Är du partisk?

När man ska svara på vilket märke man tycker är bäst och man råkar äga just en sådan MC som man rekommenderar behöver det inte bero på att man är partisk. Det är mer troligt att man köpte den MC man tycker är bäst just för att man tyckte den var bäst.

Klart att hjärtat klappar lite extra för KTM, men sen är det ju i läsarens intresse också, man kan ju inte ta allt på allvar som skrivs på internet. Men jag tror dom flesta här på forumet är ärliga när det gäller att dela med sig bra/dåliga erfarenheter av hojjar o utrustning.

Ok, förstår din tanke (trådstartaren), men å andra sidan vem fan är objektiv?

- De flesta konsumenter har inte haft möjlighet att testa alltför många olika märken, varför de knappast kan kallas objektiva...

- De flesta testare av olika mc:s (i tidningar) är nog tvärtom skadade av att provat alltför många, samtidigt som jag tror att det är svårt att jämföra en person som kör för nöjes skull kontra en som kör varje dag. Alltså är inte de heller objektiva...

- Säljare är definitivt inte objektiva, de vill ju sälja deras egna märken, även om de kanske kan komma i närheten när det gäller objektivitet när det gäller sina egna märken

- De som sitter på såna här forum och tycker är ofta definitivt inte objektiva. Mångas tyckande baseras ofta snarare på saker de hört eller på vad de tror är bra. Man kan nog komma på flera hundra anledningar till att personer på exempelvis sporthoj.com tycker på ett speciellt sätt. Men detta är knappast en hemlighet. Så till trådstartaren, om din avsikt är att få så objektiva åsikter som möjligt, vänd dig annorstädes. Men, om man istället är lite smart och lär sig läsa mellan raderna kan man alldeles säkert få ut mycket matnyttig info såväl härifrån som från tidningar och av säljare

Det finns ingen anledning att banna partiska inlägg. Det är upp till dig som läsare att sålla och sortera bland infon du får på sajten.

När jag skulle köpa en motard så frågade jag om råd. Många KTM-ägare sa att KTM va bäst, Husabergägarna likaså. osv etc mm. Men eftersom jag är så grymt smart så kan jag läsa mellan raderna.

ALLA inlägg är inte partiska utan många hade ägt flera olika fabrikat och gav ett objektivt och bra omdöme. Vissa ägare av t,ex {fabrikat} skickade skräckbilder i mailen och varnade.

Information wants to be free.

Nejdå, klart man inte ska banna partiska inlägg men det kan ju hjälpa Någon om man är saklig och inte bara pratar i egen sak...

Vill ha igång en debatt om detta så folk får upp ögonen och förstår det viktiga i att man inte kan dömma ut andra produkter bara för att man själv har provat några få av ett speciellt märke och modell.

Det finns ingen anledning att banna partiska inlägg. Det är upp till dig som läsare att sålla och sortera bland infon du får på sajten.

När jag skulle köpa en motard så frågade jag om råd. Många KTM-ägare sa att KTM va bäst, Husabergägarna likaså. osv etc mm. Men eftersom jag är så grymt smart så kan jag läsa mellan raderna.

ALLA inlägg är inte partiska utan många hade ägt flera olika fabrikat och gav ett objektivt och bra omdöme. Vissa ägare av t,ex {fabrikat} skickade skräckbilder i mailen och varnade.

Information wants to be free.

Hahaha alla är inte lika smarta som du.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back