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Visst är Suzukin bra och har så varit de senaste åren oavsett om man kör riktig Superbike eller kallar Superstock för Superbike.

Tolfte gubbe 5s efter Mladin, sicket skämt. Ungefär som om jag skulle köra Superbike Challenge här hemma.

Vad skojigt det hade varit att se både Mladin o Spies i WSBK. Enligt mitt sätt att se på saken så är Mladin fortfarande snabbare än Spies.

Kan ni tänka er hur kul det hade varit att se gubbarna Mladin o Bayliss köra ifrån kidsen? Men det var inte menat att bli så...

Från Superbikeplanet:

"Mladin Fastest In Sat Practice
leads road atl time sheets again
by staff
Saturday, April 04, 2009
Pos. Rider Team Bike Time
1 Mat Mladin Rockstar/Makita/Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:25.956
2 Blake Young Rockstar/Makita/Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:27.006
3 Joshua Hayes Yamaha Motor Corp Yamaha R1 1:27.079
4 Aaron Yates Jordan Suzuki Brand Suzuki GSX-R1000 1:27.494
5 Tommy Hayden Rockstar/Makita/Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:27.590
6 Taylor Knapp Taylor Knapp Racing Suzuki GSX-R1000 1:27.624
7 Larry Pegram Pegram Racing Ducati 1098R 1:28.226
8 David Anthony Aussie Dave Racing Suzuki GSX-R1000 1:28.884
9 Geoff May National Guard Jordan Suzuki Suzuki GSX-R1000 1:29.263
10 Ben Bostrom Yamaha Motor Corp Yamaha R1 1:29.689
11 Aaron Gobert Trifolgo Racing Honda CBR1000RR 1:30.200
12 Chris Ulrich Roadracingworld.com Suzuki GSX-R1000 1:30.549"
 

worldsbk

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
yezör
troy B är inte där så de går inte o säga. Men personligen tror jag att ben spies skulle vara snabbare!!! just nu är han totalt överlägsen
Håller med dig om mladin, han har inget där o göra eller dom andra har inget i hans klass o göra..... han borde vara i vm.
mladin tillsammans med haga skulle vara kul :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Exakt hur motiverar herr Strider att Mladin är snabbare än Spies? Förvisso har Mladin fler segrar de tre senaste säsongerna men Spies har tagit titlarna.
Observera att jag är ett stort Mladin fan men jag har över de tre senaste säsongerna tvingats inse att Spies är en liiiite vassare kniv.

För övrigt tog Mladin segern idag, Yoshimura Suzukis 50:ende raka AMA Superbikeseger...
 

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
växjö
Hoj
ducati
Exakt hur motiverar herr Strider att Mladin är snabbare än Spies? Förvisso har Mladin fler segrar de tre senaste säsongerna men Spies har tagit titlarna.
Observera att jag är ett stort Mladin fan men jag har över de tre senaste säsongerna tvingats inse att Spies är en liiiite vassare kniv.

För övrigt tog Mladin segern idag, Yoshimura Suzukis 50:ende raka AMA Superbikeseger...


Hej ! Håller med till fullo om allt du skriver men please nästa gång
kan du väl skriva OBS ! AMA SPOILER ! lr ngt först. TACK .:huvet

Nästa gång kanske........!
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Exakt hur motiverar herr Strider att Mladin är snabbare än Spies? Förvisso har Mladin fler segrar de tre senaste säsongerna men Spies har tagit titlarna.
Observera att jag är ett stort Mladin fan men jag har över de tre senaste säsongerna tvingats inse att Spies är en liiiite vassare kniv.

För övrigt tog Mladin segern idag, Yoshimura Suzukis 50:ende raka AMA Superbikeseger...

Tja, 2006 åkte Spies ifrån Mladin. Fördel Spies det året.

2007 inledde Mladin med vurpa och hamnade efter och fick jaga ikapp under säsongen vilket han gjorde. När sedan allt skulle avgöras på sista racet åkte Spies ifrån Mladin. Åkte Spies bara på taktik fram till finalen eller var Mladin helt enkelt snabbare på de flesta racen under säsongen? Jag tror på det sista.

2008 var det väl synnerligen jämt ända fram till AMA/Edmondson bestämde sig för att avgöra det hela med att diska Mladin för den otillåtna vevaxeln.

De två senaste året har Mladin tappat mer poäng på vurpor o diskning vilket avgjort till Spies fördel. Hade Spies kunnat åka fortare om inte Mladin vurpat/diskats? Kanske, kanske inte.

Hur som helst så är båda är mkt snabba och så gott som jämbördiga.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
När det var crunch time förra året så spöade Spies Mladin hands down, oavsett vevaxlar och annat.
Mladin är sjukt snabbt men Spies är faktiskt stået vassare enligt min mening.

Hej ! Håller med till fullo om allt du skriver men please nästa gång
kan du väl skriva OBS ! AMA SPOILER ! lr ngt först. TACK .:huvet

Nästa gång kanske........!
Sorry. Tänkte inte på det.
 
Last edited:

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
När det var crunch time förra året så spöade Spies Mladin hands down, oavsett vevaxlar och annat.
Mladin är sjukt snabbt men Spies är faktiskt stået vassare enligt min mening.

Vi är överens om att båda mkt snabba och vem som är lite bättre än den andre kan vi nog leva med att vi har olika uppfattningar... kanske :)

Det känns som en lågoddsare att Spies kör hem årets WSBK.

Fast det såg ju bra ut för Lorenzo oxå i inledningen av förra året och fortsättningen gick ju inte lika bra. That's Racing
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top