Är du medlem i en mc-klubb?

Är du medlem i en mc-klubb?

• Antal röstningar
    0
Att vi har dom grejer vi har är förståss på grund av att vi fixat aktiviteter som genererat pengar.
Självklart kostar saker alltid pengar! Personligen skulle jag hellre betala det via en medlemsavgift eller så. Kanske boka en bana för klubben och sälja ut överblivna platser med lite moms på osv.

Däremot är jag inte sugen på att vara tvungen till att stå i nån klubblokal två gånger om året och servera fika på klubbets café.
Det där är väl ingen större uppoffring.
Tänk på de klubbar som har städ- pch gräsklippningslistor. :rolleyes:

Jag är lättfotad, har inga fasta mc-partners.
Borde kanske starta en öppen klubb. Swingers mc, där vemsomhelst får åka med vemsomhelst, vartsomhelst bara de använder hjälm.

Jag är med i MCK Wheelers i Falun. Vi åker på träffar, festar i klubblokalen, fixar lite olika events för att dra in pengar till klubben, har möte en gång i månaden mm.

Trivs bra i klubblivet då man genom det kan få en massa trevliga vänner att åka, festa och ha allmänt kul med.

Jag kan hålla med om att det där med att bära väst, som vi gör, kan tyckas lite uråldrigt. Men eftersom man är med i en klubb som hållit på i 35år så känns det som att man vill bära märket som utmärker en som medlem. Delvis för att man får en samhörighet med alla andra medlemmar, men även för att göra så att klubben syns på vägarna så att folk ser att vi finns och att vi är aktiva.

Jag kan varmt rekomendera att leta upp en lokal MC klubb om man har ont om kompisar att åka med, eller är trött på att ens MC polare svinar ner sin lägenhet varje gång man ska supa till.... då finns det ju en klubblokal som man kan vara i istället:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...