Är Honda SP-2 något ovanligare?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Är det bara jag som tycker man ser ovanligt lite SP1:or?
För att inte snacka om Hondas SP-2:a är dom ovanliga?eller folk vill inte ha såna hojar,inte sett en enda sådan här nere i skåne rullandes på vägarna.
Verkar ju vara ganska ovanlig hos handlarna här nere oxå,bara sett den uppe i Helsingborg hos Honda.
Bara lite nyfiken.
Mvh R1 racer

Bifogat

• vtr-sp2.jpg
    vtr-sp2.jpg
    38 KB · Visningar: 779
Finns en till salu hos Motus Bil i Halmstad, vet ej pris och mil men den är importerad.

En fin hoj med gott ljud, Honda e alltid Honda :fakta

Det går minst 2 sp1:or i HSTAD :fakta

Vi har en ny -02:a på jobbet för 129900:-!!! (ord pris 149900:-)
Castrol-dekal kittad!

Ok!

Oki då får man hålla ögonen öppna när man är i Helsingborgs krokarna.
Nä......jag vill inte ha eller köpa en sådan men tycker dom ser rätt
snygga ut ändå men somsagt inte många såna man ser rullandes på vägarna.

Mvh R1 racer

Re: Ok!

R1 racer skrev:
Oki då får man hålla ögonen öppna när man är i Helsingborgs krokarna.
Nä......jag vill inte ha eller köpa en sådan men tycker dom ser rätt
snygga ut ändå men somsagt inte många såna man ser rullandes på vägarna.

Mvh R1 racer

Jag VET att det går minst en SP1a i Hbg, för jag har kört en runda med ägaren. :)

Men, visst ser man alldeles för få av dem. :(

Ändå är de vanligare än TLRen... :rolleyes:

Last edited:
Jävligt fin hoj tyvärr för dyr, för lite hk o lite väl tung även för gata...

Johno skrev:
Jävligt fin hoj tyvärr för dyr, för lite hk o lite väl tung även för gata...

LOL för LITE hästar och för tung för gata... AHAHAHAHAHAHHAHAHA

Tror inte det... ;)

Möjligen kan jag hålla med om att den är lite tung på bana och har lite lite hästar för att hänga med. Men det är bana. På gata har den mer än tillräckligt. :fakta

PutteLiten skrev:
LOL för LITE hästar och för tung för gata... AHAHAHAHAHAHHAHAHA

Tror inte det... ;)

Möjligen kan jag hålla med om att den är lite tung på bana och har lite lite hästar för att hänga med. Men det är bana. På gata har den mer än tillräckligt. :fakta
Det beror ju på hur mycket du använder av hojen....

Johno skrev:
Det beror ju på hur mycket du använder av hojen....

Nej, vi pratar gata. Inte bana. :fakta

Kör du så att SP1an har för lite hästar och väger för mycket i trafik är det en tidsfråga NÄR du krashar, inte OM. Förr eller senare platerar du hojen i en bil. :fakta

Kör man skiten ur en modern sporthoj på gata är man död och begraven redan, kroppen har bara inte fattat det ännu... :fakta

På bana är det förståss en annan sak. Men blanda inte ihop begreppen.
När du kör snabbare på bana med en R1a än med en SP1a/GSXR750/R6 så kan du ju återkomma... ;)

PutteLiten skrev:
Nej, vi pratar gata. Inte bana. :fakta

Kör du så att SP1an har för lite hästar och väger för mycket i trafik är det en tidsfråga NÄR du krashar, inte OM. Förr eller senare platerar du hojen i en bil. :fakta

Kör man skiten ur en modern sporthoj på gata är man död och begraven redan, kroppen har bara inte fattat det ännu... :fakta

På bana är det förståss en annan sak. Men blanda inte ihop begreppen.
När du kör snabbare på bana med en R1a än med en SP1a/GSXR750/R6 så kan du ju återkomma... ;)
Hästarna e helt ok men den väger faktist väldigt mycket o du jämför med tex gsxr 750 osv... Jag har skrotat en sån så jag vet o jag har haft en gsxr 750 aå jag vet...........

Johno skrev:
Hästarna e helt ok men den väger faktist väldigt mycket o du jämför med tex gsxr 750 osv... Jag har skrotat en sån så jag vet o jag har haft en gsxr 750 aå jag vet...........

Jo den väger en del. (standard TLR väger 2kg mer, så jag har en bra känsla för den vikten... :) - dock så väger min inte riktigt så mycket längre... gissningsvis runt 175-180 + vätskor)
Men just i trafik tycker jag det är skit samma.

Jag vet inte vilka erfarenheter du har - du kan ju vara vår nästa GP stjärna. Vad vet jag. :)
Men många yngre tror ju att R1an är bättre än en R6a bara för att den har mer hästar och så...
Men SP1ans svaghet är viktern. Imho (Samma med TLR). MEn mest bara på bana, för på gata ska man ju bara posa med wheelies och stoppies och då är en Spetta skit bra. :D

Köra skiten ur hojen gör man på bana. Men jag har sett SP1or varva R1or på bana så föraren är ju ganska avgörande. :)
Det viktigaste i mitt tycke är att man gillar sin hoj där man använder den mest och sedan att den inte är bäst på bana, tja. Då får man antingen göra det bästa av det hela eller köpa en R6a...
Man tävlar ju ändå bara mot sig själv. :)

:hej

PutteLiten skrev:
Jo den väger en del. (standard TLR väger 2kg mer, så jag har en bra känsla för den vikten... :) - dock så väger min inte riktigt så mycket längre... gissningsvis runt 175-180 + vätskor)
Men just i trafik tycker jag det är skit samma.

Jag vet inte vilka erfarenheter du har - du kan ju vara vår nästa GP stjärna. Vad vet jag. :)
Men många yngre tror ju att R1an är bättre än en R6a bara för att den har mer hästar och så...
Men SP1ans svaghet är viktern. Imho (Samma med TLR). MEn mest bara på bana, för på gata ska man ju bara posa med wheelies och stoppies och då är en Spetta skit bra. :D

Köra skiten ur hojen gör man på bana. Men jag har sett SP1or varva R1or på bana så föraren är ju ganska avgörande. :)
Det viktigaste i mitt tycke är att man gillar sin hoj där man använder den mest och sedan att den inte är bäst på bana, tja. Då får man antingen göra det bästa av det hela eller köpa en R6a...
Man tävlar ju ändå bara mot sig själv. :)

Kör man aktivt på gata så märker man skillnad (typ det du märker på bana). Effekten räcker lätt på gata men man får betala så ni i helvete för en så pass (dåligt konkurenskraftig) hoj)

Johno skrev:
Kör man aktivt på gata så märker man skillnad (typ det du märker på bana). Effekten räcker lätt på gata men man får betala så ni i helvete för en så pass (dåligt konkurenskraftig) hoj)

Jag är rädd om livhanken så jag kör inte SÅ aktivt på gatan att jag tycker att hojen är den begränsande faktorn.
Jag kör inte bättre/fortare i trafik med en "bättre" hoj. Snarare hade jag spytt på avsaknaden av kraft i de lägre vartalen. :)
Men, jag har alltid föredragit en V-Twin framför en rad4a.
Men det är ju en HELT annan diskussion. :)

PutteLiten skrev:
Jag är rädd om livhanken så jag kör inte SÅ aktivt på gatan att jag tycker att hojen är den begränsande faktorn.
Jag kör inte bättre/fortare i trafik med en "bättre" hoj. Snarare hade jag spytt på avsaknaden av kraft i de lägre vartalen. :)
Men, jag har alltid föredragit en V-Twin framför en rad4a.
Men det är ju en HELT annan diskussion. :)

V-twin=riktig motor
Rad4a=symaskin :fakta

Sp-1 / 2 e ju grymt snygga om inget annat...
Sen att de saknar det sista i chassie och motor må hända men varför tror Honda att de skall kunna ta ut ett sånt överpris för den?????

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti