Är Era husdjur dyra i drift?

MDM skrev:
2198824 Kamphunds trådar har ju en tendens att spåra ur...
Personligen har jag en liten vit fluffig sak som blir skrämd av en fluga...
Om ni vill ha en tråd att diskuttera hundar i bör ni göra det lite snällt..

Jag tycker att nivån är helt ok. Vissa MÅSTE ju märka ord hela tiden och inte tillföra något vettigt, men sånt är ju livet på sh.com, eller?!

/Carin

MDM skrev:
2198824 Kamphunds trådar har ju en tendens att spåra ur...
Personligen har jag en liten vit fluffig sak som blir skrämd av en fluga...
Om ni vill ha en tråd att diskuttera hundar i bör ni göra det lite snällt..

Well, så länge man har en sportslig chans mot en eventuellt urspårad hund så är det väl "nästan" ok om hunden är lite instabil.... Men fan, en "kamphund" på jag vet inte hur många kilon? Jag väger själv 92 kilo och föll nästan omkull när den där vita besten flög på mig.

Din hund verkar ganska harmlös, speciellt efter att ha fått en hjälm dängd i skallen kan jag tänka mig. Förhoppningsvis kommer de tinte att inträffa då den där jycken verkar veta sin plats.

FeeBee skrev:
2197646 :skrämd Har du en sån???

Japp! En kampspindel :rolleyes:
Jag köpte den efter att ha fått hålla i en av mina kompisars spindlar och tänkt att "det här var ju inte så farligt".
Normalt är jag rädd för spindlar, kryp m.m.
Så jag köpte den här som en "terapispindel" för att kanske slutgiltigt komma över min småkrypsrädsla(mest om det är storkryp, små myror m.m. är inget jag är rädd för).
Första natten jag hade henne så såg jag i huvudet hela tiden hur hon bröt sig ut ur sin plastbur. Till slut så fick jag stänga in den på toaletten:)

Men nu 1,5år senare så hanterar jag iallafall födan(syrsor) utan att bli det minsta äcklad/rädd. Det är en bit kvar tills jag kan ta upp spindeln och hantera den men det är på väg.

Bifogat

• PICT2948.JPG
    PICT2948.JPG
    75.6 KB · Visningar: 319
sEiKo skrev:
2199923 Japp! En kampspindel :rolleyes:
Jag köpte den efter att ha fått hålla i en av mina kompisars spindlar och tänkt att "det här var ju inte så farligt".
Så jag köpte den här som en "terapispindel" för att kanske slutgiltigt komma över min småkrypsrädsla(mest om det är storkryp, små myror m.m. är inget jag är rädd för).
Första natten jag hade henne så såg jag i huvudet hela tiden hur hon bröt sig ut ur sin plastbur. Till slut så fick jag stänga in den på toaletten:)

Men nu 1,5år senare så hanterar jag iallafall födan(syrsor) utan att bli det minsta äcklad/rädd. Det är en bit kvar tills jag kan ta upp spindeln och hantera den men det är på väg.
Fast syrsor är ju inge läskiga, det är bara spindlar som är skitfarliga! Och de har ju mer päls än en SanktBernard, det är ju skitläskigt!!
Tänk om hon rymmer på natten och lägger 14000 ägg bakom soffdynan..... :skrämd

Hur vet man att det är en hon förresten? :va

FeeBee skrev:
2200833 Fast syrsor är ju inge läskiga, det är bara spindlar som är skitfarliga! Och de har ju mer päls än en SanktBernard, det är ju skitläskigt!!
Tänk om hon rymmer på natten och lägger 14000 ägg bakom soffdynan..... :skrämd

Hur vet man att det är en hon förresten? :va
Det har inte jag lärt mig hur man ser än men bl.a. har honorna större "rumpa" och lite andra kroppsdelar.

Det beror på. Det läbbiga husdjuret tycker säkert att ett lika läbbigt husdjur också är mysigast;)

sEiKo skrev:
2203069 Det beror på. Det läbbiga husdjuret tycker säkert att ett lika läbbigt husdjur också är mysigast;)
Du borde kanske skaffa henne en trevlig pojkvän då.. Så det blir en hel hög med mysiga bebisar sen... :3freak

Det dumma är att hon bara accepterar hannen ibland, när hon inte gör det så dräper hon honom=) Pms deluxe typ.
;)
Min spindel är resultatet av att en kompis köpte en spindel som redan var "gravid" och så fick han en hel drös spindlar. Dom är väldigt små och rymmer väldigt lätt=)
Tror han fick ett 20-tal att växa upp.

sEiKo skrev:
2203172 Det dumma är att hon bara accepterar hannen ibland, när hon inte gör det så dräper hon honom=) Pms deluxe typ.
;)
Min spindel är resultatet av att en kompis köpte en spindel som redan var "gravid" och så fick han en hel drös spindlar. Dom är väldigt små och rymmer väldigt lätt=)
Tror han fick ett 20-tal att växa upp.
Ett 20-tal? Var tog de andra vägen? För det måste väl kommit fler än 20 från början?

Betydligt fler än 20, närmare 2-300st. Dom decimerades på grund av att dom är kannibaler och så rymde en hel del av dom också.

Har bara jycke just nu och hon kostar väl inte allt för mkt.
Hade dock ett helt rum fullt av reptiler samt diverce ett tag o det gick på åtskilliga kr per månad.

2 Boa constrictor ca 1 åringar, 2-3 fullvuxna möss/råttor i veckan st,
1 Boa constrictor ca 4 åring, 2 fullvuxna takråttor i veckan
4 Shackrutiga strumpebandssnokar 2-3 musungar i veckan st
1 Amerikansk strumpebandssnok 2-3 pinkys (musfoster) eller lite akvariefisk per vecka
1 Bloodred Cornsnake 2-3 möss i veckan
2 Brown Cornsnake 2-3 möss i veckan st
1 Kinesisk Råttsnok 2-3 möss/råttor i veckan
1 Grön leguan ca 3 år massvis med grönsaker och massor med syrsor/kackerlackor/fosorbaslarver
1 Majorsödla ca 2 år MASSVIS med syrsor/kackerlackor/fosorbaslarver
1 Tjocksvansad gecko lagomt med syrsor/kackerlackor/fosorbaslarver
1 Rosahårat tarantella lite syrsor då o då
1 Svensk skogspadda :) lite syrsor då o då
1 Eldbukssalamander maggot hela dagarna
+ burar med takråttor som åt alla rester huset kunde producera

tror jag kom ihåg allt jag hade där alla fall, kan ha vart mer :)

gick på ngn tusenlapp per månad att mata allihop med roliga var dom :)

Last edited:
sEiKo skrev:
2199923 Japp! En kampspindel :rolleyes:

Är de inte mer rosa? Typ så här?
JCS%20Grammostola%20rosea%2024985.jpg

//\//\

Grammostola Rosea är en (på svenska) Rosa hårad tarantella
Kampspindel vettefan vad det är men Rosean är den mesta vanliga i svenska hem och giftig som en geting ungefär så ingen större skada skedd om man blir biten, dom är dock gansak tåliga och kräver gode mkt tuktning innan dom bits.

sEiKo skrev:
2206031 Betydligt fler än 20, närmare 2-300st. Dom decimerades på grund av att dom är kannibaler och så rymde en hel del av dom också.
Rymde?! :skrämd Var då?!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...