Är du sugen på sällskap

Maverick_ou812 skrev:
Bara nyfiken... hur lärde du känna dom från början? :va
Genom att inte köra med dom?

Nåja, det löser sig säkert med tiden. :tummenupp
Vi va inte så många för tre år sedan, vi va ett litet gäng som träffades och körde.

Maverick_ou812 skrev:
Men snälla GSXR1100R, jag har inte sagt emot dig. Ifrågasatte bara hur man kan bedöma någon utan att ha kört med vederbörande?
Avanmälde mig från din körning efter goda råd från folk jag kört med. Ok?

Ok, frågan är besvarad. Ursäktar att jag försökte tränga mig in i gänget. :död
Ja det är ok :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
:) Jag måste le lite, okej för Madicken då, om du nu envisas. Pilutta dig...
:tungan

Maverick_ou812 skrev:
Åsikt eller förslag, kalla det vad du vill. Det var min uppfattning jag redovisade. Du tycker annorlunda. Själv hade jag inte gillat att bli betraktad som tyken eller osocial för att jag ratade någon som vill köra med mig när jag lagt upp en tråd där jag sökte resesällskap. Jag hade valt en annan väg. Ok?
Helt okej! Vi tänker annorlunda. Min motorcykelkörning går inte ut på att tillfredsställa den stora massan, dvs allmänheten. Den går ut på att jag ska ha skoj. Om jag har skojigast i en mindre grupp så ser jag inget fel i att påpeka det. För mig är det inte en allmän rättighet att få köra med vem som, det bestämmer jag själv. O det har inget att göra med att jag tycker folk är dumma eller så.

Maverick_ou812 skrev:
Japp! Men i mina ögon är det värt det merjobbet att slippa be någon låta bli att köra med mig. Särskilt en människa jag inte känner eller kört med förut.
För mig är det värt merjobbet att slippa köra med nån som jag inte känner. Det beror dock på humör. Vill jag köra med "allmänheten" så hänger jag på ett Onsdagsgazz! Jag kör en del sådana också men inte så mkt för körningens skull, utan mer för att träffa folk.

Maverick_ou812 skrev:
Se ovan. Förslag, olika åsikter, gnäll. Olika nyanser av brunt liksom.
Du tycker jag är gnällig, jag tycker du är gnällig. Vi lägger ner, detta gynnar inte forumet eller stämningen här. :pannkyss
Jag bjuder på en kopp kaffe den gång vi råkar köra ihop, medvetet eller omedvetet.
Jag hoppas vi slipper köra "ihop". Det gör ont... :tungan

Jisses töser.
Att ni orkar hålla på... :tuttar

Är det inte ett alternativ, om ni nu inte vill ha "nya" förare med er, att lägga "köra-tråden" i privata RR forumet??!

Det finns inget för kallt o dåligt väder - bara för dåliga kläder. :D :tummenupp

Jag hade inte ont av vädret...plusgrader jööööh! :squid

Jahapp

nu e det inte Gsxr1100 vs valmer bara

nytt "spy galla över varandra" team för i år e CorbenDallas vs Maverick_ou812

ROUND 1 *bing*

And the fight is on boys :)

GSXR1100R skrev:
Bra då fortsätter du med dina rundor för allmänheten och jag kör mina med folk som jag känner.

Men det behövs flera reseledare, dock har jag alltid propagerat för mindre grupper, just därför så kör jag inte på onsdagsgazzet, en liten grupp blir mera sammansvetsad och man lär sig att respektera varanda.

Som du vet så vill jag inte köra med dom allra värsta galningarna heller, i en lagomt stor grupp som är samkörda händer det sällan något onödigt.

Då undrar jag bara hur man ska lära känna er?
Svårt att träffa nya förare och bilda sig en uppfattnig om dom om man inte träffas.

Jag känner igen ditt problem (GSXR1100R) från hoppningen.

Att inte vet om man kan köra/hoppa med en person säkert.

Jag har då gjort som så att jag har gett dom chansen och gjort ett solo hopp med dom för att ta dom på pulsen.

Efter det kan man konstatera om man kan tänka sig att utöka eller om man måste jobba på det lite.

Tror det är väldigt få som inte kan bli säkra& rutinerade förare.
Vissa behöver lite mer tid bara!

Och varför inte hjälpa dom som har det i sig istället för att stjälpa!?

Tsunami skrev:
Då undrar jag bara hur man ska lära känna er?
Svårt att träffa nya förare och bilda sig en uppfattnig om dom om man inte träffas.
ingår det i allemansrätten att jag måste åka med alla eller vad är det frågan om, jag kör inte onsdagsgazz för att det är redan för stora grupper, om jag nu vill köra i mindre grupper med folk som jag känner så låt mig då göra det.

Alla behöver inte känna alla, dessutom kommer du att träffa mig rätt snart ändå.

GSXR1100R skrev:
ingår det i allemansrätten att jag måste åka med alla eller vad är det frågan om, jag kör inte onsdagsgazz för att det är redan för stora grupper, om jag nu vill köra i mindre grupper med folk som jag känner så låt mig då göra det.

Alla behöver inte känna alla, dessutom kommer du att träffa mig rätt snart ändå.

Det var inte alls så jag menade!
Jag håller helt klart med dig.
Men då jag är sugen på att utveklas, så vill man suga kunskap från dom som är bättre.
Och ända sättet är ju att köra med dom då!

Tsunami skrev:
Jag känner igen ditt problem (GSXR1100R) från hoppningen.

Att inte vet om man kan köra/hoppa med en person säkert.

Jag har då gjort som så att jag har gett dom chansen och gjort ett solo hopp med dom för att ta dom på pulsen.

Efter det kan man konstatera om man kan tänka sig att utöka eller om man måste jobba på det lite.

Tror det är väldigt få som inte kan bli säkra& rutinerade förare.
Vissa behöver lite mer tid bara!

Och varför inte hjälpa dom som har det i sig istället för att stjälpa!?
Jag vill inte....

Maverick_ou812 skrev:
Sorry att göra dig besviken Nappe.
Jag har redan ett blått öga, vill inte få fler. :tungan
Lägger ner debatten med både GSXR1100R och CorbenDallas. Vill dom/ni inte ha med "utbölingar" på sina/era rundor så vill dom/ni inte. Det får man acceptera. Vi hade bara lite olika uppfattning om hur man kunde uttrycka sig.

P.S. Om figthen skulle ha fortsatt skulle det stått Korvensallad vs. Madicken eller Madvrick. Inget annat :hihi D.S.
Bra då är vi överens, dessutom har Mr K en körarskola för er som känner sig sugna att lära sig mer.

Håll nu sams Korven & Madicken så slipper vi allt tjafs.

:pannkyss

GSXR1100R skrev:
Jag vill inte....

Trist inställning.
Själv älskar jag att hjälpa till och förmedla kunskap.

Men alla har rätt till sin inställning.
Hoppas jag får köra med er någon gång iaf.

Tsunami skrev:
Det var inte alls så jag menade!
Jag håller helt klart med dig.
Men då jag är sugen på att utveklas, så vill man suga kunskap från dom som är bättre.
Och ända sättet är ju att köra med dom då!
Det finns gott om folk som är bättre än mig både på att köra och att visa hur man gör, jag kör mina rundor för mitt eget nöjes skull.

Tsunami skrev:
Trist inställning.
Själv älskar jag att hjälpa till och förmedla kunskap.

Men alla har rätt till sin inställning.
Hoppas jag får köra med er någon gång iaf.
Men du får ju köra med dom andra, det är bara jag som är ego och inte vill.

Jag jobbar med att utbilda tekniker på dagtid, men på kvällarna vill jag ha fritt.

GSXR1100R skrev:
Det finns gott om folk som är bättre än mig både på att köra och att visa hur man gör, jag kör mina rundor för mitt eget nöjes skull.

Fine
Är du sugen på att lära dig hoppa fallskärm lovar jag att ta handom dig :)

Hoppas vi ses där ute ändå.
Enl brossan är du inte helt hemsk fast han håller koll på dig!

Last edited:
Tsunami skrev:
Fine
Är du sugen på att lära dig hoppa fallskär lovar jag att ta handom dig :)

Hoppas vi ses där ute ändå.
Enl brossan är du inte helt hemsk fast han håller koll på dig!
Vem är din brorsa?

Maverick_ou812 skrev:
Ja just det, den ja...
När man anmälde sig i den tråden blev man kollektivt idiotförklarad direkt av en hel del rutinerade förare som återigen kunde bedöma vem jag är, hur jag agerar i olika situationer och hur omdömeslös jag är. Alla utan att ha träffat mig (att jag skriver i jag form här är inte för att jag känner mig speciellt utpekad eller träffad utan enbart för att visa att jag för min egen talan och inte pratar för någon annan.)

Det "roliga" i det hela är att många av dom som hade synpunkter då är samma personer som sen själv berättar hur duktiga dom är att köra riktigt fort och säkert på allmän väg i andra trådar. Rimmar lite illa va?
Skulle inte du sluta bråka, jag vill gå och sova nu.

Puss & godnatt alla fina människor

GSXR1100R skrev:
Vem är din brorsa?

Halv lång tanig blond historia (säg inte att jag sa det :D )

Vid namn Johan Ekström
Jag kan ha fel men jag tror du berättade för honom att vi var lika då du sett mig någon gång.
Kan bara tänka mig att det var när jag körde med min kina moppe på racehouse.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8