Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Var detta? Har kör-torkan blivit så pass allvarlig under hösten/vintern så att SH-medlemmar i brist på åka i ren abstinens blivit frälsta och börjat fundera över livets mening och söker svar i bibeln?! :scary
Sukta ej förtappade själar, våren glämtar runt hörnet!![]()
mjaa, vad är det som är så svårt att förstå? bibeln tolkas lite hursomhelst
Därför har jag detta på mitt skrivbord på jobbet, som en påminnelse om kommande bättre tider:
![]()
Happy thoughts?!![]()

Utmaningen är då: Hitta en version av kristendomen där de tror att gud har en pappa.
...är skaparen av allting...omöjliggör att han har en pappa
säker på att du inte är smartman?![]()
Nu när jag tänker efter är jag ju faktiskt jävligt smart.. jag är dessutom en man. Du kanske är nåt spåren där. Pusselbitarna börjar falla på plats.
Nu är det såhär...
I Genesis - Skapelseberättelsen, står det att finna att:
Gud skapade människan (inte mannen, utan just människan, dvs mänskligheten) till sin avbild.
D.v.s att gud är både man - och kvinna.
Genesis, är det någon ny Söndagsbilaga i Aftonbladet eller?![]()

Yes!
Ingen har begripit detta ännu, att alla iblar och koraner osv bara är just "kvällstidnings-stoff" som på den tiden var det skvaller man fick höra.
De saknade ju Internet, och teve osv så vad man fick göra var att hitta på massa olika mer eller mindre osannolika berättelser. Den ena mer otrolig än den andra, för att locka folk att komma till de platser man hade/har för att kuva dem till lydnad.
Detta har alltså (precis som med söndagsbilagorna) ingenting med tro eller sanning att göra, utan är bara ett sätt att få folk att stanna upp, foga sig och tro på det skrivna ordet.
Hur osant det än må vara.
Men... det vet ju alla - är det skrivet, så är det sant.
Det är därför jag bara läser Fib-Aktuellt. För där vek vår teckningslärarinna ut sig på 80-talet. Och DET var sant!
Har de berättat för mig... *host*![]()
Nu är det såhär...
I Genesis - Skapelseberättelsen, står det att finna att:
Gud skapade människan (inte mannen, utan just människan, dvs mänskligheten) till sin avbild.
D.v.s att gud är både man - och kvinna.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen