Är Harley en hoj?

War-psycho skrev:
2320315 I second that... :tummenupp

Förutom det där: "bekvämt", med stelbensram på min chopper blir den inte mer bekväm än sporthojen. :D

Hmm... Byta ut Sukan mot en banhoj kanske ?
(Tål att tänka på.)

Bild på bettan

Bifogat

• 100_0153.jpg
    100_0153.jpg
    50.1 KB · Visningar: 52
#Olsson# skrev:
2320527 Om man tar bort de där Hobex-detaljerna som rocketstyret, de groteska moppe-avgasrören och den oerhörda mupp-pinnen bak på limpan, så borde man bli av med det värsta i alla fall. :hihi

Ähh! Det är kult med Captain America-stuk. Har fabbo inte sett Easy Rider? ;)
/J

Jörgen Karlsson skrev:
2320543 Ähh! Det är kult med Captain America-stuk. Har fabbo inte sett Easy Rider? ;)
/J
Jo, min är inte helt olik den i stuket faktiskt. (Även om jag tycker min är snyggare. :))

Du får kolla in min nån gång sen, du har ju inte sett den sen ombyggnaden.
Inte så jättestor skillnad, men det är dom små ändringarna som gör det.

Fast helt klar i linjerna blir den inte förrän jag får på den längre gaffeln i vinter.
Det är det som är kul med den, finns alltid nånting kvar att göra på den.
Vintersysselsättningen är räddad. :banana

Jörgen Karlsson skrev:
2320543 Har fabbo inte sett Easy Rider? ;)
/J

Easy Rider, hmmm är det någon porrfilm? Sot-horan gillar jag dock, det vet du. :tummenupp

War-psycho skrev:
2320537
Edit: Tog bort bilden, fel forum att visa en chopper i. :D

Jag tog bort mitt inlägg, det såg så elakt ut, men jag ville bara skojsa lite. Förlåt.

Sesså, tebaks med bilden nu, det passar ju tråden.

#Olsson# skrev:
2320551 Easy Rider, hmmm är det någon porrfilm?

Sot-horan gillar jag dock, det vet du. :tummenupp

.

Haha!! Nu får han särpa sig!! http://sv.wikipedia.org/wiki/Easy_Rider

Tack! Jag gillar sången i din spis också! Speciellt när du tjuvtränar powerwheelies när du tror att ingen annan ser!! ;) :hihi

/J

#Olsson# skrev:
2320551 Jag tog bort mitt inlägg, det såg så elakt ut, men jag ville bara skojsa lite. Förlåt.

Sesså, tebaks med bilden nu, det passar ju tråden.
Nä, det var inte så farligt, tog inte illa vid mig. :pannkyss

Men tänkte mest visa Blondie, eftersom han visade sin.
Tänkte ändå ta bort den sen, för att slippa massa pajkastning som garanterat kommer om man visar upp en HD-chopper på det här forumet. :D

(Däremot går det alldeles utmärkt att visa upp Suzukin på ett HD-forum, där fick jag bara positiv feedback.)

Nä, nu ska jag sussa... Gonatt alla hojdårar. :hej

Last edited:
Fred00 skrev:
2319925 Sant, det är inte försvarbart att en japansk "storglidare" kostar lika mycket som exempelvis en R1:a heller. H-D är snäppet värre dock. Jag tycker att H-D mycket väl kan ta ut lite extra för att de är "originalet", mystiken (om man nu anser att den existerar) och allt det där, men det finns ju gränser. En VTX 1800 kostar 130'000kr, en Fatboy ligger på 200'000kr...

Förövrigt anser jag att H-D gör de snyggaste glidarna, men priset i sig gör att jag aldrig skulle köpa en ny, oavsett hur mycket pengar jag hade. En ren principsak.

Om jag får lägga mig i här lite grann: Andrahandsvärdet på en HD är mycket bättre än på en japansk glidare. Enligt HD-ägare jag pratat med så förlorar dom i stort sett ingenting på sina HD-cyklar så om marknaden tycker att priset ändå är godtagbart så varför inte tjäna på det?
Så får man väl tänka på att t.ex. Yamaha och Honda är större företag med större marginaler osv. Harley Davidson lever på motorcyklar men både Yamaha och Honda kan dra in vinster på andra håll. Gäller väl även Kawasaki och Suzuki. Ducati gör väl inte heller mycket mer än motorcyklar och måste även dom ta högre betalt för att få intjäning. Enkel matematik. Rätta mig gärna om jag är ute och cyklar. :)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back