Är du sugen på sällskap

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Några av oss här brukar posta körtrådar, det är fritt för vem som helst att posta körtrådar och dessutom är det ett bra sätt att träffa likasinnade.

Ange dag, tid, plats och ungefärligt tempo samt hur långt ni vill köra, va inte rädd för att maximera antalet deltagare, är man för många blir det ganska ryckigt.

Exempel på dålig rubrik: Ska vi köra idag???

Exempel på bra rubrik är: Körning på Söndag 27/4 samling vid Stortorget i Malmö 13.00, vi kör i moderat tempo ca:15 mil.

Kartor finnes i detta forum.

Mr K skrev:
fan va du e klok.

En liten klokgubbe :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Om alla hjälper till så har vi snart körning 7 dagar i veckan :tummenupp

Man kan ju även köra tema typ, lek & stuntkörning, lugnare runda, långtur eller liknande.

Om man inte vill ha med mer än ett visst antal personer eller helst av allt väljer vem man ska ha med sig (beroende på olika orsaker naturligtvis) så behöver man väl inte lägga upp en "Ska vi köra" tråd?

Då kan man väl ta det via PM eller MSN istället?

Risken är väl då att man uppfattas som osocial eller tyken trots att det inte alls är menat så?

My 50 c

Maverick_ou812 skrev:
Om man inte vill ha med mer än ett visst antal personer eller helst av allt väljer vem man ska ha med sig (beroende på olika orsaker naturligtvis) så behöver man väl inte lägga upp en "Ska vi köra" tråd?

Risken är väl då att man uppfattas som osocial eller tyken trots att det inte alls är menat så?

My 50 c
Jag förstår att du syftar på mig, men jag har ingen lust att pm:a ca 20 st som jag vill köra med, speciellt med tanke på att vi brukar maximera gruppen till 8 pers, först till kvarn gäller i detta fall.

Om jag sedan uppfattas tyken det är upp till betraktarens ögon, jag vill inte köra med ojämna grupper eftersom detta inte känns varken säkert eller speciellt roligt, många klagar på att det blir ett ryckigt tempo och att man får vänta i varannan korsning på eftersläntare.

Jag har kört några rundor som har slutat med avkörningar och detta trots att tempot inte va specellt högt, därför vill jag köra med rutinerade förare.

Jag tycker att det är bra att du ordnar rundor, tänk om fler orkade ta initiativ till körningar, då skulle livet vara enklare, men många vill bara haka på och vill inte själva ta ansvaret för rundan.

Vadå vänta på eftersläntare? Ni kör ju mest på 70 å 90 vägar och den hastigheten kan alla hålla. De som kör snabbare är bara omogna gamänger som inte respekterar lagar och bestämmelser. Ni som är lite äldre borde visa respekt för övriga trafiken!

Boffen skrev:
Vadå vänta på eftersläntare? Ni kör ju mest på 70 å 90 vägar och den hastigheten kan alla hålla. De som kör snabbare är bara omogna gamänger som inte respekterar lagar och bestämmelser. Ni som är lite äldre borde visa respekt för övriga trafiken![/QUOTE

Klarar du att hålla 72 km/h på en svängig landsväg med bra asfalt och fri sikt?
70-väg då såklart..

GSXR1100R skrev:
Jag förstår att du syftar på mig, men jag har ingen lust att pm:a ca 20 st som jag vill köra med, speciellt med tanke på att vi brukar maximera gruppen till 8 pers, först till kvarn gäller i detta fall.

Om jag sedan uppfattas tyken det är upp till betraktarens ögon, jag vill inte köra med ojämna grupper eftersom detta inte känns varken säkert eller speciellt roligt, många klagar på att det blir ett ryckigt tempo och att man får vänta i varannan korsning på eftersläntare.

Jag har kört några rundor som har slutat med avkörningar och detta trots att tempot inte va specellt högt, därför vill jag köra med rutinerade förare.

Jag tycker att det är bra att du ordnar rundor, tänk om fler orkade ta initiativ till körningar, då skulle livet vara enklare, men många vill bara haka på och vill inte själva ta ansvaret för rundan.
Ledsen om du uppfattade det så Micke, det var inte menat åt något speciellt håll alls. Tycker inte alls att du är tyken, du kan ju t.o.m. vara riktigt rolig. :rolleyes:
Jag förstår precis vad du menar och det är helt okej. Har förstått att du tänker lika mycket på andras säkerhet som din egen.

Menade bara att om man ändå bestämt sig för att köra med några få utvalda så kan man använda sig av PM. Det kan ju inte vara speciellt kul varken för den som lägger upp tråden eller den som anmäler sig som intresserad att ge / få beskedet "du får inte hänga på" på grund av det ena eller andra?
I det fallet kan man uppfattas som tyken.

Jag tänker fortsätta med att föreslå köra rundor men tänker inte avgöra åt andra ifall dom är lämpade att följa med eller ej. Det får var och en avgöra själv. Jag känner kanske inte människan alls och hur ska jag då kunna säga ja eller nej?

Madvrick

Maverick_ou812 skrev:
Varför inte? Det handlar ju om att köra, eller hur? Är inte det här forumet för alla? Dvs även för dom som inte vill köra i stora grupper?

Maverick_ou812 skrev:
Vad är det som säger att man har alla som man vill köra med på MSN? Att skicka PM till en hel hög med folk är knappast speciellt effektivt.

Maverick_ou812 skrev:
Eller så uppfattas man som ovanligt gnällig när man inte får vara med o leka...

Hur många förklaringar och orsaker till oviljan att köra i större grupper måste du ha för att förstå vad det handlar om? :va

Maverick_ou812 skrev:
Menade bara att om man ändå bestämt sig för att köra med några få utvalda så kan man använda sig av PM. Det kan ju inte vara speciellt kul varken för den som lägger upp tråden eller den som anmäler sig som intresserad att ge / få beskedet "du får inte hänga på" på grund av det ena eller andra?
"några få utvalda" är ändå en ganska stor grupp. Därför är inte PM nån bra idé. Om du funderar lite på det så inser du nog det också.

Om den som anmäler sig är osäker på om han/hon inte "får" hänga med så anmäl dig inte då. Enkelt eller hur...

Maverick_ou812 skrev:
Jag tänker fortsätta med att föreslå köra rundor men tänker inte avgöra åt andra ifall dom är lämpade att följa med eller ej. Det får var och en avgöra själv. Jag känner kanske inte människan alls och hur ska jag då kunna säga ja eller nej?

Madvrick
Det är bra! :tummenupp Det finns ingen anledning att sitta o vänta på att det ska bli onsdag för att kunna köra om vädret o humöret är på topp.
Antal deltagare, längd på rundan och vägar o annat bestämmer ju folk själv.
Det finns utrymme för oss alla som vill köra. Även dom som vill köra i mindre grupper.

Maverick_ou812 skrev:
Ledsen om du uppfattade det så Micke, det var inte menat åt något speciellt håll alls. Tycker inte alls att du är tyken, du kan ju t.o.m. vara riktigt rolig. :rolleyes:
Jag förstår precis vad du menar och det är helt okej. Har förstått att du tänker lika mycket på andras säkerhet som din egen.

Madvrick
Bra då fortsätter du med dina rundor för allmänheten och jag kör mina med folk som jag känner.

Men det behövs flera reseledare, dock har jag alltid propagerat för mindre grupper, just därför så kör jag inte på onsdagsgazzet, en liten grupp blir mera sammansvetsad och man lär sig att respektera varanda.

Som du vet så vill jag inte köra med dom allra värsta galningarna heller, i en lagomt stor grupp som är samkörda händer det sällan något onödigt.

GSXR1100R skrev:
Bra då fortsätter du med dina rundor för allmänheten och jag kör mina med folk som jag känner.
Bara nyfiken... hur lärde du känna dom från början? :va
Genom att inte köra med dom?

Nåja, det löser sig säkert med tiden. :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Javisst. Jag hade bara en åsikt. Är inte detta forumet för alla eller har du någon särställning här? Kanske för att du kört många varv på SRW?
Madicken!
Det är ju faktiskt du som har åsikter om vem som ska använda forumet, inte jag. Jag tycker här finns plats för alla.

Maverick_ou812 skrev:
Hel hög...
Man får PM:a 5 åt gången, Ctrl C sen Ctrl V så fixar du lätt 20 utskick. Via mail får man (väl) skicka till hur många som helst? Ser man bara problem så gör man.
Ja, men det är fortfarande mer jobb än att bara lägga upp en tråd, eller hur?

Maverick_ou812 skrev:
På tal om gnäll ja... Varför bryr du dig? Har väl knappast anmält mig till någon av dina samåkningstrådar?
Det här är ett forum, du har åsikter och jag har åsikter. Det är väl det ett forum går ut på? Svårare än så är det inte.

Maverick_ou812 skrev:
Inga fler... lägger ner detta gällande dig nu. Du har tydligen nån typ av livsuppgift att hacka på mig. Inget av mina inlägg har från början varit riktat åt ditt håll så jag fattar inte varför du halkar in på ett bananskal hela tiden? Ge upp, jag bryr mig inte om gnällerövar.
Nä, jag har ingen livsuppgift att hacka på dig. Jag bemöter det du säger eftersom jag helt tydligt ofta tänker helt tvärtom mot vad du gör.
Jag till skillnad från dig kan diskutera utan att ta allt personligt.
Lustigt att du nämner gnällerövar när det är du som gnäller mest, även om du onekligen inte uppfattar det så.

Maverick_ou812 skrev:
Eller så vänder man på det *suck*
Du som inte vill ha med dig allmänheten lägg inte upp en samkörningstråd om du inte vill att "olämpliga" personer skall anmäla sig.
Jisses.... hur orkar du?
Om man tydligt skriver i rubriken att man endast vill ha med rutinerade förare så är det faktiskt upp till arrangören att välja deltagare.

Vill man köra med vem som helst så postar man i allmänna forumet eller så tar man det som det kommer.

Maverick_ou812 skrev:
Eller så vänder man på det *suck*
Du som inte vill ha med dig allmänheten lägg inte upp en samkörningstråd om du inte vill att "olämpliga" personer skall anmäla sig.
Jisses.... hur orkar du?
Men VARFÖR ska man vända på det? Finns här inte plats för alla, eller vi ska skaffa oss ett Madicken-filter nu först kanske för vad som får lov att postas och inte får postas i Radical Riders forumet?
Ganska irriterande när det här handlar om folk som kört med RR under lång tid.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8