Är HETs nya 200 hästars motor värd sitt pris?

lin77

- Kraftig benstomme
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
CBR1000RR
I helgen var det träning på Anderstorp. HET med Humlan i spetsen var där för att prova sin nya motor; en trimmad 1000cc med 200 hkr på bakhjulet. I vanlig ordning gjorde Humlans inhyrda chaufför Skalman sitt jobb och åkte ifrån HSR. Dock inte Humlan - Ifrångasad ur norra kurvan, förbibromsad på flygrakan, rundad i karusellen för att bara nämna några omkörningar med tillhörande rossis. Sin vana trogen utdelade Humlan också ett par (när HSR tog det lugnt för att inte skrämma långsammare chaufförer etc.).
Den här veckan ska Humlan träna 3 dagar. Kan behövas. Och kanske lite mer trim på Suzukin?!?

HSR Henke

Tilläggas bör att HighSider (HSR) kör på en standard R1a från -98 som rullat 4500 racemil(!). Kanske är där 125-130 trötta bakhjulshästar kvar?

För att undvika diverse kommande Fummel-ursäkter så:
-Vi körde också på ett ruttet bakdäck
-Ja, vi hade också kört hela dan
-Nej Fumlan, vi väntade på dig så att vi kunde köra om dig igen och igen och igen.
-Nej, Götlander är inte A-förare så HighSider fortsätter med B-förare som alltid innan.
-Ja, även han spöade dig.
-Alla dina tidigare omkörningar är historia och tillhör det förflutna. Ta inte ens upp det.
-Tomma löften och ursäkter gäller inte. Upp till bevis!

/HSR Nicke

Ja va ska man säga... den enda gången som FET har stått på pallen i ERF är när Mumlan avstod ifrån jobbet som förare till förmån för tjejvolly i Rom, att HSR spöar skiten ur Mumlan är väl ingen skräll precis.

Skiten kör inte sig själv :hihi

Moahahahahahahaha :rofl

:corn
hur ska detta sluta...

Att HSR kommer med skitsnack var ju oväntat :rolleyes:
Götlander körde INTE om mej, till att börja med. EN (1) Rossi gjorde Henke, dessutom inkasserade han en klockren själv. I övrigt väljer jag att vänta till rejsen med att visa var skåpet ska stå.

GSXR1100R skrev:
Ja va ska man säga... den enda gången som HET har stått på pallen i ERF är när Mumlan avstod ifrån jobbet som förare till förmån för tjejvolly i Rom, att HSR spöar skiten ur Mumlan är väl ingen skräll precis.

Skiten kör inte sig själv :hihi

Moahahahahahahaha :rofl
Tjejvolley heter det, jävla analfabet :fatta!
Dessutom stod vi på pallen 2 ggr förra säsongen med mej som snabbaste förare i båda dessa rejs, så faktafel har du gott om.

Nr:18 skrev:
...EN (1) Rossi gjorde Henke, dessutom inkasserade han en klockren själv...
Lika fin som du delade ut sist? Bromsa sig så tjock att hela startfältet får vika undan för att inte ta ett bad med dig i lecahavet, därefter på ren bonnatur klara sig igenom kurvan på femmans växel och peka finger är INTE vad jag kallar en "klockren Rossi".

...I övrigt väljer jag att vänta till rejsen med att visa var skåpet ska stå...
Moooohhhaaaahhahaahahahaha!!! Som i Falkenberg..? :arsele

Nicke 98 skrev:
Lika fin som du delade ut sist? Bromsa sig så tjock att hela startfältet får vika undan för att inte ta ett bad med dig i lecahavet, därefter på ren bonnatur klara sig igenom kurvan på femmans växel och peka finger är INTE vad jag kallar en "klockren Rossi".

Moooohhhaaaahhahaahahahaha!!! Som i Falkenberg..? :arsele
Nej, som i anderstorp i höstas :fatta!

Var ligger ni i tabellen? 9? 14? :näsblod
Lägg av! "Min pappa är starkare än din så han kan..."
Du kan väl för f-n inte ta åt dig kredit för det, du var ju på "tjejvolly" i Rom.

Nicke 98 skrev:
Lägg av! "Min pappa är starkare än din så han kan..."
Du kan väl för f-n inte ta åt dig kredit för det, du var ju på "tjejvolly" i Rom.
Jag körde första rejset! :fatta!
Bara passa på att njuta nu när ni kan, det varar inte så länge :arsele

Personligen tror jag Mumlan lurar i vassen - den där BT-dongeln han har i örat är egetnligen ett inspelat mantra som säger "bida din tid - snart skall de alla få veta. bida din tid - snart skall de alla få veta". Jag förväntar mig att se FET komma körandes på bredställ runt alla på Mo I Rana - Så ÄR det!

(Det är klart, jag förväntar mig också att jag skall glömma bort att det är vänstervarv på den banan, vilket mest pekar på hur tillförlitlig källa jag är.....)

Freppa skrev:
Personligen tror jag Mumlan lurar i vassen - den där BT-dongeln han har i örat är egetnligen ett inspelat mantra som säger "bida din tid - snart skall de alla få veta. bida din tid - snart skall de alla få veta". Jag förväntar mig att se FET komma körandes på bredställ runt alla på Mo I Rana - Så ÄR det!

(Det är klart, jag förväntar mig också att jag skall glömma bort att det är vänstervarv på den banan, vilket mest pekar på hur tillförlitlig källa jag är.....)
Du vet inte hur rätt du har :tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...