Är du lycklig?

Är du lycklig?

• Antal röstningar
    0

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Man undrar ju ibland vad lycka är för något?
Man kan ju tycka att jag har det ganska bra. 2 hojar, en bra lägenhet, ett jobb som inte går att gnälla på inga problem att hitta tillfälliga förhållanden men känner mig ändå inte lycklig. Visst jag mår ju inte dåligt men glider ju inte på några moln heller.

Vad är lycka, och vad gör du för att bli/vara lycklig?

Hmm, ja vad är lycka? Det som gör just dig glad. Vad som innebär att vara lycklig för någon behöver ju inte betyda samma sak för den andre. Så det varierar ju från person till person.

Själv är jag just nu väldigt lycklig. Till stor del för att jag tagit mitt efterlängtade mc-kort och är ute och kör så ofta jag bara kan (och har råd).
Så att vara ute på kurviga landsvägar med min sambo, det är lycka för mig!
Bortsett från mc-körningen så måste jag nog ändå anse mig som en lycklig person, i alla fall just nu. Vet inte direkt varför men jag mår bara väldigt bra, bättre än jag gjort på länge!

Klart man är lycklig....

Det är sommar och varmt...
Räkningarna betalda och har ändå pengar över...
Bilen och hojjen går bra...
Mat i magen och frisk...
Trevliga vänner att umgås med...

När livet känns orättvist och hårt kramar jag min lilla dotter och vet att vad som än händer så har jag ialla fall världens finaste lill-tjej...

Lycka är att kliva innanför grindarna på dagis och höra "Mamma" i ett glädje tjut och få jordens ärligaste kram...

Det är ju inte så det sprutar ur öronen.

Men ja, när det väl kommer till kritan är jag nog det för det mesta.
Det betyder ju dock på intet sätt att jag är nöjd & glad med allt, långt ifrån.

Många av oss, inkl. mig själv, förvätar sig ofta att någon eller något ska göra oss lyckliga. Det tror jag i stort är fel. Jag är inte lyckligare än vad jag gör mig. Med lite ansträngning går det se det mesta från den ljusa sidan. Ibland händer det saker som dock gör att man tappar den förmågan. Men det går över & man kommer tillbaka igen.

Ptjaa, jag ska inte klaga då det finns oerhört många fler som har det mycket värre än jag själv. Allt är bra men det kan ju bli mycket bättre också :)

Kia skrev:
2278840 Bortskämd?? På vilket sätt då?? Blir man lycklig då?? :va
Av att må bra, det blir man bortskämd av .. Inte många som verkar ha det bra , många bara gnäller å klagar.
Men inte jag , jag försöker göra det som är kul, inte så mycket måsten, mer det jag VILL... :yoparty :tungan

Gabor skrev:
2278871 Av att må bra, det blir man bortskämd av .. Inte många som verkar ha det bra , många bara gnäller å klagar.
Men inte jag , jag försöker göra det som är kul, inte så mycket måsten, mer det jag VILL... :yoparty :tungan

Jaaa, en del har det bra hör jag... ;)

Låter som ett vinnande koncept iaf... :tummenupp

Om man vet hur en slipsten ska dras...

... så vet man hur man ska få det bättre i livet.
Många borde lära sig att slappna av lite mer, ta inte allt så allvarligt. Skratta, le, ha kul, var glad, trevlig mot andra, ha en positiv attityd, ta dagarna lite som de är, livet blir inte bättre än vad man själv gör det till,eller tillsammans med någon som har samma inställning..... Fylla dagarna med det som gör livet bättre, lättare, roligare och framförallt, skönare....något ditåt.

Jag måste nog kalla mig lycklig för tillfället.
* Vädret är strålande
* Jag har precis börjat träffa en underbar tjej
* Helgen har innehållit ungefär 40 mil hojåka och resterande tiden har antingen fördrivigts vid poolen eller mysandes i soffan
* På onsdag får den lånade busan nya däck och sen är den min i 3 veckor

Ja, livet leker :D

Tja, svår fråga, det skulle ha funnits minst en femgradig skala.

Nivån på min lycka är lägre nu än för några år sedan, framtiden just nu är lite oviss, trygghet är en form av lycka jag saknar just nu...

Materiellt saknar jag väl inte något (för att jag nöjer mig med så lite) , ekonomisk har jag det lite tungt, på den romantiska fronten är det definitivt lågtryck, men annars är det väl OK...

Det är IAF bra väder och snart semester.

Jonte VSB R-T skrev:
2278682 Man undrar ju ibland vad lycka är för något?
Man kan ju tycka att jag har det ganska bra. 2 hojar, en bra lägenhet, ett jobb som inte går att gnälla på inga problem att hitta tillfälliga förhållanden men känner mig ändå inte lycklig. Visst jag mår ju inte dåligt men glider ju inte på några moln heller.

Nej jag är inte lycklig , men det finns piller som fixar det har jag hört :rolleyes:

Fan ska man gå runt o vara lycklig jämnt för , det borde bli tråkigt det med.

Om helgerna så super man ju för att ha lite xtra kul då blir man ju lite lycklig iallafall :) Man ska vara lite Bisster Jan ibland och det kan man vara i veckorna.

Jonte VSB R-T skrev:
2278682 Man undrar ju ibland vad lycka är för något?

Tja synd att klaga.. ingen som lyssnar i alla fall.. :tungan

Nee jag e lycklig, ska gifta mig på fredag och har snart hojkortet i min hand och en hoj som snart står i garaget... :yoparty

Jepp jag är lycklig....

Jajjemen! Jag har min lilla lya som antingen är för varm eller för kall, en nästan fullt fungerande bil, alldeles för lite pengar, halvtråkigt jobb...

Men det är ju bara petitesser!

Jag kan köra hoj när jag vill och det blir iaf några bandagar i sommar.
Jag bor vid stranden och kan åka longboard eller skateboard hela kvällarna.
Varje helg åker jag bort och bosätter mig vid hoppfältet, träffar mina vänner, umgås, badar och hoppar fallskärm!
Jag ska börja kitesurfa och håller på att leta bräda.
Sparar pengar till i vinter så jag har råd att åka snowboard och resa utomlands ett par veckor.

Jag är lycklig för att jag gör mig lycklig, jag gör det jag vill göra hela tiden, då blir jag glad, trots att det finns downs me jobb och bil som kostar pengar o sånt...

Emmi skrev:
2279076 Jajjemen! Jag har min lilla lya som antingen är för varm eller för kall, en nästan fullt fungerande bil, alldeles för lite pengar, halvtråkigt jobb...

Men det är ju bara petitesser!

Jag kan köra hoj när jag vill och det blir iaf några bandagar i sommar.
Jag bor vid stranden och kan åka longboard eller skateboard hela kvällarna.
Varje helg åker jag bort och bosätter mig vid hoppfältet, träffar mina vänner, umgås, badar och hoppar fallskärm!
Jag ska börja kitesurfa och håller på att leta bräda.
Sparar pengar till i vinter så jag har råd att åka snowboard och resa utomlands ett par veckor.

Jag är lycklig för att jag gör mig lycklig, jag gör det jag vill göra hela tiden, då blir jag glad, trots att det finns downs me jobb och bil som kostar pengar o sånt...

Rätta virket, :yoparty

Ryggen är paj, handlederna är dåliga, en firma som snart kommer få stänga igen tack vare mina skador, jag har två hojar som jag inte kan utnyttja fullt ut (ibland inte alls), vi hittar inte större lägenhet som vi vill ha just nu, min bil är dålig (tjejens också) och jag är för snål för mitt eget bästa.

Men förutom det så har jag en underbar flickvän med tillhörande perfekta svärföräldrar, egna bra föräldrar, bra syskon, en katt som också är underbar, ett annat jobb att falla tillbaka på om det skiter sig, obegränsat med film i hyllan och en båt med snart fungerande motor och en "egen" sjö. Pengar saknas ju alltid såklart men jag har så jag klarar mig plus lite till.

Så i det stora hela är jag jävligt lycklig, men jag måste samtidigt erkänna att ju mer pengar jag har, desto lättare blir det. Så att pengar inte gör mig lycklig är skitsnack iaf, så mycket vet jag.

När jag sitter i ett litet hus på en egen strandtomt i Thailand med både katten och tjejen (och antagligen en unge vid det laget) och dricker Gin och Tonic eller Rom och Cola, och vet om att jag inte behöver jobba mer, då är jag så lycklig jag bara kan bli!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT