Är du sugen på sällskap

Tssss att ni bara orkar! Ingen av er som har en fredspipa? :D

Natt på er.....imorrn är en annan ny MC-dag. :yoparty

Maverick_ou812 skrev:
Bråka? Sen när blev en diskussion eller åsikt som riktar sig åt dom som säger att dom är rutinerade förare per automatik bråk eller gnäll?

Känner du dig träffad? Det behöver du inte göra, kan inte minnas att just du skrev något dumt?
Påpekade ju dessutom bara att flera (som finns på din Rutinerade lista [tm])höjde sin stora pekfinger :mattias och sa "Ajja bajja, så får ni inte göra, det är faaaarligt, korkat och dumt. Håll er på banan om ni ska köra fort" för att i en senare tråd skryta och skratta åt hur otroligt fort det gick på dom små vägarna igenom skogen med bakhjulssläpp, framhjulssläpp och vägkantssyning.

Reagerar bara på dubbelmoralen. Får jag det utan att bli kallad bråkig eller gnällig?
Att köra fort på på småvägar är inte speciellt smart, dom flesta vet om det och trots att det är både farligt & dumt så gör vi det ändå.

Att lära nykomlingar att köra fort på småvägar är ännu dummare, tänk om det händer en olycka, jag vill inte ha det ansvaret.

Att köra bana är det bästa sättet att utveckla sig, men det är dyrt och krångligt tror många.

Det finns inga genvägar till att bli en säker förare, det handlar bara om att köra så mycket man bara kan varje år och ändå överleva.

Att köra motorcykel är inte som att spela X-Box, du har bara ett liv, va rädd om det.

Välkommna ut till SRW i sommar, där kan man gasa och ha kul.

:pannkyss

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Bråka? Sen när blev en diskussion eller åsikt som riktar sig åt dom som säger att dom är rutinerade förare per automatik bråk eller gnäll?
Det beror lite på hur man framför den. Speciellt om man upprepar den gång på gång på gång. Det är synd att folk istället för att gnälla inte lyssnar på dom som är rutinerade o lär sig nåt istället...

Maverick_ou812 skrev:
Känner du dig träffad? Det behöver du inte göra, kan inte minnas att just du skrev något dumt?
Nä, han skriver väl aldrig nåt dumt?

Maverick_ou812 skrev:
Påpekade ju dessutom bara att flera (som finns på din Rutinerade lista [tm])höjde sin stora pekfinger :mattias och sa "Ajja bajja, så får ni inte göra, det är faaaarligt, korkat och dumt. Håll er på banan om ni ska köra fort" för att i en senare tråd skryta och skratta åt hur otroligt fort det gick på dom små vägarna igenom skogen med bakhjulssläpp, framhjulssläpp och vägkantssyning.
Är det någon som har skrytit om hur fort det gått? Är det någon som ens nämnt hastigheter? O så en fråga till dig då o store gnällgud ( :tungan ) vem tror du jag helst ser med framhjulssläpp? Dig eller GSXR1100R? Se det som en varning istället att det är halt ute och att man bör ta det lugnt.
Att även rutinerade förare synar vägkanten borde också upplysa dig om att man ska ta det lugnt. För trots den rutin och vana som finns, så är det så lite som ska till för att hamna vid sidan av vägen.

Utnyttja den kunskap som finns istället för att gnälla på dubbelmoral och att ni inte får var med.

Maverick_ou812 skrev:
Reagerar bara på dubbelmoralen. Får jag det utan att bli kallad bråkig eller gnällig?
Jovisst, men varför reagerar du? Det är ju ganska tydligt att du är stött i kanten för att du inte får hänga på... Släpp det.
När jag var ny ville jag inte hänga på "dom stora pojkarna" för jag antog att det gick för fort.

PS. ni trodde väl inte den här diskussionen skulle få fortsätta utan mig? :D DS

Tsunami skrev:
Trist inställning.
Själv älskar jag att hjälpa till och förmedla kunskap.

Men alla har rätt till sin inställning.
Hoppas jag får köra med er någon gång iaf.
Njaaeeeeee, egentligen är det inte en trist inställning. Den är ytterst sund.
Jag gillar också att hjälpa till och förmedla kunskap. MEN, mc-körning är ett farligt kapitel. Jag vill inte vara med och bidra till att nån kör ihjäl sig på småvägar för att dom försöker köra snabbare än vad dom kan o bör.
Vill ni lära är köra, lär er på rätt ställe. På BANAN. Det är inte 100% säkert där heller, men det är säkrare. Där känner jag att det är moraliskt rätt att hjälpa till. Inte nån annanstans...

För övrigt så finns jag till bedömning på ett Onsdagsgazz nära dig, när värmen dyker upp. Titta inte för noga bara, då blir jag generad...

CorbenDallas skrev:
Njaaeeeeee, egentligen är det inte en trist inställning. Den är ytterst sund.
Jag gillar också att hjälpa till och förmedla kunskap. MEN, mc-körning är ett farligt kapitel. Jag vill inte vara med och bidra till att nån kör ihjäl sig på småvägar för att dom försöker köra snabbare än vad dom kan o bör.
Vill ni lära är köra, lär er på rätt ställe. På BANAN. Det är inte 100% säkert där heller, men det är säkrare. Där känner jag att det är moraliskt rätt att hjälpa till. Inte nån annanstans...

För övrigt så finns jag till bedömning på ett Onsdagsgazz nära dig, när värmen dyker upp. Titta inte för noga bara, då blir jag generad...

Bra inlägg Corben, efter ett par år så har man sett för mycket tråkiga saker hända, ofta helt i onödan, även jag har synat diket ett par ggr men haft tur och överlevt.

Även i år kommer det att bli några som vurpar och slår sig, i princip alla som idag är rutinerade förare har varit med om olyckor.

Kör med insidan :pannkyss

Maverick_ou812 skrev:
Vi ses på SRW, Knutstorp och andra ställen, oavsett om du vill eller ej. Om du och andra väljer att undvika mitt sällskap så är det helt okej för min del. Jag tar inte illa upp.

:pannkyss
Du är varmt välkommen :pannkyss

Tsunami skrev:
Då undrar jag bara hur man ska lära känna er?
Svårt att träffa nya förare och bilda sig en uppfattnig om dom om man inte träffas.
Där kommer komma tillfällen då du kommer få att vara med och gazza. Allt härstammar ifrån att man ibland vill köra en mindre (max 5hojjar) grupp och inga stopp utan bara gazza. Då vill man inte behöva undra var folk blir av och vänta på varandra. När du är i toppen på den snabba gruppen på onsdagarna och har visat att du är en säker förare så kommer det falla sig naturligt att få vara med på dessa rundorna. Den som väntar på något gott .....
Maverick_ou812 skrev:
Ja just det, den ja...
När man anmälde sig i den tråden blev man kollektivt idiotförklarad direkt av en hel del rutinerade förare som återigen kunde bedöma vem jag är, hur jag agerar i olika situationer och hur omdömeslös jag är.
Det var faktisk mest jag som blev idiotförklarad. men nu är det upp till oss att bevisa motsatsen och se hur många av kritikerna som kan vara man/kvinna nog att erkänna att de hade fel när vi har en grupp bättre förare i slutet av sässongen. Jag tippar på att NOLL av kritikerna kommer att kommentera detta.

TILL ALLA:

Man väljer själv vem man vill köra med och i vilket tempo. Vissa vill köra ensamma. Vissa i mindre grupper. Vissa i stora uppdelade grupper. Vissa vill köra med glidare. Vissa vill köra med sporthojjar. Vissa vill köra sakta. Vissa vill köra fort. Vissa vill köra på 1 hjul. Vissa vill köra på 3. Vissa kan inte svänga. Vissa kan inte bromsa. Vissa kan inte gassa. Vissa kan inte multiplikationstabellen.

DET VIKTIGASTE ÄR ATT DU HAR ROLIGT! SLUTA GNÄLL NU!

Jag måste blivit extremt trög senaste veckan för jag förstår inte tjafset...

På onsdagsgazzen väljer man ju grupp enligt förmåga, kör man inte med dem snabba där så varför skulle man göra det vid andra tillfällen? Jag har full förståelse för att man inte vill ägna sin hojdag åt att stå o vänta på folk...(tro det eller ej) men det händer t.o.m. mig att jag får vänta på folk och det är inte speciellt kuligt... Inte bara att det är dödtid utan även tankarna att det faktiskt kan ha hänt nåt dyker upp!!! Att kunna vägarna är väl inte riktigt detsamma som att kunna hänga med i tempot på just dem vägarna?

Så kramas nu o käbbla mindre! :krama

Maverick_ou812 skrev:
Det finns rutinerade förare som kör som blådårar och är oförsiktiga, det finns blåbär som har gott omdöme och inte kör över sin förmåga.
Fast i grund och botten är det nog bäst för alla parter om man inte blandar för mycket. Förra året kom det en kille på en VFR800 och hängde med en av våra lördagskörningar. Han hade tydligen inte kört särskilt mycket eftersom han körde av vägen - trots att vi inte körde fort. Det var den första avåkningen på vår lördagsrunda under de två år jag kört med.

Rutinen kommer med milen. Man kan snabba upp sin utveckling betydligt genom att köra mycket bana. På banan får man desutom förtroende och tillit (eller motsatsen) för folk efter att ha legat 2 meter bakom dem under några varv i full fart - alltså så fort man nånsin vågar. Många av de du kallar "rutinerade" har kört tillsammans på DET sättet och då vet de något om varandras körförmåga.

Det tar tid att bli accepterad. Inte av personliga skäl utan av sakskäl.

Att de inte träffas och tar diskussionen där eller PM:ar varandra. Har inget emot att läsa, men tycker denna diskussion borde vara mer privat.

Iofs är det ju upp till moderatorn att fixa detta, så han borde ju veta vad man gör. :)

Attans oxo....då ligger jag 30 mil efter än.....iofs kommer jag att sälja bilen idag, fredag. Därefter kommer jag ju att bli enbart med hoj, åtminstone tills jag skaffat en annan bil. Tala om timing! :tummenupp :yoparty

TouchMan65 skrev:
Attans oxo....då ligger jag 30 mil efter än.....iofs kommer jag att sälja bilen idag, fredag. Därefter kommer jag ju att bli enbart med hoj, åtminstone tills jag skaffat en annan bil. Tala om timing! :tummenupp :yoparty

Kan inte ni PMa varandra om hur långt era Hondabussar har gått istället? Jag tycker nog er diskussion kan vara mer privat faktiskt... :arsele

CorbenDallas skrev:
Kan inte ni PMa varandra om hur långt era Hondabussar har gått istället? Jag tycker nog er diskussion kan vara mer privat faktiskt... :arsele

Ge fan i och läsa den då :kocko

CorbenDallas skrev:

Hrrrrm ser ironin i det du säger. Var det för att jag skrev om detta innan?
:tungan

TouchMan65 skrev:
Hrrrrm ser ironin i det du säger. Var det för att jag skrev om detta innan?
:tungan
Skönt att det är nån som ser och förstår ironi. :tummenupp Lilla virvelvinden här ovan verkar ha svårt för det trots smilisar...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8