TouchMan65
Guest
Tssss att ni bara orkar! Ingen av er som har en fredspipa?
Natt på er.....imorrn är en annan ny MC-dag.

Natt på er.....imorrn är en annan ny MC-dag.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att köra fort på på småvägar är inte speciellt smart, dom flesta vet om det och trots att det är både farligt & dumt så gör vi det ändå.Maverick_ou812 skrev:Bråka? Sen när blev en diskussion eller åsikt som riktar sig åt dom som säger att dom är rutinerade förare per automatik bråk eller gnäll?
Känner du dig träffad? Det behöver du inte göra, kan inte minnas att just du skrev något dumt?
Påpekade ju dessutom bara att flera (som finns på din Rutinerade lista [tm])höjde sin stora pekfingeroch sa "Ajja bajja, så får ni inte göra, det är faaaarligt, korkat och dumt. Håll er på banan om ni ska köra fort" för att i en senare tråd skryta och skratta åt hur otroligt fort det gick på dom små vägarna igenom skogen med bakhjulssläpp, framhjulssläpp och vägkantssyning.
Reagerar bara på dubbelmoralen. Får jag det utan att bli kallad bråkig eller gnällig?
Det beror lite på hur man framför den. Speciellt om man upprepar den gång på gång på gång. Det är synd att folk istället för att gnälla inte lyssnar på dom som är rutinerade o lär sig nåt istället...Maverick_ou812 skrev:Bråka? Sen när blev en diskussion eller åsikt som riktar sig åt dom som säger att dom är rutinerade förare per automatik bråk eller gnäll?
Nä, han skriver väl aldrig nåt dumt?Maverick_ou812 skrev:Känner du dig träffad? Det behöver du inte göra, kan inte minnas att just du skrev något dumt?
Är det någon som har skrytit om hur fort det gått? Är det någon som ens nämnt hastigheter? O så en fråga till dig då o store gnällgud (Maverick_ou812 skrev:Påpekade ju dessutom bara att flera (som finns på din Rutinerade lista [tm])höjde sin stora pekfingeroch sa "Ajja bajja, så får ni inte göra, det är faaaarligt, korkat och dumt. Håll er på banan om ni ska köra fort" för att i en senare tråd skryta och skratta åt hur otroligt fort det gick på dom små vägarna igenom skogen med bakhjulssläpp, framhjulssläpp och vägkantssyning.
Jovisst, men varför reagerar du? Det är ju ganska tydligt att du är stött i kanten för att du inte får hänga på... Släpp det.Maverick_ou812 skrev:Reagerar bara på dubbelmoralen. Får jag det utan att bli kallad bråkig eller gnällig?
CorbenDallas skrev:PS. ni trodde väl inte den här diskussionen skulle få fortsätta utan mig?DS
Njaaeeeeee, egentligen är det inte en trist inställning. Den är ytterst sund.Tsunami skrev:Trist inställning.
Själv älskar jag att hjälpa till och förmedla kunskap.
Men alla har rätt till sin inställning.
Hoppas jag får köra med er någon gång iaf.
Jag vet inte, gör du?Swappe skrev:Simmar en enbent anka i en rund ring???![]()
CorbenDallas skrev:Njaaeeeeee, egentligen är det inte en trist inställning. Den är ytterst sund.
Jag gillar också att hjälpa till och förmedla kunskap. MEN, mc-körning är ett farligt kapitel. Jag vill inte vara med och bidra till att nån kör ihjäl sig på småvägar för att dom försöker köra snabbare än vad dom kan o bör.
Vill ni lära är köra, lär er på rätt ställe. På BANAN. Det är inte 100% säkert där heller, men det är säkrare. Där känner jag att det är moraliskt rätt att hjälpa till. Inte nån annanstans...
För övrigt så finns jag till bedömning på ett Onsdagsgazz nära dig, när värmen dyker upp. Titta inte för noga bara, då blir jag generad...
Du är varmt välkommenMaverick_ou812 skrev:Vi ses på SRW, Knutstorp och andra ställen, oavsett om du vill eller ej. Om du och andra väljer att undvika mitt sällskap så är det helt okej för min del. Jag tar inte illa upp.
![]()
Där kommer komma tillfällen då du kommer få att vara med och gazza. Allt härstammar ifrån att man ibland vill köra en mindre (max 5hojjar) grupp och inga stopp utan bara gazza. Då vill man inte behöva undra var folk blir av och vänta på varandra. När du är i toppen på den snabba gruppen på onsdagarna och har visat att du är en säker förare så kommer det falla sig naturligt att få vara med på dessa rundorna. Den som väntar på något gott .....Tsunami skrev:Då undrar jag bara hur man ska lära känna er?
Svårt att träffa nya förare och bilda sig en uppfattnig om dom om man inte träffas.
Det var faktisk mest jag som blev idiotförklarad. men nu är det upp till oss att bevisa motsatsen och se hur många av kritikerna som kan vara man/kvinna nog att erkänna att de hade fel när vi har en grupp bättre förare i slutet av sässongen. Jag tippar på att NOLL av kritikerna kommer att kommentera detta.Maverick_ou812 skrev:Ja just det, den ja...
När man anmälde sig i den tråden blev man kollektivt idiotförklarad direkt av en hel del rutinerade förare som återigen kunde bedöma vem jag är, hur jag agerar i olika situationer och hur omdömeslös jag är.
Fast i grund och botten är det nog bäst för alla parter om man inte blandar för mycket. Förra året kom det en kille på en VFR800 och hängde med en av våra lördagskörningar. Han hade tydligen inte kört särskilt mycket eftersom han körde av vägen - trots att vi inte körde fort. Det var den första avåkningen på vår lördagsrunda under de två år jag kört med.Maverick_ou812 skrev:Det finns rutinerade förare som kör som blådårar och är oförsiktiga, det finns blåbär som har gott omdöme och inte kör över sin förmåga.
TouchMan65 skrev:Attans oxo....då ligger jag 30 mil efter än.....iofs kommer jag att sälja bilen idag, fredag. Därefter kommer jag ju att bli enbart med hoj, åtminstone tills jag skaffat en annan bil. Tala om timing!![]()
![]()
CorbenDallas skrev:Kan inte ni PMa varandra om hur långt era Hondabussar har gått istället? Jag tycker nog er diskussion kan vara mer privat faktiskt...![]()
CorbenDallas skrev:Kan inte ni PMa varandra om hur långt era Hondabussar har gått istället? Jag tycker nog er diskussion kan vara mer privat faktiskt...![]()
Skönt att det är nån som ser och förstår ironi.TouchMan65 skrev:Hrrrrm ser ironin i det du säger. Var det för att jag skrev om detta innan?
![]()
Givetvis har du rätt, men ändå fel. Flodväg är det ju inte heller.Maverick_ou812 skrev:
Ni är söta tillsammans, Korven + Madicken = santMaverick_ou812 skrev:Du är gullig Corben! Och självklart har du rätt.
Trevlig helg på dig!![]()
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |